• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waar IPA kopen?

Hallo, heeft het zin ook om 96 % Ketonatus te kopen en dan nog aan te lengen?
Heb nooit eerder IPA gebruikt zo. Zou dat willen kopen en aanmaken dan voor als ik ooit eens aan polijsten ga toekomen... Machines, pads, producten al jaren liggen, maar tijd, plaatsgebrek en durf ontbreken. Geen enkel idee waar dit in België aan te kopen...

Thanks.
 
Ik koop bij de apotheek een fles ontsmettingsalcohol 90% en verdun die met gedemineraliseerd water. Vervolgens giet ik het in een sproeier.
 
  • Leuk
Reactions: Jamme1981
De plaatselijke drogist. En ook, zoals hierboven al vermeld, verdund met demi water.
Ook uitstekend om je ramen mee te doen trouwens.
 
Ik koop bij de apotheek een fles ontsmettingsalcohol 90% en verdun die met gedemineraliseerd water. Vervolgens giet ik het in een sproeier.
Ontsmettingsalcohol is normaal ethanol, dus een andere alcohol als IPA, en als je alcohol voor handen-/huiddesinfectie hebt, zit daar vaak ook nog iets als glycerine in om de huid te beschermen. Ontsmettingsalcohol zou ik dus niet echt aanraden, voordeel van ethanol is dat het iets beter ontvet dan IPA, maar heeft als nadeel dat het wel droogvlekken kan achterlaten (dat doet IPA niet).
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Zoekfunctie levert genoeg op --> '' IPA '' ... zoeken in titels.

1:10 zou al voldoende kunnen zijn. (Je ziet de alcohol al snel verdampen, maar is over het algemeen wat wateriger)
1:5 wordt ook wel eens gebruikt, maar dan ben je al met flink sterk spul bezig.

Wat je ook doet, spray in ieder geval niet direct op een paneel, maar eerst op je doek en dan gaan afnemen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: schaef