• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde lakfoutjes, wie weet wat het is?

AvM-R27

Detailing rookie
10 aug 2009
8
0
Vandaag begonnen met het (voor het eerst) detailen van mijn Clio. Eerst gewassen, toe gaan kleien. Tijden het kleien kwam ik 6 tot 7 plekjes tegen op het onderste gedeelte van mijn rechter achterscherm. Ik heb er met moeite eentje goed op de foto gekregen. Het ziet er van dichtbij uit als een druppel gesmolten plastic, dit zeg ik ter vergelijk want aangezien het echt in de lak lijkt te zitten, is het dat niet. De grootte van de plekjes variëert van 2mm tot 7mm in diameter.

Ik ben dus bang dat als ik hierover heen ga met de Dap500 en SSR1 of zo, dat deze blaasjes loslaten.

Dus... wie weet wat het het en wat ik ermee moet doen...? Wou eigenlijk vandaag de hele auto doen, maar dit zet me wel even "on-hold".

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien lijkt het of het is meegespoten met de verf, als je het eraf krapt dan zit je denk ik met een stukje zonder verf. Gelukkig zijn er op dit forum mensen die al heel veel lakfoutjes gezien hebben, misschien dat zij je beter kunnen helpen.
Het is in elk geval altijd een vervelend gevoel als je gekke dingen op je lak tegenkomt. Dat heb ik ook elke keer als ik mijn auto doe :weetniet
 
Iedereen bedankt voor de reacties... :p

Ben vandaag ff naar de dealer geweest. Volgens de spuiter zit het onder de lak en moest ik gewoon eroverheen polijsten. Als er wat gebeurde was het toch lak garantie...

Dus, maar wat het is, weet ik nog steeds niet... :schaam
 
Allereerst moeilijk te beoordelen op de foto. Mijn eerste ingeving was boomhars op de lak.

Als een spuiter of garantie begint en onder de lak zou ik niet polijsten. Op deze plek zal je door de blanke lak sowieso heen gaan en waarschijnlijk de kleurlak ook. En dan zal het ge-emmer omtrent de garantie wel beginnen. Ik zou het meteen door de dealer op laten lossen onder garantie.
 
Dat is mijn idee ook. Als je nog garantie hebt dan zou ik daar eerst gebruik van maken. Bij zelf repareren/corrigeren vervalt gelijk je garantie en komen zij er onderuit.
 
Ik wil niet zelf corrigeren of repareren, ik wil mijn auto gewoon glazen en in de was zetten...

Nu dacht ik dat ik wist wat ik wilde gaan doen.... Maar nu weet ik het dus weer niet. Het is geen Hars, nogmaals, het zit onder de lak.
 
AvM-R27 zei:
Ik ben dus bang dat als ik hierover heen ga met de Dap500 en SSR1 of zo, dat deze blaasjes loslaten.

Ik zei ook eerste ingeving tot ik het bericht las wat je van je spuiter hoorde.

Als je gaat Dappen met SSR1 is het geen waxen en glazen meer.

Als je gewoon met het handje waxt kan er weinig mis gaan. Als je echter gaat polijsten dan loop je het risico op de verhoogde door de lak te gaan.

Ik zou de dealer dit lekker uit laten zoeken. Zeker als je nog garantie hebt.
 
Tsja, das moeilijk als ze gezegd hebben dat ik maar moet kijken wat er gebeurt als ik er met de DAP overheen ga... We zien wel wat er gebeurd, hou wel van een gokje! $$)
 
ik zou lekker naar de dealer gaan als je nog garantie heb (en het een NIEUWE auto is)

dit zal je ooit gewoon stuk maken.. de vraag is alleen hoelang dat duurt.. en je hebt er gewoon garantie op!

ik zou het in ieder geval niet laten zitten
 
Heb gistren de auto gekleid, gepolijst, gepolished, geglazed en gewaxed. Plekjes zijn nog hetzelfde gebleven, er ie werkelijk niets aan veranderd. En ik heb stiekem nog wel even iets langer met SSR1 van Poorboys erop gezeten. Niets veranderd...

Dus, thx voor de reacties, topic kan dicht. Dealer weet van het probleem, het staat in de computer dat ik het gemeld heb. Auto is van nov-07.
 
Ik vind het raar dat de dealer er zo licht over gaat en het blijkbaar nog normaal vindt ook dat het onder lak zit terwijl dit iets is wat helemaal niet onder de lak hoeft te zitten.
Dealer wil er gewoon onderuit komen.
 
Geen probleem meer... Ik heb laatste een beetje schade gehad aan die kant. Auto is daar overgespoten en ik heb nu geen lakfoutjes meer!
 
Sorry, onduidelijke uitleg van mij. Ik heb een paar weken terug wat parkeerschade op het rechterachterscherm gekregen, door mijn eigen fout. Ik heb dit laten herstellen bij een schadeherstelbedrijf en derhalve zijn nu alle lakfoutjes zowiezo weg.