• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW GOLF MK2 84"

Nicklazzz

Detailing rookie
10 apr 2010
61
0
Vandaag een Golf MK2 84" onderhanden genomen, enkel exterieur.

Stappen:

-Wasbeurt had de eigenaar zelf gedaan(met goede producten en 2 emmers)
-TarX voor de teerplekjes
-APC voor hardnekkig vuil en rubbers
-PB S&W met dodo klei
-Motorkap eerst de grootste krassen gewetsand (eigenaar had eerst door een andere kennis laten polieren)
-Kompressor geel met inizio
-Kompressor orangje met mezzo
-Kompressor wit met mezzo
-Kompressor zwart met finale
-CSS concourse met PB BH
-PB QD+ (auto heeft rondom rond vooral aan de wielbogen roestvertoning en word asap aangepakt, daarom spraywax genomen)
-PB trimrestorer (bumpers,spiegels,rubbers etc.)
-PB Natural look (twingo dak)
-Mint merkin + applicator pad + Meg's glass cleaner
-Meg's last touch
-Meg's tyre gel
-etc...

Eigenaar was zeer verrast door het resultaat, wagen onlangs aangeschaft en optisch al aangepast maar de lak nog niet. Daar de gardebou herspoten is, was er kleurverschil en deze is nu volledig weg. Alles was dof,vuil etc...

Bij het aanpakken van zijn roestprobleem zal ik ook helpen en hierna word deze terug aangepakt. Deze detailbeurt was vooral om nog enkele meetings te kunnen doen.

Foto's:("voor" foto's worden nog toegevoegd na ontvangst)

Tijdens:

dsc0484mh.webp

Hier zie je goed dat de wagen echt dof was. Klinken, pinkers gedemonteerd.
dsc0492kl.webp

dsc0477gr.webp

dsc0470my.webp

Eindresultaat:

dsc0521uc.webp

dsc0494l.webp

dsc0508oo.webp

dsc0509t.webp

dsc0507hu.webp

dsc0514uz.webp

Ik ben zelf best tevreden, echte foto's van de vervuiling heb ik niet gemaakt daar ik er niet bij heb stil gestaan en deze moeilijk vast te leggen was (krassen,lakdefecten). om een voorbeeld te geven hoe de wagen er over het algemeen uitzag(grootste gedeelte is reeds gedetaild, de rest volgt de volgende keer):

dsc0475xsa.webp

Tijdsduur: ±09.30-±17.00h

Zo te zien ziet het eindresultaat er goed uit. Ben wel benieuwd naar de voor foto's. Snap alleen de keuze voor de QD+ niet zo goed. Ook al worden enkele plekken nog verder aangepakt binnenkort, een laagje " normale" wax is toch zo gezet en biedt volgens mij veel meer bescherming.

Retcod;330687 zei:

Omdat de kans groot is dat we er volgende week al aan beginnen, enkele kleine schades en het roest op de wielboten te verwijderen. Als je dan nu een wax aanlegt, kan deze er toch terug af. Eigenaar gaat morgen naar een meeting en wou deze toonbaar, is trouwens een oldtimer die niet dagelijks word gebruikt en binnen staat.

Mooie detail! Zijn dit niet toevallig dezelfde velgen als die onder de vw die emiel10 vandaag onder handen gekomen heeft? (hebben we nog wat gedaan vandaag) Is weer enorm opgeknapt!

Edit: toch niet dezelfde velgen

Mooie show off :cool Waar ik me wel over verbaas: wel de knippers uit de voorschermen en de deurgrepen er af, maar niet de buitenspiegels, terwijl die met 2 simpele kruiskopschroeven vast zitten. (kun je ook gelijk bij dat 'rotrandje' van 1 mm tussen spiegelvoet en raamrubber)

Overigens op de achtergrond is dat een blauwe 1500 ponton (kan ook 1600TL of 1600 Variant zijn)?

