• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vw Variantje

Zonder polijsten is het velgoppervlak ruwer, en zal de coating dus beter hechten (meer oppervlak) en een langere standtijd hebben. Nadeel is dat ook de oppervlaktelaag van de coating (iets) ruwer zal zijn, dus iets meer vuil op zal pikken.

Overigens een fraaie kleur voor de velgen Tamer, welke kleur is dit precies?
 
Ik heb van het Voorjaar mijn velgen ook gedaan met Rim.

ik heb ze eerst heel licht gepolijst, handmatig. Op zich waren ze nog geheel gaaf aan de binnenzijde.
 
Ok dank je wel @Cordoba en @GeBas ik ben zelf de wheelsealant van pb gewend, maar om de 2 maanden de binnenkant te waxen zit me een beetje dwars, vandaar de coating. Misschien is het beter om nu een paar uurtjes extra te investeren om dadelijk meer profijt er van te hebben.

De velgen zijn gewoon zilver metallic, heb wel gekozen voor extra metallic zodat de structuur van de coating minder opvalt ;)
 
  • Leuk
Reactions: GeBas en Cordoba
Op foto lijken de velgen veel donkerder dan zilver metallic. Voor mijn eigen velgen zoek ik eigenlijk ook een iets donkerder kleur, dus vandaar mijn vraag.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Als je ze polijst kun je vooral de glans optimaliseren maar voor de hechting zal het niet veel doen denk ik zolang je maar goed ontvet voor het coaten.
ik heb vaak werk wat net van de spuiter of poedercoater afkomt behandeld en polijst altijd minimaal met een polish voor maximale glans...de coating is toch vooral een raampje met zicht naar de ondergrond dus er is niet zoiets als te goed gepoetst vind ik.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
@Altos Bij een vroegere job veel bezig geweest met coatings en de stress in de lagen, een ruwere ondergrond kan veel verschil maken in hoe goed een coating hecht, en dat geldt voor dit soort detailcoatings net zo goed als voor de hightech coatings die ik vroeger maakte. Het is een beetje net als dat je op een badkamervloer met gladde tegels veel eerder onderuit gaat bij wat water dan op een stukje (ruwe) straatklinkers.

Met polijsten kun je wel een strakkere glans krijgen (een beetje vergelijkbaar met orange peel die je weghaalt).
 
  • Leuk
Reactions: Altos en tamer

Ik ben destijds 1,5 uur per wiel bezig geweest. Maar iedere keer met wassen maakt het me blij :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Timm en Rippie
Als ik er bij iemand vanuit mag gaan dat de ervaring iets heeft bewezen dan is dat bij jou @Cordoba dus ik geloof je.
Wat ik wilde zeggen is dat Rim staat voor ongeveer een jaar aan bescherming en op bijvoorbeeld mijn Skoda wielen (toendertijd) , welke ik volledig gepolijst heb tot maximale glans terwijl ze 1 week oud waren, heeft een werking van sowieso 2 jaar laten zien zonder boosters en dergelijke en iedere 6 maanden cleanen met Non-Ferro, de rest van de tijd met een sopje autoshampoo en een zachte kwast.

Ik zou @tamer iig aanraden om de ondergrond zo mooi mogelijk te krijgen voor het aanbrengen van de coating.
Nieuwe lak of poedercoat is niet perfect, er is altijd nog net die 5% glans te halen en dat lijkt me wel wenselijk de komende 2 jaar dan.
 
Zou het uitmaken als je niet gewoon mohs gebruikt ? Is toch gewoon PU wat er overheen zit of is dat bij poedercoaten niet zo ? Tenzij er nog met blank overheen gegaan is. Vraag is dan moet je het dan wel willen polijsten ?

Wat misschien veel sneller werkt is aftoppen met 1000 of 1500 en een goede vloeiende laag blanke lak. Scheelt denk ik ontiegelijk veel werk.

Ik denk dat ik op mijn velgen ongeveer 6 uur per velg voorbewerking heb zitten.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Wat ik overigens wel kan adviseren is om een week of 2 te wachten met de banden erom leggen. De PU dampt nu nog na. Niet alleen voor de loodjes maak ook voor Wraps adviseren ze 6 weken. Wellicht dat het met coating ook nog uitmaakt want in feite sluitje het ook af en zou dus de laklaag los kunnen laten.
 
  • Leuk
Reactions: tamer