Nadat ik mij afgelopen 2 maanden goed ha ingeleefd in het detailen en ook de benodigde materialen heb gekocht incl. een DAP500 ben ik op de auto van mijn vriendin begonnen als gewillig testobject.
Mijn vriendin is al blij als de auto gewassen is dus een detail was meer dan dan noodzakelijk geacht werd.
Haar reactie van gisterenavond lees je onderaan wel ...
De auto:
Ik ben begonnen met het bekende ritueel van wassen, kleien, polijsten, glaze, sealant en wax.
Beginnen was makkelijk maar tegen de tijd dat ik aan het waxen was was ik blij dat de laatste stap gedaan werd ... ik had honger en wilde naar huis ...
Ik heb de auto eerst afgespoten met de hogedrukspuit en toen met de foamer ingespoten.
De foamer gevuld met water en en Maxi Suds II op een concentratie 4:1
Toen de velgen en wieldoppen gedaan met Purple Rain en flink geborsteld
De auto gewassen met de Meguiars Gold Class shampoo en 2 Wash Mitts
Daarna gekleid met een Meguiars Clay Bar (uit de standaard clay kit) maar nu heb ik de DDJ Born Slippy gebruikt en moet zeggen dat deze combinatie mij erg goed bevallen is.
Ik heb minder glijmiddel nodig dan wat ik laatst verbruikte met de Meg's Quick Detailer.
Dit is het resultaat na een half dak - de vervuiling viel mee en de hele auto was ongeveer zo:
Gewassen en gekleid:
Tevens de motorruimte verder aangepakt met Dasty en afgewerkt met de SamrtWax SmartGel
Op de motorkap begonnen met de Meguiars M105 op een witte pad en daarna de M205 op zwart.
Dit is de motorkap recht alleen M105 en links al afgewerkt met M205.
De Glaze ( CG Wet Mirror Finish ) en Sealant ( CG M-Seal ) heb ik machinaal met een rode pad aangebracht.
De wax ( Collinite 476 ) is aangebracht met een rode handpad.
Bijna klaar:
Nog even de externe kunstof delen ook met SmartGel ingesmeerd:
En het eindresultaat:
Voor degenen die het opvalt dat de banden niet zijn gedaan ... op dat momentik vond het wel best ... andere keer misschien
Verder ben ik ook niet aan het interieur toegekomen.
Oh ja ... de reactie van mijn vriendin was:
Ohhh ... je kan het echt goed zien ... dat had ik niet verwacht ...
Wil je een lekker koud biertje ??
Mijn vriendin is al blij als de auto gewassen is dus een detail was meer dan dan noodzakelijk geacht werd.
Haar reactie van gisterenavond lees je onderaan wel ...
De auto:
Ik ben begonnen met het bekende ritueel van wassen, kleien, polijsten, glaze, sealant en wax.
Beginnen was makkelijk maar tegen de tijd dat ik aan het waxen was was ik blij dat de laatste stap gedaan werd ... ik had honger en wilde naar huis ...
Ik heb de auto eerst afgespoten met de hogedrukspuit en toen met de foamer ingespoten.
De foamer gevuld met water en en Maxi Suds II op een concentratie 4:1
Toen de velgen en wieldoppen gedaan met Purple Rain en flink geborsteld
De auto gewassen met de Meguiars Gold Class shampoo en 2 Wash Mitts
Daarna gekleid met een Meguiars Clay Bar (uit de standaard clay kit) maar nu heb ik de DDJ Born Slippy gebruikt en moet zeggen dat deze combinatie mij erg goed bevallen is.
Ik heb minder glijmiddel nodig dan wat ik laatst verbruikte met de Meg's Quick Detailer.
Dit is het resultaat na een half dak - de vervuiling viel mee en de hele auto was ongeveer zo:
Gewassen en gekleid:
Tevens de motorruimte verder aangepakt met Dasty en afgewerkt met de SamrtWax SmartGel
Op de motorkap begonnen met de Meguiars M105 op een witte pad en daarna de M205 op zwart.
Dit is de motorkap recht alleen M105 en links al afgewerkt met M205.
De Glaze ( CG Wet Mirror Finish ) en Sealant ( CG M-Seal ) heb ik machinaal met een rode pad aangebracht.
De wax ( Collinite 476 ) is aangebracht met een rode handpad.
Bijna klaar:
Nog even de externe kunstof delen ook met SmartGel ingesmeerd:
En het eindresultaat:
Voor degenen die het opvalt dat de banden niet zijn gedaan ... op dat momentik vond het wel best ... andere keer misschien
Verder ben ik ook niet aan het interieur toegekomen.
Oh ja ... de reactie van mijn vriendin was:
Ohhh ... je kan het echt goed zien ... dat had ik niet verwacht ...
Wil je een lekker koud biertje ??