Cordoba;330708 zei:
Overigens op de achtergrond is dat een blauwe 1500 ponton (kan ook 1600TL of 1600 Variant zijn)?

Daar zat ik ook al naar te kijken Cordoba.
Mooi resultaat behaald, met zo'n verweerde rode lak weet je dat je gegarandeerd een verbazend resultaat gaat behalen.
Sorry maar is een "gardebou" een spatscherm of spatbord?

Ik geloof het wel BP, een poosje terug ook zo'n serie woorden gezien die Vlamingen gebruiken en een Nederlander nooit zal gebruiken, en die een Franse oorsprong hebben daar zat 'gardebou' ook bij. Ik weet alleen niet meer of dat hier op het CC-forum was of een ander forum waar behoorlijk wat vlamingen komen.

Overigens 'google translate' komt er ook niet uit, wel als je het omdraait van nederlands naar frans:
spatbord -> Garde-boue

Leuk om zo'n lijstje aan te leggen, goed voor het wederzijds begrip van de 'Ollanders en de Belgen.

Ruitenwisser -->: haal-de-regen-van-je-voorruit-heen-en-weer-beweeg-rubbertje.

@ Cordoba:

Omdat de eigenaar al raar opkeek toen ik de sloten en knipperlichtplaatjes los haalde, tevens wist ik niet dat de spiegels ook zo simpel te demonteren zijnrofl .
Heb dit gedaan net zoals de rand aan de A-stijl met "foam on a stick".

Dit betreft een VW type 3 Notch (ook als 1500 & 1600 verkocht) dit is een aanhangwagen. Net achter de voordeuren afgeslepen, toegelast en een dessel eraan gelast. Kofferklep is een BBQ in gebouwd en gaat mee naar verscheidene VW-meetings. Hangt achter een volledige Notch:).

@BlackPassat:

Inderdaad, deze was zoals vele verweerd. Toen ik de eerste hit klaar had was de eigenaar al tevreden van de glansrofl . Toen ik zei dat er nog verscheidene stappen moesten volgen kon het alleen maar beter worden natuurlijk.

Gardebou gebruiken wij Belgen als leen-woord van het Franse, staat voor voorscherm,spatbord etc.

Bedankt alle voor jullie feedback, in het verleden al een aantal keren enkele wagens gedaan en nooit echt foto's van getrokken.
Nu met meer actiever te zijn op het forum zal dit niet meer gebeuren:).

Vindt het wel spijtig van de vorige auto, betrof een Peugeot Partner welke door slecht onderhoud en agressieve producten van de carwash volledig mat uitgeslagen was.
Overal mos (witte kleur) etc.

Eindresultaat was verbluffend, de eigenaar stond versteld want hij vreesde voor het ergste.

Toen ik de Golf vandaag aan het detailen was kwam zijn overbuur met zijn VW T1 (1967) met de vraag of ik zijn bus wil doen. Dit zal wel in enkele stappen gebeuren daar deze wel wat aandacht vereist.

Toen de Golf uiteindelijk klaar was kreeg ik heimwee naar mijn eigen MK2, destijds heeft een forumlid (DownTown) deze voor me onderhanden genomen. Ik heb hiermee toen geholpen en door zijn enthousiasme was ik natuurlijk ook verkocht:) .

Ik heb die 'notch' toch echt even moeten googlen, maar als google het goed heeft is het gewoon een VW ponton (de sedan versie van type 3).
De TL die ik noemde is de fastback en de Variant is de stationuitvoering.

Ziet er goed uit! Daar kon hij wel mee naar de meeting, heel netjes. :cool Wellicht had ik zelf gekozen voor een gewone wax.

De vento was tot een jaar geleden in topstaat, eigenaar heeft een spin gemaakt in een bocht en is opgemaakt maar niet professioneel gespoten.
Dus veel meer schade zal hij niet makenrofl .

De Vento is zijn dagelijkse wagen en de Golf zijn weekend wagen.