• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vw Variantje

Ok mening gevraagd :p
Dit model in deze kleur in 19 inch? Niets spectaculairs, gewoon oem icm vaste verlaging van 4cm of en makkelijk bij te houden?
Screenshot_20200518-194246_Marktplaats.jpg
 
Ik zou eens kijken voor een setje verona of de sebring of mallory van de tiguan :p

Persoonlijk vind ik de spaken te breed en de combinatie met de belijning erop niet zo mooi.. maar daar komen de persoonlijke voorkeuren weer :grinning: het is echt een smaak kwestie.

Heb je misschien een foto van het geheel, auto incl velgen? Dat wilt mijn mening nog wel eens doen veranderen.
 
  • Grappig
Reactions: tamer
@Xsara Coupe dank je wel, 19 is een must ;)
@Passaatje idd het gaat om het totaalplaatje. Als ik een oem velg neem moet het ook sws een velg zijn in de tijd waarin de auto is uitgebracht.
@The Joy Of Detailing juist jullie mening hecht ik veel waarde aan want jullie kijken er met een 'detailoog' tegen aan ;) tuurlijk heb ik zoveel velgen door mn handen gehad maar iets voor je zelf kiezen is altijd lastig en dan is het fijn als liefhebbers mee denken. Ik heb de keuze nog niet gemaakt, is ook geen haast bij, maar bij de cadiz denk ik voornamelijk ook aan het makkelijkere onderhoud bij het wassen :)
 
Vind ze door het beperkt aantal spaken misschien wat log ogen. Maar ze zijn wel makkelijk te reinigen.

Gaat ie met 40/40 niet in de kont hangen? Eibach 50/40 setje kan ook.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Tamer, ik zou toch voor een BBS gaan :p
Om je even aan het twijfelen te brengen :)

Ik zou altijd wel voor OEM gaan.. alhoewel BBS ook wel een soort van OEM is.. :cool:
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Was ook mijn eerste gedachte: er komen binnen no-time BBS-velgen onder......

Die OEM-velgen staan die zwarte VW zeker wel mooi op de foto's, maar komt mede door de zilverkleurige accenten.
Ben benieuwd hoe ze overkomen op jouw kleur Golf, @tamer
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Een mens kan snel van gedachte veranderen he @Kees-sw ;) als er al een bbs velg op komt dan zal het de ch zijn of chr. Ik ben 2 delige velgen echt helemaal zat. Ik denk dat je de chromen lijsten bedoelt op de zwarte golf? Die heb ik ook op de auto en ik denk dat het wel een mooi contrast zal zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Moest je die originele velgen die er nu op liggen willen verkopen als je 19 inchers hebt, ik heb interesse :D knap uitgeruste Golf trouwens :)
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Nou de eerste wasontmaagding op de vari is een feit, het was wel een vluggertje :p
Het weer was aangenaam en na het werk dus maar gelijk begonnen. Bedoeling was alleen de auto te wassen en de motorruimte aan te pakken. Na een wasbeurt zie je toch wel de dingentjes op de auto. Heb wat minimale swirls gezien, maar dat mag geen probleem zijn. Op de voorbumper kan je wel zien dat hij al wat kmers er op heeft. Wat fijne krasjes en steenslag, maar niets schokwekkend.

Auto gewassen met de washmitt en bathe van gyeon, vervolgens gedroogd met de silk dryer.
20200520_191406.jpg

Was wel weer even wennen met de dakrails, kost toch iets meer moeite.
Velgen heb ik niet veel aandacht aan besteed, die gaan toch weg ;) Gereinigd met vp bilberry, bandjes gereinigd met gyeon tire cleaner en gevoed met de tire gel van gyeon.
20200520_185838.jpg
20200520_201932.jpg

Deurstijlen afgenomen met de gyeon quick detailer, ramen met de glass cleaner, ook gyeon. Heerlijke producten om mee te werken trouwens ;)
20200520_200825.jpg

Er zat nog een redelijk nette beading en sheeting op dus heb het bij een wasbeurt gehouden, heb m ook niet gebootst. In de tussentijd ook de motorruimte aangepakt, je kon wel merken dat de vorige eigenaar zijn auto zo goed mogelijk heeft proberen bij te houden. Ik heb het toch even snel gecleaned en gedressed zodat het toch nog iets frisser oogt :)
20200520_181441.jpg
20200520_203208.jpg

Ik vond het wel mooi geweest voor vandaag. Doel is om eerst de auto wat basic bij te houden om vervolgens er meer uit te halen, beetje detailen beetje upgraden o_O
Nog een final shot dan...
20200520_203808.jpg
 
Nou de eerste wasontmaagding op de vari is een feit, het was wel een vluggertje
Nou Nou Nou... Dit kan je maar één keer doen en dan is het effe vlug. :confused: : unamused: Zonde, man!

bandjes gereinigd met gyeon tire cleaner en gevoed met de tire gel van Gyeon.
Hmm.. Ik zit de laatste tijd te denken om Gyeon - Tire een te vervangen voor een dressing die minder glimt. Ik wrijf het nooit na, want na een paar ritjes is de band al een stuk minder vadsig en glimmend, maar met de temperaturen momenteel lijkt de warmte de band vadsig en glimmend te houden.

Op de foto is dit in jouw geval he-le-maal niet zo! :eek: