• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom heb ik toch steeds witte vlekken na het opdrogen van waterdruppels op mijn lak?

Scooby

Detailing rookie
28 apr 2011
128
0
Sinds ik begonnen ben met het merk mequiars valt mij heel erg op dat hij tijdens de poetsbeurt er vrij mooi bij staat. Alleen na 2x wassen zie ik alle krasjes ed weer. Ook als er sóchtends dauw of als het regent er beading is dan heb ik daarna allemaal witte stippen van die waterbolletjes op de lak. Echt zeer irritant. Het is net allemaal kalk vlekjes of wax ofzo die dan weer zichtbaar word. Ik word er een beetje moedeloos van. Gewoon elke waterdruppel laat op mijn auto een vlek achter:sob:


Wat heb ik :

meq shampoo gold class en ultimate wash en wax
meq washmitt
meq clay kit
meq step 1 paint cleaner
meq step 2 deep cristal polish
meq nxt 2.0 vaste wax
meq tech wax spray

Net aangeschaft een dap900 starterkit voor de swirls te verwijderen.


Behandeld:

wassen
geclayed
step 1 paint cleaner handmatig
step 2 dc polish handmatig
daarna in de nxt wax handmatig

betreffende auto:

Subaru WRX 2006 kleur wrc bleu




Waarom spoelt mijn auto toch niet mooi schoon na een regenbui en ziet hij er echt verschrikkelijk uit met al die witte watervlekken.
Of zou dit beter worden als ik de hele behandeling een keer doe met de dap om hem swirl vrij te polijsten en dan nogmaals deze stappen weer te herhalen of heb ik een verkeerde product keuze gemaakt?
 
Ik heb twee blauwe Audi's (Sprintblauw pareleffect) en als het geregend heeft heb ik ook kringen en vlekken. Alleen in de winter valt het wel redelijk mee. Vooral in de zomer zit er veel vuil in de regendruppels.
 
Oke. Maar het valt mij gewoon op dat het pas echt gekomen is nadat ik hem bewerkt heb met mequiars. Voorheen altijd alleen gewassen met d2 shampoo en af en toe is even in de d2 mettalic was en toen had ik dit vrijwel niet. Ook valt nu ineens steenslag heel erg op.
Al met al ben ik er niet zo heel blij mee dat ik hier ooit mee begonnen ben. Ik had dus een gewoon ''normale'' onderhouden auto en zag er gewoon goed uit. Nu ik wat verder met die mequiars ben gegaan kan ik alleen genieten van een mooie auto direct na het behandelen en daarna is het gewoon weer na een keer nat geweest te zijn drama en zie ik meer dingen dan dat ik ooit in het verleden op die auto zag. Dus ineens nu veel meer steenslag doordat die wit geworden zijn en dus al die vuiligheid die de auto gewoon aantrekt omdat hij gewoon wel vettig lijkt.

Mij suzuki swift doe ik nog steeds gewoon met die d2 en als die vuil wordt dan is hij gewoon egaal vuil en niet met allerlei vlekken.


Het is net of ik niet het goede product heb voor deze auto. En had gehoopt dat misschien iemand anders een subaru ook in onderhoud heeft en die wel erg tevreden is en dan natuurlijk met welke producten.
 
Stel ik behandel vandaag en zet hem vanacht buiten. De dauw komt erop en vervolgens is de hele auto één en al stippels. Ik kan dus elke druppel zien die erop heeft gezeten. Zo erg is het.

Het is net of de wax dan weer wit is geworden op die plekken en dat hij weer uitgepoets moet worden wat ik natuurlijk niet doe om krassen te voorkomen.
 
Echt: het is volkomen normaal!
Door de wax krijg je druppelvorming op je lak en aangezien je veel stof en stuifmeel in de lucht hebt zit dat op je auto, de druppels drogen op en laten dan een randje achter van stof. Niets ernstigs, geeft alleen maar aan dat de auto goed in de bescherming staat ;)

Dat zaken meer zichtbaar zijn nadat je 'm goed behandeld hebt is ook meer dan logisch, de lakdefecten e.d. waren voorheen verborgen onder vuil e.d. deze heb je nu verwijderd door kleien etc.

Heeft dus niets te maken met de producten die je hebt, die zijn prima, en aan je Subaru ligt het ook niet. :no
 
,^^ Ik ben blij dat je deze vraag hebt gesteld, afgelopen week heb ik mijn voiture voor het eerst met Collinite 915 behandeld omdat de reviews zo lovend waren, ik constateerde gister exact hetzelfde; stoffige vlekken na een paar regenbuitjes. Normaal gesproken zou dit gewoon in je laklaag zijn getrokken maar nu blijft het dus op de wax/sealant liggen...logische verklaring
 
Scooby zei:
Dus dat hebben jullie allemaal? Kan het me niet voorstellen.

Inderdaad, ik heb dat niet............ ff emigreren en je bent er van verlost. :-" :-b
Alleen in het voorjaar hebben we hier ook grote hoeveelheden stuifmeuk.
 
Oke, maar het valt me eigenlijk ook op dat het op mijn ramen net zo is. Ook allemaal vlekken, of zou het toch zo zijn dat ik teveel shampoo of verkeerde shampoo gebruik. Ik gebruik altijd die meq ultimate wash & wax. Ik doe altijd gewoon een scheut in de emmer.

Kijk ik snap wel dat als hij in de wax staat dat de waterdruppels langer blijven liggen en tijdens opdroging het stof blijft liggen en deze vlekjes geven maar dit zijn gewoon echt krijt witte vlekjes waar ik het over heb. Maar nu ik er zo over nadenk en het dus ook op de ramen heb waar dus geen wax zit moet het gewoon aan de shampoo liggen. Ik denk dat ik toch is even de meq gold shampoo is weer ga gebruiken of gewoon weer mijn oude d2 shampoo.
 
Wat ik ondertussen heb geleerd is dat de hoeveelheid shampoo best belangrijk is.
teveel en je verwijderd namelijk je wax laag.

Misschien toch je hoeveelheid shampoo afmeten?
 
Scooby zei:
Ik doe altijd gewoon een scheut in de emmer.

Daar maak je dus een grote fout mee.... 8o Het is belangrijk dat je de juiste hoeveelheid shampoo gebruikt. De betere shampoo's zoals die van Meguiar's, Dodo, Poorboy's e.d. zijn erg geconcentreerd, dat in tegenstelling tot de goedkope shampoo's zoals D2.
Te veel shampoo is niet goed :no altijd afmeten!

Voor de shampoo die jij gebruikt:

Op 5 liter water: Gebruik 39 ml van het product en vul dit aan met 4961 ml water.
 
Ik zie dat je een wash&wax gebruikt, die kunnen wel eens wat vlekken achterlaten doordat er (verrassend ;)) wax in zit.
Na het drogen de auto nog eens nalopen met een zachte doek zou kunnen helpen.

Je zou het eens kunnen proberen met een andere shampoo, zonder wax er in, of je er dan geen/minder last van hebt?
 
Wash & Wax shampoo gebruik ik alleen in de winter (DodoJuice Sour Power) voor wat extra bescherming in die periode, in de zomer vind ik dat niet nodig omdat ik dan vaker kan waxen en zo'n shampoo niet nodig is (vind ik).
 
Ondanks alle opmerkingen dat het WEL zo is, kan ik me niet heugen dat ik ooit witte kringen of kalkvlekken op mijn auto heb gehad. Als er water op mijn auto ligt, bljift dit netjes liggen of loopt het eraf. Echter geen sprake van witte vlekken of kalk (vuil en stuifmeel wel overigens).

Mijn auto wordt regelmatig met afgemeten hoeveelheid DJ sour power gewassen en nagelopen met DJ red mist en/of natty`s. Wellicht een idee voor de TS om hier mee te testen? Red mist is een super product!!

Robert
 
Ik gebruik altijd RM na elke wasbeurt, en nog krijg ik vlekken na een regenbui. In de regendruppels zit gewoon veel vuil in de lente/zomer periode.
 
@Scooby maak eens goede duidelijke foto's van de vlekjes, daar ben ik nou wel benieuwd naar. We zitten allemaal te gissen wat het kan zijn maar goede foto's maken het advies een stuk makkelijker.
 
ik heb nu Shield op mn auto zitten en gewoon last van witte vlekjes van opgedroogde druppels die vuil hebben opgevangen. Welke wax je ook neemt, beading hoort erbij, en daarbij horen ook de afdrukken als die druppels vuil opvangen en opdrogen in de zon.