Ook deze is al van twee jaar geleden. Een kleintje deze keer. Auto was 4 weken hiervoor bij de dealer aangeschaft als jonge tweedehands,
maar de eigenaar wist niet zeker of de auto gepoetst afgeleverd zou worden. Hier komen we later nog op terug
.
De auto was in die tijd niet gewassen dus hij kwam zo binnen. De bedoeling was polijsten in combinatie met een Gyeon MOHS-coating.
Swirls waren aanwezig,
net als een aantal gebruikskrassen, zoals bij de deurgrepen.
De swirls en deze krassen waren prima te behandelen. Wat andere sporen werden niet geheel verwijderd, maar toch aanzienlijk minder zichtbaar.
En toen kwamen we bij het motorkapje aan. Mijn hemel wat was hier gebeurd! Ik hoopte in ieder geval dat de dealer geen afleverpoetsbeurt had uitgevoerd.
Hieruit blijkt maar weer dat je niet zonder verschillende goede lichtbronnen kunt bij het polijsten.
Het was gelukkig een klein motorkapje, maar de Rupes 15 markII heeft deze toch liefst VIJF keer gezien met Scholl S3 en de spiderpad.
Ik had toen helaas nog geen (echte) rotary. De andere krassen werden met Rupes blauwe pasta en pad eerst plaatselijk voorbehandeld met de Nano Ibrid op rotarystand.
De hele auto kreeg daarna de Scholl S3 en spiderpad behandeling. Hardnekkige stukken zelfs 2 keer. Afronden met Scholl S30 en de Lake Country oranje pad.
Gelukkig werd de motorkap weer in zijn originele staat teruggebracht
Achterlichten natuurlijk meegenomen. Wat is voor en wat is na?
Net als de B-stijlen.
Na het polijsten werd de auto buiten gewassen met dreft en kon ik alvast genieten van wat reflectie.
En, herkennen jullie deze nog
. Schoongemaakt met Non Ferro en daarna in de PB's Wheel Sealant.
Na het ontvetten met Prep werden twee lagen Gyeon MOHS aangebracht. En na een nachtje rusten als laatste stap de Gyeon Cure.
Ramen binnen en buiten met DJ"s clearly menthol en de banden kregen een laagje PB"s Bold N Bright. Het eindresultaat mag er weer zijn.
Bij het afhalen met middagzon nog wat reflectieshots.
Bedankt voor het lezen en ik sluit af met een lekkere vette reflectie. Groeten Martin.
maar de eigenaar wist niet zeker of de auto gepoetst afgeleverd zou worden. Hier komen we later nog op terug
De auto was in die tijd niet gewassen dus hij kwam zo binnen. De bedoeling was polijsten in combinatie met een Gyeon MOHS-coating.
Swirls waren aanwezig,
net als een aantal gebruikskrassen, zoals bij de deurgrepen.
De swirls en deze krassen waren prima te behandelen. Wat andere sporen werden niet geheel verwijderd, maar toch aanzienlijk minder zichtbaar.
En toen kwamen we bij het motorkapje aan. Mijn hemel wat was hier gebeurd! Ik hoopte in ieder geval dat de dealer geen afleverpoetsbeurt had uitgevoerd.
Hieruit blijkt maar weer dat je niet zonder verschillende goede lichtbronnen kunt bij het polijsten.
Het was gelukkig een klein motorkapje, maar de Rupes 15 markII heeft deze toch liefst VIJF keer gezien met Scholl S3 en de spiderpad.
Ik had toen helaas nog geen (echte) rotary. De andere krassen werden met Rupes blauwe pasta en pad eerst plaatselijk voorbehandeld met de Nano Ibrid op rotarystand.
De hele auto kreeg daarna de Scholl S3 en spiderpad behandeling. Hardnekkige stukken zelfs 2 keer. Afronden met Scholl S30 en de Lake Country oranje pad.
Gelukkig werd de motorkap weer in zijn originele staat teruggebracht
Achterlichten natuurlijk meegenomen. Wat is voor en wat is na?
Net als de B-stijlen.
Na het polijsten werd de auto buiten gewassen met dreft en kon ik alvast genieten van wat reflectie.
En, herkennen jullie deze nog
Na het ontvetten met Prep werden twee lagen Gyeon MOHS aangebracht. En na een nachtje rusten als laatste stap de Gyeon Cure.
Ramen binnen en buiten met DJ"s clearly menthol en de banden kregen een laagje PB"s Bold N Bright. Het eindresultaat mag er weer zijn.
Bij het afhalen met middagzon nog wat reflectieshots.
Bedankt voor het lezen en ik sluit af met een lekkere vette reflectie. Groeten Martin.
Laatst bewerkt: