• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vullende vermogen van een wax?

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.240
193
48
Den Haag
Ik was bezig met de Toyota Yaris. Hierop heb ik de Dodo Juice Hard Candy aangebracht met een Dodo Juice Fingermitt.

Aan de achterkant zitten wat lichte swirls en krasjes. Toen ik met de finger applicator over de swirls/krasje heen ging, was ik lichtelijk verbaasd dat de swirls/krasje verdween!

Ik begon aan mezelf te twijfelen en heb de plek meerdere malen afgenomen met Spray&Wipe. Naderhand nog eens een keer herhaald met IPA.

Voor:
578b6791.webp

Na:
5a873109.webp

Bij deze waren de krasjes een beetje lichter van kleur, na de wax net zo gekleurd als de rest eromheen.
83e3d831.webp

Ik blijf het vreemd vinden, ik was er altijd van uit gegaan dat een pure wax geen ingrediënten zou bevatten die de boel opvullen? :weetniet

Komt het door de oliën?
Komt het door de kleurstof in de wax?
Komt het door de carnauba?
Komt het door ... ?

Denk dat het niet een opvul effect is, maar meer het effect wat je ook hebt wanneer je krasjes nat maakt.

Het was inderdaad behoorlijk weg maar ik denk ook dat het tijdelijk is totdat de olien uitgedampt zijn.

De olien van Black Hole blijven ook niet eeuwig aanwezig, misschien is verdampen ongelukkig geformuleerd maar ik bedoel dat het langzaam verdwijnd.

Toen ik gisteren de Corolla sedan deed merkte ik ook dat de Rainforest Rub de lichtere krassen deed vervagen/verdwijnen/maskeren. Wellicht vult de wax de kras op en omdat er om het omringende gebied ook wax zit valt het minder op?

@ nicknameless: even off topic maar het wordt hoog tijd dat je die band(jes) gaat vervangen! Ik zie zeer zware uitdrogingsverschijnselen en het profiel is ook niet meer wat het geweest is!

On topic: bij de laatste detail die ik mijn auto gaf heb ik voor het eerst een glaze gebruikt. De combi glaze en wax heeft mij versteld zien staan dat sommige lichte krasjes opeens verdwenen waren.