• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ezel stelt zich voor :)

henzik

Detailing rookie
3 mrt 2025
7
15
Ik heb het altijd een beetje onzin gevonden, het voorstellen op een forum, maar ook door de jaren heen geleerd dat het vaak wel gewaardeerd wordt, dus bij deze.

Ik ben een 50 jarige nl man. Techneut in hart en nieren. Ooit met detailing begonnen toen ik onze Smart forfour wilde verkopen. Die hadden we nieuw gekocht, altijd wasstraat-gewassen, als ie uberhaupt al gewassen werd, en hij was 6 jaar oud, 168.000 km, dus je kunt wel voorstellen hoe dat eruit gezien moet hebben. Hele set aangeschaft bij - volgens mij - de voorloper van carclean.com, toen was het nog meer iemand die uit hobby ermee begonnen was en door populariteit en veel vragen was begonnen met het samenstellen en verkopen van setjes. Gezien de producten en de DAP, moet dit wel carclean.com geweest zijn bijna.

Hoe dan ook, de strategie werkte flawless en de auto bracht bij verkoop fors meer op, groot succes dus. Er kwam toen een Volvo V50. Dit bleek na aanschaf tóch een schade-auto geweest te zijn, die niet echt goed gespoten was, je zat bv. om deurgrepen heen randjes tussen nieuwe lak en oude. Om die redenen nooit aan begonnen met polijsten, omdat ik bang was dat de brakke lak eraf zou komen. Die auto heeft het wel 10 jaar lang goed gedaan, geheel in eigen onderhoud. Enige waarvoor ie bij de garage geweest is, is voor een distrubutieriem en voor een wiellager wat muurvast zat. Verder alles zelf gedaan; bv. 2x een nieuw roetfilter onder gezet, 2x nieuwe aircopomp/droger, remmen blokken/schijven, verstuivers vervangen, enz.

Recent werd het tijd de Volvo te vervangen. Ingeruild op een Ford Kuga PHEV vignale, zwart. Die is uit 2021 en had 25k km gelopen, naar mijn mening is een auto dan gewoon nog nieuw. Hij zag er ook goed uit, weinig beschadigingen steenslag etc. Was een lease auto. Ik vermoed van een dame die er dagelijks kort afstandje naar werk en terug mee reed, meer niet.

Met de smart was het zo dat ik die helemaal mooi gemaakt had, maar toen verkocht. Ik had dus nog nooit zélf het genot ervan gehad. Nu met deze auto zei ik; gekkenwerk; ik heb het spul allemaal staan, dus nu ga ik het direct bij aanschaf doen, zodat we er zelf van kunnen genieten ook.

Op deze foto's was de auto nog gewoon dealer-gepoetst. Ik ben nu begonnen met polijsten enz, het eindresultaat zal ik ook nog posten.

UzadjRv.webp

8r5YtQw.webp

xbkhOyf.webp

zYWwQZM.webp

Ik persoonlijk vind het een erg mooie auto om te zien. De Volvo stond op het ford focus platform, deze kuga ook, maar dan een later platform. In a way dus de opvolger.

Ik kijk natuurlijk ook de bekende youtube kanalen en filmpjes. Wat mij bv. opvalt, van rijt en stipt zijn beiden ford-fan, claimen ze, maar ik heb er nog nooit een Kuga gezien. Denk omdat er geen echte sportiever uitvoering van is, het is meer een burger-auto voor brave burgers met kinderen.

• Leuk
Reacties: Smotske en Mark96
Welkom! Leuke auto, sportief is leuk maar vignale zijn altijd wel lekker luxe uitgerust. En persoonlijk is mij dat meer waard.
Ik kijk natuurlijk ook de bekende youtube kanalen en filmpjes. Wat mij bv. opvalt, van rijt en stipt zijn beiden ford-fan, claimen ze, maar ik heb er nog nooit een Kuga gezien.
Ben zelf niet echt een kijker van de andere NL detail kanalen, ken eigenlijk alleen stipt omdat die wel erg bekend is. Zelfs mijn schoonvader van 65 heeft spul van hem...

Ooit een poging gedaan om een video te kijken maar ben niet echt de doelgroep volgens mij, toch net wat meer gericht op jonger publiek (begin 20?) ook met zn auto winacties volgens mij.