• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom is velgenwax "altijd" een soort vla.

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
ik had dus een vraag, iets dat me laatst opviel.
waarom zijn de velgenwax'n(Wheelsealant, rimwax, CG rimwax enz.) van Carclean altijd een soort vla, en niet gewoon een vaste wax zoals een normale wax uit een pot?

ik vind dit laatste veel fijner werken.

heeft het te maken met de vele oplosmiddelen in het product?
want echt een pure wax is het niet.

bvd

Bart

*snapt even niet waar mijn eerdere bericht gebleven is...*

Wheel sealant is normaal gesproken een pasta, maar dan wel zacht. Wanneer de pot hard gevallen is dan wordt ie "vla achtig", hierna wordt hij nooit meer stevig. Maar dit doet niets af aan de werking. Volgens mij is dat bij Rimwax hetzelfde geval, maar dat weet ik niet zeker.

Rimwax is altijd een "vla".

Waarom die wheelwaxen zo zijn weet ik niet, maar persoonlijk vind ik het ook niet ideaal.

stimpy68 zei:
*snapt even niet waar mijn eerdere bericht gebleven is...*
vond het ook al vreemd, had er namelijk wel op gereageerd :lol

maar door vallen kan de substantie veranderen? ik haal me laatste rimwax potje net uit de carclean doos overigens..
maar er is niet een bepaalde reden voor? ik vind het nogal onhandig/niet ideaal. dat is het eigenlijk :schaam

jim zei:
Rimwax is altijd een "vla".

..., maar persoonlijk vind ik het ook niet ideaal.

daar zit ik nou ook mee ,^^ :)

Ik heb zelf de Migliore Wheels wax en dit is een vaste/harde wax en absoluut geen 'vla-achtige' substantie.

Is echter niet meer verkrijgbaar via CC.

Moet wel toegeven dat dit een zeer fijne wheelwax is.

Greetz Rob aka Vadebo

Geen antwoord op je vraag, maar kijk eens in dit topic. Daar worden vier velgenproducten met elkaar vergeleken.

ww4.webp
ww5.webp

ww6.webp
ww7.webp

Ik vindt de 'zachtheid' van de PB Wheel Sealant juist een voordeel.

In plaats van het product aan te brengen met een applicator, neem ik een beetje in m'n hand, wrijf dit uit tussen m'n handen en breng dan de sealant aan.

Zo kom ik overal.

O....dat had ik nog niet eerder gehoord met wheel sealant. Heb je dan niet een heel weekend roze klauwen?

Hier enkel ervaring met Poorboy's Wheel Sealant, die is redelijk zacht maar vla zou ik het niet noemen...ik kom in de verleiding om de pot eens te laten vallen om te zien wat er dan gebeurd met de vastheid van het product......hm...nee, toch maar niet doen denk ik. :no

bedankt voor de nuttige berichten tot nu!
bedankt Vadebo, ga ik toch eens kijken waar ik die nog kan halen(UK)

er is dus niet persee een reden voor.

Begreep in eerste instantie niet helemaal wat je bedoelde, maar nu mijn pas gecoate velgen aan het behandelen. En inderdaad, m'n pb wheelsealnt is nu net vla. De pot is van 27.08.2010 en toen was de wheelsealant veel harder van structuur. De pot heb ik in iedergeval nog nooit laten vallen. Verder vindt ik het niet echt storend.

Ik vind persoonlijk, de vla achtige substantie wel zo prettig, voor op de velgen aan te brengen, met name als je moeilijke hoekjes hebt, waar je moeilijker bij komt.

Met een vla achtige substantie, krijg je dan makkelijker je wax daar op de velg.

Da's waar jeroen, maar als het vla-achtig is breng je ook weer snel teveel product aan, althans in mijn geval.
Off-topic: heeft het nut om 3 lagen wheelsealant aan te brengen?

@DB9, ik denk dat 2 lagen wel volstaat. De tweede laag is meer voor stukjes die je vergeten bent.

Of je moet zo vergeetachtig zijn, dan kan je ook een derde laag aanbrengen:lol

@tamer: het staat weliswaar op het potje om 2 á 3 lagen op te brengen, maar had toch m'n twijfels :roll

@bartezz: dat geldt voor het koetswerk, niet voor de velgen :lol

citaat: Hier enkel ervaring met Poorboy's Wheel Sealant, die is redelijk zacht maar vla zou ik het niet noemen...ik kom in de verleiding om de pot eens te laten vallen om te zien wat er dan gebeurd met de vastheid van het product......hm...nee, toch maar niet doen denk ik.

hier wel vla en is van eind 2010 ,vindt het een goed product maar mag dikker zijn