• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar gooi ik Autoglym - Ultimate Screenwash in?

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
901
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Als je onderstaande autohandleiding leest, waar zou je dan Autoglym Ultimate Screenwash in gooien en in welke concentratie?

20160611_140612.webp

Het grote reservoir is wat je normaal gebruikt, het intensief reinigings systeem moet je volgens mij zelf activeren. (Heb je hiervoor een knopje in de auto?)

Wanneer je het intensief reinigen gebruikt, wordt de vloeistof volgens mij zelfs verwarmd.
Dan zou ik dit reservoir dus ook in hogere concentratie vullen, en alleen gebruiken als het echt nodig is. Even uitrekenen hoeveel je het kan verdunnen om nog op -15 a -20 graden vorst bestendig te blijven.
In het grote reservoir zou ik het eerst heel zuinig verdunnen, water kost immers niets.
Mocht het voor geen meter werken doe je er wat meer bij.

• Leuk
Reacties: Emi
Ik vond eigenlijk de vraag een beetje dom, maar nu kom ik dom over.
Heeft alleen BMW dit?
Ik heb gewoon een reservoir met spruitenroeiervloeistof. Gewoon ééntje. Met een blauwe dop

Ik zou de Autoglym gewoon in de ruitenreiniger doen. Net wat @mdlange zegt. Volgens mij hebben alleen 7-serie oid het tweede systeem. Dus als je maar een reservoir hebt is het simpel natuurlijk.

De verhouding zou ik kiezen wat jij fijn vind. Het is nu zomer dusja, en gebruik je veel?

Mag je dit product dus ook gebruiken voor verwarmde ruitensproeier?

Zo, ja. En wat zou dan de mengverhouding zijn voor in de zomer?

Is het dan ook aangeraden dat ik gedistilleerd water gebruik om verkalking te voorkomen of is dat niet nodig?
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Als het mijn auto was zou ik in de winter het kleine reservoir vullen met meer geconcentreerd antivries.
In de zomer zou ik een mix maken die insecten wat harder aanpakt.

Heb ook een bericht gestuurd naar CC om te vragen of het ook kon gebruikt worden voor auto's die een verwarmde sproeisysteem hebben. Heb antwoord gekregen dat het gene probleem is. Bij den deze is het ook gemakkelijk voor detaillisten die het nog niet wisten.

• Leuk
Reacties: Emi