• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf TSI 2011

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Vandaag was de beurt aan de auto van de buurman zijn ouders.
Van de buurman en 2 broers van hem heb ik vorige week de motoren gedaan.
Het gaat hierom een Golf TSI van de laatste generatie die 9 maand oud is.

Vrijdag avond had ik de auto gewassen om daarna te behandelen met de PB Elastic clay i.c.m. DJ Born Slippy.
Vanmorgen kon ik gelijk mooi beginnen met afplakken omdat de auto mooi droog was.

Aangezien er op de lak geen enkele swirl was te bekennen dankzij dat deze auto nooit door de wasstraat gaat heb ik de lak als volgt behandeld.

- Dap 900 met finishing pad en Meg. 205.
- Surf City Garage Nano Seal op een andere finishing pad met de Dap aangebracht.
- Surf City Garage Nano Glaze wederom op een andere finishing pad met de Dap aangebracht.
- 2X DJ Purple Haze Pro met handpad aangebracht.

Op de polish stap na de Dodo Juice doeken gebruikt en voor de finshing polish de PB doek.

Als laatste het kunststof behandeld met de Smartgel.
Ramen met de Meg Glass cleaner pro.

Velgen en banden niet behandeld omdat deze later op de middag zijn gewisseld voor de zomerbanden/velgen.

Hierbij de foto's, eerste twee foto's zijn voor het wassen van de auto.

IMG_1373.webp

IMG_1375.webp

IMG_1380.webp

IMG_1381.webp

IMG_1382.webp

IMG_1385.webp

IMG_1386.webp

IMG_1387.webp

IMG_1388.webp

IMG_1390.webp

IMG_1392.webp

IMG_1393.webp

IMG_1396.webp

IMG_1398.webp

Bedankt maar weer voor het lezen.

Ziet er strak uit hoor, baal nog steeds dat ik de LED achterlichten niet heb besteld

Was deze lak hard of viel het mee (moet de mijne binnenkort onder handen nemen, zitten ook geen wasstraatkrassen in, maar wel her en der een swirl en krasje)

Bedankt mannen.
@D20VT, ondanks de lak schraal aanvoelde na het kleien en gisteren na de finish polish behandeling zou ik haast zeggen dat die zacht is maar de Duitse auto's staan er wel om bekend dat ze hard zijn.
Deze Golf had geen enkele swirl dus is het moeilijk te zeggen dat de lak nu hard of zacht is.
Ik zou gewoon de swirl plekken bij jou Golf eerst testen met een finish polish op dito pad met Dap bijvoorbeeld en dan bepalen of je een zwaardere combi moet nemen.

Suc6

janhenduk zei:
- Dap 900 met finishing pad en Meg. 205.
- Surf City Garage Nano Seal op een andere finishing pad met de Dap aangebracht.
- Surf City Garage Nano Glaze wederom op een andere finishing pad met de Dap aangebracht.
- 2X DJ Purple Haze Pro met handpad aangebracht.

Neem aan eerst de Glaze en dan de Seal?

Verder een mooi resultaat, glimt als een t...

Mooi gedaan hoor. In mijn ogen klopt alles bij deze auto wat betreft uitstraling:love De kleur, koplampen, achterlichten, grill superrr.

Bedankt Mark en de eigenaar was ook bijzonder goed tevreden.
Komt nog van dezelfde eigenaar een T-2 bus achteraan dit jaar.