• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee brengen jullie je Tire Gel aan?

PT Cruiser zei:
8.5 euro vind ik te veel voor een veredelde spons en een hoopje plastic.
Psies.. gewoon 1 euro een kwast op de kop tikken en gaan. Heb zo'n lekker brede kwast voor de banden. Gaat perfect!

Sinds kort gebruik ik ook die groffe monitor cleaner sponzen.. waarmee ik het overtollige product uitsmeer/verwijder en zo doende weer kan hergebruiken op de volgende band :D Helpt om het product gelijkmatig te verdelen over de band en spetteren... dat doet het nooit!
 
heb hem vandaag ook gebruikt, vond hem wel makkelijk
met hoeken kun je wel aardig tussen de velg en de band komen

maar die how-to..... lijkt mij veel te veel
ik heb telkens 1 kant van dat ding gebruikt en daar telkens heel iets op gedaan
stukken minder dan wat hij gebruikt heeft!
heb ze nu 1 keer gedaan, maar volgens mij als je het na elke wasbeurt even doet heb je er helemaal niet zoveel van nodig
 
Als je ziet wat die man allemaal kan doen met Meguiars spullen, het lijkt wel een goochelaar.

Zijn forumnaam is Ludo. Moet je maar eens een kijkje nemen.

Patrick
 
Ik gebruik vaak de Shining Monkey spray, gewoon opspuiten en in laten trekken. Ff nawrijven met een doek en klaar.

Voorheen deed ik een gel ook gewoon met een katoenen doek, en daarna mijn handen even wassen. :grinning:
 
MartijnIbi zei:
Heb er inmiddels al een aardig verzamelingetje aan banden mee gedaan en blijft nog goed.

Die van Dibbuz ging los, dus misschien iets niet goed geweest in de produktie

Herstel, bij mij is hij nu ook naar de haaien ]-0 Schuimpje is losgescheurd van de lijmlaag aan de achterzijde :sob:
 
Tim zei:
Ik gebruik vaak de Shining Monkey spray, gewoon opspuiten en in laten trekken. Ff nawrijven met een doek en klaar.

Fijn spul is het die spray ,jammer dat je meestal nog eens de velgen om nawrijven ,iets wat je bij gel niet hebt.
 
MartijnIbi zei:
Herstel, bij mij is hij nu ook naar de haaien ]-0 Schuimpje is losgescheurd van de lijmlaag aan de achterzijde :sob:

Is een flut apparaat dus... :(

Heb alvast een platte kwast bij de Action gescoord, en een sponsje ligt er ook nog wel ergens. We gaan gewoon testen als het weer zover is! (duurt nog wel ff, want het is net gedaan en Tire Gel houdt lang...) ;)
 
Sven S8 zei:
Is een flut apparaat dus... :(

Heb alvast een platte kwast bij de Action gescoord, en een sponsje ligt er ook nog wel ergens. We gaan gewoon testen als het weer zover is! (duurt nog wel ff, want het is net gedaan en Tire Gel houdt lang...) ;)

Ja best zonde, ging opzich best prettig met dat ding. Ineens was het *flop* en hij scheurde zichzelf gewoon van de lijmlaag af.
Wordt toch weer terug naar de oldschool methode: kwast, spons en handen wassen :)
 
Ik heb het er vandaag met een schuursponsje op gedaan.

Werkte wonderbaarlijk simpel en binnen een paar minuten was ik helemaal klaar. Je kan het er ook lekker mee verdelen zodat je banden mooi zwart worden zonder die mega glans.
 
Ik gebruik Bold' N Bright en zag dat Tim een soort schoenpoetssponsje in zo'n plastic bakje had.
Die had ik ook nog liggen en dat werkt prima. Dep ze even er mee in, en altijd na een wasbeurt dus echt vies wordt het toch niet.
En als je klaar bent klik je em weer in het doosje en geeft geen zooitje in je detailtas.

Deze heb ik ervoor:
http://www.budgetland.nl/catalog/schoenpoets-spons-instant-shine-st-p-1281.html
 
Briljant idee Jacq, die gaan we ook proberen met de Tire Gel! :cool:

Heb nog wel wat van die dingen liggen her en der. Alleen wel handig om ze even uit elkaar houden na gebruik... :grinning:
 
De autopoetser in de garage waar ik werk heeft speciale sponsjes om de banden mee te doen. Die sponsjes lopen schuin af en hebben bovenaan een soort groef die mooi over de ronde vorm van de band heen past. Ik zal deze week eens een fototje ervan proberen te posten! :)
 
Bij deze de beloofde foto! :D

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Een erg fijn sponsje met een perfecte pasvorm om de gel op de banden aan te brengen. Op Carclean.com mis ik deze eigenlijk wel een beetje!
 
Sven S8 zei:
Ziet er idd wel handig uit. Ook wel lekker 'lang' zodat je niet je handen meteen vol zitten.

Pff... Daar heb ik dus altijd last van met de applicator pad... Vette zooi :confused:
Daarom vind ik dit een interessant topic!

Zo'n sponsje ziet er inderdaad erg praktisch uit!