Vandaag (net na sluitingstijd) uitstekend geholpen door het personeel. Mijn DAP900V2 was er onlangs tijdens een detail mee gestopt, en niet meer tot actie te bewegen. Na overleg per mail voorzichtig gekeken, of ik de oorzaak kon vinden, niets gevonden, maar de DAP deed het ineens weer, maar wel met een afschuwelijk stank (verbrande electronica/kunststof) bij onbelast draaien.
Omdat ik door overwerk de laatste weken absoluut geen tijd had om tijdens openingstijd langs te rijden bij CC (zo'n 20 km afstand voor mij), een afspraak kunnen maken om na sluitingstijd mijn DAP af te geven, omdat er toch nog personeel aanwezig zou zijn. Vandaag iets eerder dan gedacht na het werk onderweg naar CC, en bij aankomst werd de DAP door Dibbuz direct onderzocht.
De ene na de andere component is gecheckt, en vervangen, waarbij het meest opvallende was, dat uiteindelijk het tandwiel is vervangen. Mijn vermoeden is dat er óf een minimale afwijking in het tandwiel heeft gezeten, óf dat deze net niet helemaal juist is geassembleerd, waardoor bijzondere slijtage aan het tandwiel is ontstaan, en ook de rest van de machine bovenmatig is belast.
Drie kwartier na aankomst, stapte ik weer naar buiten bij CC, maar nu met een DAP met veel nieuwe onderdelen, en een machine die op de proefpanelen in de winkel normaal werkte. Dit alles op een bijna twee jaar oude machine, zonder enig gezeur onder garantie afgehandeld. Zelfs de aankoopbon kon niet teruggevonden worden in het systeem (waarschijnlijk is de aankoop door drukte destijds niet op naam gezet). Ook de aandacht van het personeel om alles zo snel en aangenaam mogelijk te laten verlopen, valt hierbij op: Johan en Miranda die koffie aanboden, tijdens het wachten, en Johan die probeerde of ie de bon toch boven water kon krijgen, terwijl Dennis bezig was met de machine zelf.
Een dikke pluim, zowel voor de vlotte afhandeling, als voor de ontvangst/service.