• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom heb ik toch steeds witte vlekken na het opdrogen van waterdruppels op mijn lak?

Ik heb de meq ultimate shampoo is even laten staan en de meq gold gepakt. Heb toch het idee dat de auto er mooier uitziet met minder zogezegde vlekken. Het lijkt wel of die ultimate een teveel aan wax heeft en dat je dat heel goed ziet op de wrc bleu kleur van mijn auto. Ook met het drogen met die ultimate had ik altijd zo'n waas die na een paar sec dan wel verdween en het lijkt, maar dat zal ik nog even op langer termijn moeten bekijken dat de steenslag iets minder lijkt. Ook hierbij lijkt het dat die ultimate shampoo in de kratertjes wit opdroogt.

Zou mijn bevindingen kunnen kloppen? Het is misschien wel wat te snel maar de auto straalt nu gewoon heel mooi terwijl ik anders toch altijd wel met de qd de vlekken van het wassen moest weg poetsen.
 
Wel, als je een scheut Wash&Wax deed, waar slechts 39ml voorgeschreven wordt, heb je inderdaad een overkill shampoo, maar ook een overkill van de wax-bestandsdelen die in de shampoo zitten...
Dus je tast EN je oude wax-laag aan EN je brengt weer aan.. Klinkt in ieder geval niet ideaal! Heb je al geprobeerd de Wash&Wax te gebruiken, maar dan in afgemeten hoeveelheid?
 
Ik weet dat bijvoorbeeld de wasbox waxen een wittige laag op de druppel geven. Laat je deze liggen en drogen dan krijg je aan de randen van de druppels wax-restjes.. Deze zou je dan uit moeten poetsen. Dit komt puur en alleen door de overdosering van die wasstraat rotzooi..
Is dit niet hetzelfde principe wat TS omschrijft, gezien de "scheut" die hij in de emmer gooit?
 
Zanddruppels na regenen in deze droge periode lijkt mij niet meer dan normaal hoor :D

En ja ik zag onlangs, toen ik de auto van mijn schoonpa een full detail gaf, ook dat de steenslag duidelijker werd op zijn motorkap maar als je het vuil door kleien en polijsten uit de lak haalt is dit ook vrij normaal mijn gedacht :roll