• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail VW Transporter (verlengd).

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
213
153
In de buurt van Alkmaar
De eigenaar vroeg of ik eens iets anders wilde polijsten dan een doorsnee personenauto, namelijk een verlengde VW Transporter.
Ach, dacht ik in mijn onschuld, hoeveel erger kan dat zijn ;). En hij wilde ook graag een coating. Ik adviseerde de MOHS van Gyeon
en ik dacht weer, hoeveel erger kan dat zijn ;) . Ook meldde hij dat de bus er nog prima bijstond. En jullie raden vast wel wat ik dacht.
Nou, Martin, zo erg kan dat zijn:
DSC_0821CC.jpg

En nog meer doffe ellende.
DSC_0830CC.jpg

Zelfs de restanten van de vorige eigenaar waren nog zichtbaar.
DSC_0835CC.jpg

De zin in het project was lichtelijk gedaald. In ieder geval een mooie kans om de nieuwe Mezerna 400 te proberen.
De eigenaar wilde geen museumstuk, maar weer een knap uitziend werkpaard. Dus de gelegenheid om te zien wat dit one-step produkt kan.
Na één rondje met de Flex VRG en de witte Scholl spiderpad steeg het humeur weer aanzienlijk. Goed te zien dat linksboven aanzienlijk verbeterde.
DSC_0827CC.jpg

Sommige delen hadden eerst een rondje met de rotary en Monello geel nodig, maar duidelijk werd dat Mezerna met deze combinatie uitstekend werkte op de vw-lak.
De rotary en de witte spiderpad werkte niet fijn op een hogere stand. Door het blokkenpatroon ging hij stuiteren. Hele slechte stukken werden sowieso twee keer gedaan.
Nabewerken met Mezerna 3000 gaf geen extra glans, dus dat scheelde weer veel tijd. Één rondje extra polijsten op deze bus betekende namelijk zo'n 5 uur werk.
En dan kunnen jullie nu zelf beoordelen of die Mezerna 400 goed afwerkt. Deze is nog voor het aanbrengen van de coating.
DSC_0843.JPG

Na het wassen met dreft en goed ontvetten met Prep kon de MOHS aangebracht worden. En dat is fiks doorwerken op zo'n oppervlak.
Moe, maar voldaan. Heel erg voldaan zelfs na het zien van het resultaat in de zon.
Het stuk met de bedrijfsnaam:
DSC_0853CC.jpg

En natuurlijk de rest van dit stralende werkpaard.
DSC_0848CC.jpg


DSC_0859CC.jpg


DSC_0855CC.jpg

Natuurlijk werden de velgen (PB's Wheel sealant) en het kunststof (Autofinesse Revive) niet vergeten. En, hoewel niet afgesproken, ook het interieur even een sopje gegeven.
Wat ik ook niet vergeten ben is de hoeveelheid werk en tijd die hier in gaat zitten. Dus voorlopig even geen bussen zeg ik :)
Afsluiten zoals ik wel vaker doe. REFLECTIE.
DSC_0850CC.jpg


DSC_0857CC.jpg


Bedankt voor het lezen. Groeten Martin.
 
Ik heb het niet exact bijgehouden :) . Ergens tussen de 25 en de 30 uur.
De auto grondig wassen inclusief sponningen en velgen reinigen was bijna 3 uur. Een rondje polijsten duurde zo'n 5 uur.
Een rondje coating aanbrengen duurde 2 uur en dat twee keer.
En dan nog een keer een uurtje cure aanbrengen. Je ziet, het gaat dan hard met de tijd.
Je bent eigenlijk met twee auto's tegelijk bezig ;) .
 
Heb al veel transformaties hier voorbij zien komen, maar deze staat toch wel in de top 3!!!

Super mooi resultaat, hier heb je iemand heel blij mee gemaakt......... ben benieuwd hoe deze er volgend jaar bij staat??
 

Vergelijkbare onderwerpen