• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar gebruiken jullie PB Spray and wipe allemaal voor

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Een kleine maand geleden heb ik PB spray and wipe voor het eerst gekocht als alternatief voor QD van Meg als klei vloeistof.
Heb wel eens gelezen dat dit goedje voor allerlei andere doeleinden wordt gebruikt. Vanmiddag heb ik de gallon versie gehaald en heb ik de ramen van de schuifpui en onze plasma tv ermee schoon gemaakt. Gaat echt super :cool

Nou is mijn vraag: Waar gebruiken jullie de spray and wipe allemaal voor?

[mod]Topic verplaatst naar het juiste subforum[/mod]

Ik gebruik het voor:
-lak
-interieur
-LCD schermen/TV
-Glaswerk (auto en thuis)

En welke verdunning gebruiken jullie dan? (ik heb voor de zekerheid alvast 10 flessen besteld in de groupsbuy :-" )

Ik gebruik het voor:
-Kleien
-Ruiten
-Vogelpoep insprayen
-Bij het polijsten spuit ik een klein beetje op de pad(en dan polijstmiddel erop)

Ik heb ook zon literfles van dat spul sinds vandaag... maar he.. je moet dat toch nog verdunnen? Die indruk heb ik althans..

Jongens hoe krijgen jullie het voor elkaar om dit product op glas te gebruiken zonder strepen te trekken? :weetniet

Ik heb dit product onverdund en verdund gebruikt icm de mint merkin doek op het glas. Het lijkt net alsof er een vettige waas over de ruit heen komt, je kunt het goed zien als de zon er op staat!

Ik gebruik het net als vele anderen ook voor zeer veel dingen.
- kleien
- Lak
- Spiegels
- Ramen
- Kookplaat
- Aanrechtblad
- TV/Computer/laptop
En ik zal vast nog wel iets vergeten!

Vanmiddag scheen de zon terwijl ik de ramen met de sw deed. Absoluut geen last van strepen. Wellicht met een andere doek proberen?

Thanks mk-us, ik ga het proberen met de evencoat om spray and wipe aan te brengen en daarna de mint merkin weer om na te buffen.

Als dat weer niet het gewenste resultaat geeft, blijft het voor mij een product om vogelstront mee te verwijderen (onder de noemer waterless wash). Dan komt de glass cleaner zoals Patrick zegt weer terug in mijn kit.

Ik ben ook altijd aan het emmeren, nxt glasscleaner, strrek free, en alle 500 andere varianten geprobeerd, maar ik loop echt altijd te kloten en krijg het gewoon niet voor elkaar.
Er is bij mij maar 1 oplossing: mijn vriendin inschakelen, die krijgt het wel voor elkaar ( ook gewoon met de Deka glas reiniger a la €0,75/liter en wc papier )

Ik gebruik het vooral als waterless wash. Het is hier een boerderij dus heb nogal last van vliegenstront. Dus keer of 2 per week neem ik een PB's ultra mega towel dat wat af.
Voor kleien gebruik ik DJ born slippy, super middel hiervoor wil niks anders meer.

Ivm glas streepvrij krijgen, gewoon een echte glass-towel nemen ism een glass-cleaner (kan zelfs Aldi zijn) en altijd streeploos resultaat.
Ik heb de PB velveth smooth glass towel en die werken perfect.

mk-us zei:
Ik ben ook altijd aan het emmeren, nxt glasscleaner, strrek free, en alle 500 andere varianten geprobeerd, maar ik loop echt altijd te kloten en krijg het gewoon niet voor elkaar.
Er is bij mij maar 1 oplossing: mijn vriendin inschakelen, die krijgt het wel voor elkaar ( ook gewoon met de Deka glas reiniger a la €0,75/liter en wc papier )
same here ;)

ik gebruik nu de streak free, en dan verdunt tot 1:2 soms 1:3 dan is hij natter en verdampt hij minder snel, dan is hij streep vrij.
:)_[]

Heb de sw gebruikt na een (grondige) wasbeurt, maar kan nou niet echt zeggen dat ik verschil zie. Het zou de wax laag een boost moeten geven,maar kan dat niet merken. De wax is de supernatural van DJ die er nu twee weken op zit. Is de qd van Meg dan toch beter geschikt?

"Spray & Wipe is zeer multifunctioneel! Je kan het gebruiken als een detailerspray, glasreiniger, waterless wash of als glijmiddel voor klei. Het bevat geen wax of kunstmatige glans"

Als je wax wil bijleggen moet je de QD+ nemen bij PB's