• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vw caddy 2012 na het kleien van me auto een hoop marring (doffe plekjes) op de lak

kenkuup

Detailing rookie
1 mei 2015
4
2
Heren van dit forum!
ik ben hastikke nieuw in het forum. Maar om te beginnen zal ik een beetje uitleggen wat er allemaal gebeurt is.

Ik ben zzper en rij in de ronte met een vw caddy metallic blauw nou ben ik hier vorige maand mee op een scheps werf geweest en toen was er allemaal spuitnevel op mijn auto te recht gekomen. Nu was mijn verteld dat ik dit het beste met klei er uit kon halen. Dus ik naar een auto matrialen zaak gegaan om een setje te halen (van turtle) maar na dat ik de stappen gevolgt had (wassen, afnemen, kleien (met lube) heb ik last van marring(Als ik de andere mag geloven) me lak is een beetje dof.

Nu aan jullie de vraag hoe ik dit het beste kan oplossen en/of ik het zelf kan doen.

Zoals ik eerder al zei ben een beetje nieuw op dit gebied dus als ik te kort informatie gegeven heb hoor ik het graag! Wil het graag weer een beetje netjes hebben

Vriendelijken groeten ken!

Van harte welkom! Marring is op te lossen door de lak te polijsten. Normaal kan je het proberen met de hand en dikke armen kweken, zeker met VAG lakken die zijn best hard. Daarom zou ik adviseren om het met een machine te doen. Weet niet of je van plan bent bij CC een leuke DAP set aan te schaffen? Anders zou je iemand kunnen vinden (misschien hier) met een polijst machine die het zou kunnen en willen oplossen.

Ik weet niet waar ik z'n setje kan vinden(compleet) want dit zal niet de laatste keer zijn dat zo iets gebeurt bij me ben ik bang voor met de werkzaamheden die ik doe en welke producten zou ik hier voor allemaal in huis moeten halen! Of wat jij zegt iemand bij mij in de buurt (omgeving heerhugowaard) ik ben namelijk nog niet zo thuis in het complete schoon maken en onderhouden van de lak!(Voorheen alleen wassen en waxen maar dat gaat me nu niet meer redden ben ik bang!

Dit is al een mooi setje.
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V3_Raffini_Starterskit_Lite_Edition_102776

Ik heb daar ook wel eens last van. Polijsten helpt inderdaad, maar bij mij gaat het ook weg (of is het onzichtbaar), als ik er sealant (Chemical Guys M-seal) overheen doe. Ik heb geen idee hoe dit kan, maar het werkt. Als je niet wilt polijsten is dat dus ook een optie.

Hastikke bedankt ik ga hem bestellen! Zijn hier nog bepaalde how to's voor waar ik mee moet beginnen en/of eindigen of kan ik met 1 pad en vloeistof aan de gang. Sorry ben nog een beetje nieuw hier in

Dat maakt niet uit kijk even op youtube en hier bij de how-to. Er staat er bergen info op om je op weg te helpen. Als je zo'n DAP set aan gaat schaffen zou ik hem gewoon persoonlijk ophalen bij CC. Krijg je misschien als je het lief vraagt wel een mooie uitleg (praktijk).