• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf Sportline MK5 by Quincy

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.720
173
45
Doetinchem
Gisteravond de auto in ontvangst genomen voor een detailbeurt inclusief reiniging van het interieur..

- Gewassen met Poorboys Super Slick & Suds icm washmitt

- APC voor de rubbers, kieren en naden en het kunststof

- Clayen met Dodo basics icm Dodo Born 2 be slippery

- Drogen met Miracle dryer

Vanmorgen verder gegaan..

- Polijsten met Monello Mezzo op oranje Kompressor icm Pro900

- Polijsten met Monello Finale op groene Kompressor icm Dap900

- Wagen wederom wassen, ditmaal met Wolfgang Autobath icm washmitt van Meguiars

- Drogen met Delerium en naden en kieren met de luchtcompressor

De gehele wagen in de Wolfgang DGPS 3.0 op een zwarte Kompressor icm Dap900, kunststof , rubbers en banden voorzien vaneen drupje CarPro PERL

Interieur gereinigd met APC, diverse borstels en kwasten en uiteraard een extractor, met dit als resultaat

P1040778.webp

Het kunststof in het interieur behandeld met Poorboys Naturel Look en een pufje Poorboys Pina Colada als toetje..

P1040774.webp

P1040775.webp

Schade op de achterbumper

Voor

P1040781.webp

Na

P1040782.webp

Beading na het polijsten tijdens het wassen

P1040792.webp

P1040789.webp

P1040793.webp

P1040794.webp

P1040795.webp

P1040796.webp

Het komt weer een beetje op gaan met de showoff's . Leuk

Ik zie in je flits nog wel wat sporen in de lak. Vermoedelijk door finale icm met de groene pad. Ik zou zeker een non cutting pad gebruiken als laatste stap op donkere lak als je Finale gebruikt

jjonkie zei:
Het komt weer een beetje op gaan met de showoff's . Leuk

Ik zie in je flits nog wel wat sporen in de lak. Vermoedelijk door finale icm met de groene pad. Ik zou zeker een non cutting pad gebruiken als laatste stap op donkere lak als je Finale gebruikt

Of nalopen met Spruzzo werkt ook super!

Mooi resultaat behaald op een mooie wagen:-)^

spruzzo gaat alleen maar meer zichtbaar maken in dit geval. Wacht maar tot ie in de zon staat.

Spruzzo ondoet je lak wel van alle vettigheid zodat je goed kunt zien wat je gedaan hebt na het polijsten

Maar als ik de gebruikte combi zie icm met de foto en die ervaring die ik heb met een paar (donkere) vag lakken dan denk ik dat een te grove combi is...

Finale op groen is niet zwaar.
Tuurlijk als je op zwart doet heb je helemaal weinig cut.
Maar dit lijkt heel veel op "vet" strepen om het zo maar uit te drukken ;)

Klopt heren :ja , de foto met flits is gemaakt nadat ik de Pro 900 icm oranje en Mezzo eroverheen heb gelaten.. er was dus nog geen nabehandeling geweest in dit geval

@Nicknameless, ik heb het desbetreffende topic ook gelezen maar ik had zo even geen andere mogelijkheid :-)^