• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vw Variantje

Id
Damn, een detailer wil geen overgespoten auto, heb je net alles netjes ramt er zo’n idioot je bumper!
”tis gelukkig maar lakschade” wordt er dan vaak gezegd...nou die uitspraken maken me razend!!!
veel succes met het verloop van deze klote situatie @tamer .
Idd @Altos baal er wel van idd, de auto stond voor de rest in de originele lak, al had de voorbumper wel aardig last van steenslag
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Gelukkig werkte de man wel mee en accepteerde eigenlijk wel dat hij fout zat. Volgens mij sta ik ook wel in mijn recht in deze situatie? Papieren zijn ingevuld en heb mijn verzekering gebeld waarop de medewerker eigenlijk bijna garandeerde dat ik in mn recht stond. Ik heb zelf wa+ en ze zeiden dat ik wel voor de kosten moest opdraaien maar dit wel kon verhalen op de tegenpartij, en dat ik vrij ben om zelf te bepalen waar ik het laat herstellen, klopt dit?
Zijn er schadeherstellers die aan de hand van de foto's een indicatie kan geven wat zoiets gaat kosten? Word in dit geval alleen het gedeelte gespoten of de complete bumper ivm kleurverschil?
 
Als je stilstaat en hij rijd tegen je aan is hij altijd schuld.

De verzekering bepaalt inderdaad hoe je de schade mag herstellen dus als zij dit aangeven ben je inderdaad vrij te gaan waar je wilt, hun nemen dan alleen het deel van schadeverhalen op zich

Ik heb dit laatst ook gehad en de schade was veel minder maar hebben gewoon de hele bumper gespoten
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Die velgen zien er ook super mooi uit @tamer ! Echt netjes. Ook de binnenkant zo :cool:
Ideaal dat je een brug ter beschikking hebt.

En die schade, echt kut. Je hebt er sukkels bij... Al zit een ongeluk in een klein hoekje.
Zal vast wel weer goed hersteld worden
 
Dank je wel @RoyR ben er ook best blij mee, zag er wel eerst tegenop of ik het wel zou kunnen zo een coating aanbrengen, maar heb het idee dat ik de skills nog steeds heb :p garage is van een vriend en als ik de plek nodig heb mag ik altijd gebruik van de ruimte, idd echt ideaal :)
 
Heel zuur Tamer.. vooral dat je er zelf niets aan kunt doen. Velgen zullen wel heel mooi staan!

Nu hopen dat je schadehersteller mee wilt werken aan een rline voorbumper :yum
 
@tamer De tegenpartij is om verschillende redenen de schuldige:
- tegenpartij reed weg uit een parkeervak
- tegenpartij reed achteruit
- jij stond (zoals ik begrijp al even) stil. Het stilstaan is overigens niet in alle gevallen garantie dat de andere partij schuldig is, om dat duidelijk te maken een voorbeeld: stel een zware vrachtauto komt met 80 km/u aanrijden, een ander komt uit een zijstraat en zet zijn auto direct voor de vrachtauto (minder dan de remafstand van de vrachtauto) stil, waardoor de vrachtauto tegen de andere auto aanrijdt. Dat is dus een voorbeeld waarbij stilstaan, op het moment van de aanrijding zeker de bestuurder van de stilstaande auto niet vrijpleit van schuld.

Ik ga er vanuit dat de parkeersensoren niet beschadigd zijn en ook de koplampunit niet (wel checken of er geen water in komt, of dat er een bevestigingspunt is afgebroken), maar ook je bumper heeft meer schade: ik zie een vouw onder en boven de parkeersensor, omdat bumpers van 'zelfherstellend' materiaal zijn gemaakt, zie je na enige tijd weinig of veel minder van het indeuken/knikken, maar het blijft een zwakke plek.
 
@Cordoba eerste gedeelte van je verhaal is duidelijk. Ik kwam zachtjes aanrijden waarna ik moest stoppen omdat hij al te ver naar achter kwam, daarna kwam hij dus door ondanks dat ik toeterde. Ik kon niet meer door en hij drukte door zeg maar. Beetje lastig te omschrijven. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat ik in mn recht sta want hij accepteerde min of meer zijn fout.

Tweede gedeelte laat ik dan maar over aan de expert, welke vouw bedoel je? Unit lijkt niet beschadigt al weet ik nog niet of er lekkage is, sensoren werken tot nu toe.
 
Mooie velgen en lekker in de coating. Als ik het me goed kan herinneren had ik ook ongeveer zoveel over in het flesje. Heb daarna nog mijn wintervelgen ermee kunnen behandelen.

Vreselijk balen van die schade, maar als je het positief benadert ben je straks wel van je steenslag af. Met de velgen en verlaging heb je wel een heel strak variantje.
 
  • Leuk
Reactions: tamer en GeBas
Zonde van de schade, ook de manier waarop deze is ontstaan. Ik vermoed dat je in je recht staat en dat de tegenpartij als ‘ schuldige’ aangemerkt zal worden.

Wat betreft de opmerkingen over detailing versus overgespoten delen: ik heb liever een deel dat goed is overgespoten, dan lak die al lelijk af fabriek op de auto zit.:)
 
Dank je wel @IceT alleen is mn plezier weer weg voor even, werk me al de klere en net dat ik vakantie had en wat dingen wilde afronden zit het weer tegen. Het komt wel goed uiteraard, maar de winter komt er al weer aan ;)

@DKBM ik deel je mening wel, zometeen is alles strak weer, maar je bent weer afhankelijk van een ander, wat als het weer tegen zit, ben je weer wat gezeur en tijd verder. Maar ja laten we positief blijven, als je alles negatief benadert zal het ook vaker tegen zitten haha. Komt wel goed joh :)

Bedankt @The joy of detaling (waarom kan ik jou niet taggen :p )
 
@tamer, eens. Een paar maanden geleden de auto van de vrouw naar de spuiter gebracht voor schade aan de voorbumper. Voorbumper mooi, maar die deuk en lakschade in de achterdeur zat er nog niet in toen ik de auto wegbracht. Dus de auto weer een paar dagen kwijt. Uiteindelijk allemaal goedgekomen, maar iets simpels en kleins kan heel veel tijd en energie vergen, dus ik hoop dat je heel snel je auto weer in volle glorie terug hebt

(overigens, hardleers als ik ben wordt begin september de voorbumper van mijn auto herspoten.....je zou zeggen: iets met een ezel.....)
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: AndyVR en tamer