• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Jetta '07 (beperkte detail)

Nicklazzz

Detailing rookie
10 apr 2010
61
0
Vandaag een Volkswagen Jetta 2007 onderhanden genomen. Daar deze in vrijwel uitstekende staat is, was het een beperkte detail. (Net na de winter nog onderhanden genomen).

Deze morgen begonnen met het volgende:

Wielkasten ingespoten en geborsteld met APC 1/4
Banden ingespoten en geborsteld met APC 1/4
Velgen met Wheel Brightner 1/4 2x ingespoten en geborsteld
Velgen met IronX ±4x laten trekken en nageborsteld
Wagen ingespoten met IronX
Bumpers & zijflanken onderaan met TarX
Sluitkanten met APC 1/4
Voorkant ingespoten met PB Bug Squash
De volledige wagen 2x gewassen met WG Autobath (2EM+2 Wash mitt's)
Dodo clay met PB S&W 1/1
Finale op Zwart
PB White diamond
PB EX-P
Afgedroogd met de CSF droogdoek
Ramen met Mint merkin/Applicator pad en Meg's glass cleaner
Trims met PB trimrestorer
Banden Met PB Bold 'n Bright
Wagen volledig nagelopen met Meg's Last Touch (Monello verde)

Voor:

1jfp.webp

Na:

v3bt.webp

uv6n.webp

tpl9.webp

5xl3.webp

Er zaten nagenoeg geen swirls op, heel weinig vervuiling waardoor het clayen heel soepel verliep en eigenlijk overbodig was.
De wagen zal volgend weekend terug op zijn zomerwielen worden gezet, dan zal ik de winterwielen ook aan de binnenzijde opkuisen en in de wheel sealant zetten:) . Door tijdsgebrek is enkel het exterieur aangepakt en zal het overige net voor de winter worden meegenomen.

Al bij al was dit een zeer fijne en vooral snelle detail. Is ook een kleur waarvan ik vind waar je veel van terug krijgt.

Ziet er goed uit hoor, net resultaat! :cool (beetje jammer van het kleurverschil tussen plaatwerk en kunststof..)

@GSM:

Inderdaad, de wagen is 2jaar geleden overgekocht van een VW garage waar deze gebruikt werdt door een medewerker. Heeft net de 133K geklokt.
Hij heeft niet echt de zin gehad om deze te veranderen:) .

@Redcot:

Van het resultaat ben ik tevreden, maar omdat ik hier niet lang aan bezig ben geweest en het polijsten zeer beperft was noem ik dit een beperkte detail.
Het helpt natuurlijk dat hij de wagen zelf onderhoud met Meg's producten,washmitt en CSF droogdoek;-) .

@ IbizaSigno

Inderdaad, dat zie je tegenwoordig heel veel bij alle soorten merken. Al moet ik wel eerlijk zijn dat de foto het meer naar boven haalt.