• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Vw Variantje

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
3.478
193
Utrecht
Ik zou ook zilver doen.

Trouwens, kan je zomaar velgen met een andere et-waarde gebruiken?

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.041
193
34
Brabant
Zomaar is wat kort door de bocht, maar vaak gaat dat prima.
Met name een lagere ET (= verder naar buiten komen t.o.v. aanlegvlak) kan vaak zonder problemen.
Maar zoals altijd, metrn = weten

• Leuk
Reactions: Esmid en Jansen

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
2.880
193
39
Utrecht
@Ries daarmee kan je de hoogte achter mee verstellen. Had die jongen er bij gekocht, zit volgens mij niet standaard er bij. Zal eens een foto maken als ik tijd heb.
@Jansen officieel mag je 5mm afwijken naar binnen of buiten. Ik hecht er niet teveel waarde aan eigenlijk. Ik zou me pas meer zorgen maken als de band zou gaan aanlopen op de kast, maar met dit mm werk is dat totaal niet aan de orde. Dus mocht je ooit in de toekomst velgen voor je auto kopen zou ik zeker niet twijfelen over een paar mm. Wel is ook de breedte belangrijk, maar dat is even logisch berekenen zoals ivo al aangeeft ;)

• Leuk
Reactions: Ries en Jansen

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.985
193
58
Tsja opnieuw lakken en afdraaien is het mooist denk ik op de auto en zo blijft de velg ook origineel. Alleen ben ik zo bang voor steenslag ......
Dan zet je er toch een paar wieldoppen van de Action op, om te beschermen tegen steenslag. Die doppen haal je er na het parkeren weer af, staan de velgen weer te shinen. ;)

Gert-Janv3

Detailing rookie
5 jun 2020
11
15
Ik zou ze toch weer maken zoals origineel Tamer.
Zwart coaten, afdraaien en dan blanke lak en afbakken.
Verder mooie variant Tamer!!

Ries

Detailing guru
3 jan 2016
882
108
37
Emst
Als je wilt graag @tamer:) Ken zulke stelpotjes wel bij schroefsets maar bij verlagingsveren heb ik ze nog nooit gezien, bij mag mag de achterkant ook nog wel wat zakken hij ligt volgens mij niet helemaal gelijk:confused:

Ries

Detailing guru
3 jan 2016
882
108
37
Emst
@Ries doe ik even deze week voor je. Volgens mij heb ik er 4 liggen. Het is ook echt alleen voor achter.
Alvast bedankt en ja heb ze ook alleen voor achter nodig, voor ligt hij er perfect bij:cool: Enig idee of die potjes universeel zijn of dat je ze specifiek voor jouw auto moet bestellen?

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.041
193
34
Brabant
Afhankelijk van de montage van de stelpotjes kan dit wel of niet passen.
Ook diameter van de potjes, binnendiameter van de achterveer én of je losse schokdemper losse veer constructie of complete veerpoot aan de achterzijde hebt.
Indien complete veerpoot aan de achterzijde, gaat dit hele feestje namelijk niet door.
Stelpotje kan enkel bij een losse veer, losse demper constructie.

Voorbeeld pic stelpotjes:
MAXNRITUW720.jpg

Gemonteerde staat:

unnamed.jpg

• Leuk
Reactions: Ries en tamer