De eigenaar vroeg of ik eens iets anders wilde polijsten dan een doorsnee personenauto, namelijk een verlengde VW Transporter.
Ach, dacht ik in mijn onschuld, hoeveel erger kan dat zijn . En hij wilde ook graag een coating. Ik adviseerde de MOHS van Gyeon
en ik dacht weer, hoeveel erger kan dat zijn . Ook meldde hij dat de bus er nog prima bijstond. En jullie raden vast wel wat ik dacht.
Nou, Martin, zo erg kan dat zijn:
En nog meer doffe ellende.
Zelfs de restanten van de vorige eigenaar waren nog zichtbaar.
De zin in het project was lichtelijk gedaald. In ieder geval een mooie kans om de nieuwe Mezerna 400 te proberen.
De eigenaar wilde geen museumstuk, maar weer een knap uitziend werkpaard. Dus de gelegenheid om te zien wat dit one-step produkt kan.
Na één rondje met de Flex VRG en de witte Scholl spiderpad steeg het humeur weer aanzienlijk. Goed te zien dat linksboven aanzienlijk verbeterde.
Sommige delen hadden eerst een rondje met de rotary en Monello geel nodig, maar duidelijk werd dat Mezerna met deze combinatie uitstekend werkte op de vw-lak.
De rotary en de witte spiderpad werkte niet fijn op een hogere stand. Door het blokkenpatroon ging hij stuiteren. Hele slechte stukken werden sowieso twee keer gedaan.
Nabewerken met Mezerna 3000 gaf geen extra glans, dus dat scheelde weer veel tijd. Één rondje extra polijsten op deze bus betekende namelijk zo'n 5 uur werk.
En dan kunnen jullie nu zelf beoordelen of die Mezerna 400 goed afwerkt. Deze is nog voor het aanbrengen van de coating.
Na het wassen met dreft en goed ontvetten met Prep kon de MOHS aangebracht worden. En dat is fiks doorwerken op zo'n oppervlak.
Moe, maar voldaan. Heel erg voldaan zelfs na het zien van het resultaat in de zon.
Het stuk met de bedrijfsnaam:
En natuurlijk de rest van dit stralende werkpaard.
Natuurlijk werden de velgen (PB's Wheel sealant) en het kunststof (Autofinesse Revive) niet vergeten. En, hoewel niet afgesproken, ook het interieur even een sopje gegeven.
Wat ik ook niet vergeten ben is de hoeveelheid werk en tijd die hier in gaat zitten. Dus voorlopig even geen bussen zeg ik
Afsluiten zoals ik wel vaker doe. REFLECTIE.
Bedankt voor het lezen. Groeten Martin.
Ach, dacht ik in mijn onschuld, hoeveel erger kan dat zijn . En hij wilde ook graag een coating. Ik adviseerde de MOHS van Gyeon
en ik dacht weer, hoeveel erger kan dat zijn . Ook meldde hij dat de bus er nog prima bijstond. En jullie raden vast wel wat ik dacht.
Nou, Martin, zo erg kan dat zijn:
En nog meer doffe ellende.
Zelfs de restanten van de vorige eigenaar waren nog zichtbaar.
De zin in het project was lichtelijk gedaald. In ieder geval een mooie kans om de nieuwe Mezerna 400 te proberen.
De eigenaar wilde geen museumstuk, maar weer een knap uitziend werkpaard. Dus de gelegenheid om te zien wat dit one-step produkt kan.
Na één rondje met de Flex VRG en de witte Scholl spiderpad steeg het humeur weer aanzienlijk. Goed te zien dat linksboven aanzienlijk verbeterde.
Sommige delen hadden eerst een rondje met de rotary en Monello geel nodig, maar duidelijk werd dat Mezerna met deze combinatie uitstekend werkte op de vw-lak.
De rotary en de witte spiderpad werkte niet fijn op een hogere stand. Door het blokkenpatroon ging hij stuiteren. Hele slechte stukken werden sowieso twee keer gedaan.
Nabewerken met Mezerna 3000 gaf geen extra glans, dus dat scheelde weer veel tijd. Één rondje extra polijsten op deze bus betekende namelijk zo'n 5 uur werk.
En dan kunnen jullie nu zelf beoordelen of die Mezerna 400 goed afwerkt. Deze is nog voor het aanbrengen van de coating.
Na het wassen met dreft en goed ontvetten met Prep kon de MOHS aangebracht worden. En dat is fiks doorwerken op zo'n oppervlak.
Moe, maar voldaan. Heel erg voldaan zelfs na het zien van het resultaat in de zon.
Het stuk met de bedrijfsnaam:
En natuurlijk de rest van dit stralende werkpaard.
Natuurlijk werden de velgen (PB's Wheel sealant) en het kunststof (Autofinesse Revive) niet vergeten. En, hoewel niet afgesproken, ook het interieur even een sopje gegeven.
Wat ik ook niet vergeten ben is de hoeveelheid werk en tijd die hier in gaat zitten. Dus voorlopig even geen bussen zeg ik
Afsluiten zoals ik wel vaker doe. REFLECTIE.
Bedankt voor het lezen. Groeten Martin.