• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuillosweker

Snappy

Detailing trainee
26 jan 2020
40
40
55
Apeldoorn
Omdat ik geen mogelijkheid heb om de auto bij huis te wassen ben ik genoodzaakt om in een wasbox aan de slag te gaan, dus ook geen mogelijk voor foam. Ik heb dus een goed middel nodig om rijvuil etc zoveel mogelijk voor het wassen los te weken. Ik heb de auto nu sinds een paar dagen en ga hem voor het eerst wassen, dus het mag voor de eerste keer best een wat sterkere/agressievere losweker zijn. Is Crudzilla een goede optie zijn om voor de eerste keer te gebruiken, vooral voor de onderzijde/voorkant?
 
Wat ook perfect werk, en te koop bij cc, is Bilt Hamber Auto Foam.
4% verdunt met water in een hand sprayer.

Ik gebruik dat op die manier als voorwas voor de velgen.
Maar is zo ook prima te gebruiken voor de lak.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Snappy
Gelijk maar besteld. Wat is zo'n beetje een dosering die altijd werkt bij de Bilt Hamber? Het moet 4% zijn dat je lak raakt, maar dat zegt verder weinig. Elke setup zal de ratio verschillen, maar is bijvoorbeeld een 1:3 altijd wel genoeg? :)
 
Sorry voor het kapen, maar mijn vraag sluit hierop aan.
Ik heb een Kwazar Blue Venus Hand Foamer en vroeg mij af of ik daar Autoglym TFR mag in gebruiken?
 
Maar een pH van 10 of 11 is ook niet wax strippend. Je wax kan echt wel een paar keer die waarde hebben maar je wax gaat wel sneller naar de knoppen.