• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vuiligheid onder de voorste zetels halen

tzer007

Detailing rookie
13 dec 2009
25
0
tandenborstels, tandenstokers, papiertjes, staafjes, opzetstukjes voor de stofzuiger, enz..
met niks van dat krijg ik het schoon tussen die smalle spleetjes naast de voorste zetels.

Moet ik nu echt die zetels eruit laten halen ?

Ik doe dat dan met de compressor. Heb een soort pistool met een lange dunne staaf eraan :). Vuil is dan wel niet uit de auto maar ligt dan wel op een plek waar ik wel bij kan. Overigens haal ik met de grote detail beurt de stoelen eruit. Dat half uurtje werk maakt ook niet meer uit en is het meteen netjes/proper

Dirt Devil heeft daar een speciaal setje voor:

[mod]Dank voor het meedenken, maar commerciele links zijn niet toegestaan op dit forum[/mod]

Werkt perfect, gebruik hem zelf ook!

Wat is een extractor ?
en wat kost een ozonbehandeling bij carclean.

Ik heb een VW polo en ik wil dat mijn auto naar nieuw ruikt.
Ooit heb ik eens gehoord dat elke auto een eigen parfum ingespoten krijgt bij productie.

Of is dit niet nodig en volstaat een ozonbehandeling.
Er is daarin nog nooit een sigaret gerookt maar het gaat enkel om vervelende geuren.
De luchtfilters zijn reeds een half jaar geleden vervangen bij originele garagehouder.

Extractor: shamponeer-apparaat oftewel een nat-en doorgzuiger met extra reservoir met daarin reinigingsmiddel welk op het te bewerken plek(ken) gespoten wordt ( en daarna er weer uitgezogen wordt ).
Zeer zeker dus geen puur en alleen nat- en droogzuiger ivm de extra functie ( meld nog meer een keer extra gezien men zich hierin nog wel eens vergist )

Kosten ozen a la CarClean: géén idee, dat is iets wat direct tussen de klant en het bedrijf zelf gaat ( maw kostenplaatje blijft tussen beiden )

Onzin verhaal over dat parfum, wat je ruikt zijn de bestanddelen van het maakproces, uit mijn hoofd de kitten en de lijmen e.d.
Dit kan dus per auto verschillen. Uiteraard bij lederen interieur weer ander extra verhaal maar dat snapt men zelf wel.

Alles goed schoonmaken, extractor doorheen en dan bepalen of een ozonbehandeling noodzakelijk dan wel gewenst is .... makkie aan en niet meteen van uiterste afgaan is mijn advies

De bovengenoemde optie zijn idd handig, maar je zult er versteld van staan wat een troep je tegenkomt als je de stoelen eruit haalt. In de meeste gevallen is het 2 tot 4 bouten loshalen en je kunt hem naar voor kantelen of de abs kabel eruit halen en je kunt heel de stoel uit de auto halen voor het gemak.

Bij ernstig vervuilde interieurs haal ik altijd de stoelen er uit.
Werkt vele malen makkelijker, zeker als de extractor erbij komt kijken.

@ Vadebo,

Hoe doe je dat dan bij stoelen die voorzien zijn van airbags in de leuning?

Ik ben daar altijd een beetje huiverig voor.

Uiteraard kun je de kabels van de accu loskoppelen en even wachten, maar ik ben bang voor foutmeldingen enz.

nicknameless zei:
@ Vadebo,

Hoe doe je dat dan bij stoelen die voorzien zijn van airbags in de leuning?

Ik ben daar altijd een beetje huiverig voor.

Uiteraard kun je de kabels van de accu loskoppelen en even wachten, maar ik ben bang voor foutmeldingen enz.

Doe ik ook regelmatig, nooit foutmeldingen gehad, zelfs niet bij mercedessen e.d.

Precies, ff de spanning eraf.
Wel check ik eerst altijd even ofdat er een code voor de radio aanwezig is indien de spanning er af gaat.
Beetje l*llig als iemand z'n wagen komt halen en de radio doet niets meer........

Voor de rest ben ik niet zo snel bang voor storingen (heb een aantal jaar carkits/track&trace systemen ingebouwd).