• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vw Variantje

Zomaar is wat kort door de bocht, maar vaak gaat dat prima.
Met name een lagere ET (= verder naar buiten komen t.o.v. aanlegvlak) kan vaak zonder problemen.
Maar zoals altijd, metrn = weten
 
  • Leuk
Reactions: Esmid en Jansen
@Ries daarmee kan je de hoogte achter mee verstellen. Had die jongen er bij gekocht, zit volgens mij niet standaard er bij. Zal eens een foto maken als ik tijd heb.
@Jansen officieel mag je 5mm afwijken naar binnen of buiten. Ik hecht er niet teveel waarde aan eigenlijk. Ik zou me pas meer zorgen maken als de band zou gaan aanlopen op de kast, maar met dit mm werk is dat totaal niet aan de orde. Dus mocht je ooit in de toekomst velgen voor je auto kopen zou ik zeker niet twijfelen over een paar mm. Wel is ook de breedte belangrijk, maar dat is even logisch berekenen zoals ivo al aangeeft ;)
 
  • Leuk
Reactions: Ries en Jansen
Tsja opnieuw lakken en afdraaien is het mooist denk ik op de auto en zo blijft de velg ook origineel. Alleen ben ik zo bang voor steenslag ......

Dan zet je er toch een paar wieldoppen van de Action op, om te beschermen tegen steenslag. Die doppen haal je er na het parkeren weer af, staan de velgen weer te shinen. ;)
 
Ik zou ze toch weer maken zoals origineel Tamer.
Zwart coaten, afdraaien en dan blanke lak en afbakken.
Verder mooie variant Tamer!!
 
Als je wilt graag @tamer:) Ken zulke stelpotjes wel bij schroefsets maar bij verlagingsveren heb ik ze nog nooit gezien, bij mag mag de achterkant ook nog wel wat zakken hij ligt volgens mij niet helemaal gelijk:confused:
 
@Ries doe ik even deze week voor je. Volgens mij heb ik er 4 liggen. Het is ook echt alleen voor achter.
Alvast bedankt en ja heb ze ook alleen voor achter nodig, voor ligt hij er perfect bij:cool: Enig idee of die potjes universeel zijn of dat je ze specifiek voor jouw auto moet bestellen?
 
Afhankelijk van de montage van de stelpotjes kan dit wel of niet passen.
Ook diameter van de potjes, binnendiameter van de achterveer én of je losse schokdemper losse veer constructie of complete veerpoot aan de achterzijde hebt.
Indien complete veerpoot aan de achterzijde, gaat dit hele feestje namelijk niet door.
Stelpotje kan enkel bij een losse veer, losse demper constructie.

Voorbeeld pic stelpotjes:
MAXNRITUW720.jpg


Gemonteerde staat:

unnamed.jpg
 
@SpecialVeloce klopt ja, doe ik ook al jaren, meestal omdat de aankoop te duur is van wat ik wil, maar altijd achteraf op hetzelfde neerkomt haha :p
Ik houd me tot nu toe aardig in bij deze ;)

Wat voor auto heb jij?
 
@SpecialVeloce klopt ja, doe ik ook al jaren, meestal omdat de aankoop te duur is van wat ik wil, maar altijd achteraf op hetzelfde neerkomt haha :p
Ik houd me tot nu toe aardig in bij deze ;)

Wat voor auto heb jij?

Alfa 159 Variantje :D , maar deze uitvoering had ik mazzel mee, deze is precies zoals ik hem wilde.Er waren er op dat moment maar 3 in Europa beschikbaar.


met de reply zag ik alleen de eerste foto (niet goed opgelet), maar nu zie ik dat je de velgen zilver hebt gemaakt. Klasse zoals eerder werd aangegeven in gunmetal of grijs valt het een beetje weg tov de auto. En volgens mij kost het afdraaien ook nog wel wat. Ik vraag me namelijk af hoe dat gedaan wordt want draaiwerk werkt volgens mij alleen fijn als je gelijke vlakken hebt tenzij er gefreesd wordt, er zal vast wel een pief zijn die zo'n programma heeft geschreven voor een vlak frees.

Zelf recent de velgen van zilver naar titanium gespoten. Dat was al geen sinecure.

Maar de velgen staan echt gaaf en toch een schroef setje eronder. :cool:
 
  • Geweldig
Reactions: tamer
received_981370735641218.jpeg

Bij deze nog even een goede foto van het resultaat, helaas geen zon op dat moment zodat je de werkelijke staat van de kleur ziet.
Mijn vraag, moet ik de velgen perse polijsten als ik er gyeon rim op wil zetten? Kan het ook zonder te polijsten? Ik heb zelf nog nooit met coatings gewerkt namelijk. Zal het invloed hebben op de standtijd? Het liefst zet ik ze in de coating met name voor de binnenkant van de velg, want om de zoveel tijd de velg er af halen om de binnenkant schoon te maken is geen optie voor mij.