• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee kunststof buffen?

RonRacer

Detailing rookie
21 nov 2011
37
0
Hallo poetsliefhebbers

Dit weekend wil ik het interieur van mijn autotje eens stevig onderhanden nemen. En met name de kunstof delen kunnen wel eens een buffertje gebruiken. De fotosessie van de voors en na's volgen later.
Zogezegd zogedaan natuurlijk. Nu heb ik al wat informatie vergaard natuurlijk hier op dit forum en bij Arjan en Wilma :-)^ en die gaven mij hetzelfde advies. Gewoon schoonmaken met:
Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
ShowProdImg.ashx?id=100712&o=true&f=d.webp

Ik doe 1:15 want het is niet sterk vervuild. Althans dat geloof ik zelf.

Hierna buffen met:
Poorboys World Natural Look Dressing
ShowProdImgLarge.ashx?id=100729&f=d.webp

Nu heb ik alleen nog wat vraagtekens bij de doeken of pads die ik hiervoor het beste kan gebruiken. Ik heb zat van deze dingen:
Poorboys World Microfiber Applicator
ShowProdImgLarge.ashx?id=101105&f=d.webp

Ik neem aan dat ik met deze applicator prima de Natural Look kan aanbrengen en hierna afnemen met een doek of dezelfde applicator?
Is deze applicator ook goed voor de APC aan te brengen en hierna af te nemen met een:
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Koraal
ShowProdImg.ashx?id=100904&o=true&f=d.webp

Ik hoop dat dit het juiste is?

Groetjes Ronnie

APC en Natural Look zijn prima net als de applicatorpad
Kunststof is meestal niet zo heel gevoelig, zelf gebruik ik daar gewone doekjes voor
Zeker als het echt vuil is (andermans auto) en de kans bestaat dat de doek anders echt goor wordt en blijft

Voor sommige soorten leer wordt gewaarschuwd voor gebruik van MicroFiber
Dan kan je bijv. ook badstof nemen.

De Natural Look uitwrijven is bijna niet nodig, mits je het dun aanbrengt
Eventueel een uurtje later een volgend laagje, te dik is niet prettig werken.

APC 1:15 vind ik nog vrij sterk als je aangeeft dat het niet al te smerig is verder goede volgorde en juiste produkten:cool

Ik zou het zo doen: Eerst het meeste vuil weg vegen met een natte washand/doek. Daarna APC op een schone washand/doek. Hierna nog een keer een schone natte doek om alle APC weg te nemen. Daarna de Natural Look op de pad. Nawrijven met nog een schone droge washand/doek om vettige vegen te mijden. Als je goed gereinigd hebt, moeten de pad en de laatste doek/washand schoon blijven.

Wilma zei:
Wij gebruiken APC vaak 1:20
Hoe ist nu met de vlek op je stoel?
Die vlek is weg :-)^ nog dank daarvoor
Ik neem aan dat stoffen stoelen verders ook gewoon met een APC verdunt tot 1:20 behandeld kunnen worden? Mischien doe ik dit ook wel meteen, kan nooit kwaad.

Groetjes Ronnie

BlackTwist zei:
Ik zou het zo doen: Eerst het meeste vuil weg vegen met een natte washand/doek. Daarna APC op een schone washand/doek. Hierna nog een keer een schone natte doek om alle APC weg te nemen. Daarna de Natural Look op de pad. Nawrijven met nog een schone droge washand/doek om vettige vegen te mijden. Als je goed gereinigd hebt, moeten de pad en de laatste doek/washand schoon blijven.
Hmm dit klinkt logisch maar eerste vraag die dan bij me opkomt is; is APC niet een soort alcohol dat vervliegt nadat je het op hebt gebracht?
Anders, goede tips :-)^

All Purpose Cleaner is een allesreiniger, een soort zeep dus. Het kan je interieur uitdrogen, daarom neem ik het extra goed af. Bovendien hecht de Natural Look dan beter.

Ik moet wel bekennen dat ik gisteren pas voor het eerst de Natural Look gebruikt heb en dus ook op bovenstaande manier gereinigd heb.

Inmiddels zit de Natural Look er al weer een paar weken op en vind het echt topspul! Het is echt Natural Look die het dashboard krijgt, super. Eerste 10 dagen riekt het wel erg maar niets bijzonders en na 10 dagen is de ergste geur eraf.

Groetjes Ronnie