• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas op bekleding, hoe krijg ik die weg?

Acc_Focus

Detailing rookie
21 jun 2010
489
0
hello,

ik zie het even niet meer zitten, men vorige wagen was 10jaar(van 2002) had een lederen interieur dat verwaarloosd was door de vorige eigenaars...dit heb ik met hulp van veel mensen op dit forum en carclean terug in top conditie gekregen.
men interieur zag er uit als nieuw....
nu heb ik met men nieuwe fiesta een stoffen interieur(ik kon de 1250euro extra voor leder echt niet missen :sob: )
ik heb 4000km gedaan met de wagen, er word NOOIT gegeten in de wagen, en zo min mogelijk gedronken(door mezelf enkel water....heb ik zin in een red bull, cola, fanta of WHATEVER plakkerig, gekleurd super lekker drankje dan stop ik wel en drink het naast de wagen(mja, detailing freak 4 life zekers?)
roken is ook een NO GO in de wagen, nooit, never JAMAIS word erin gerookt(in men vorige wagens btw ook niet :-b )
en toch is men interieur al "vuil"
er zit een "waas" over de bekleding, het lijkt een beetje op stof dat op de bekleding ligt, maar ik krijg het niet weg,(vandaag nog een volledige interieur detail gedaan, en met een 1:150 apc verhouding waar ik een microvezeldoek in nat gemaakt heb over de zetels gegaan en het resultaat is 0!)
ook heb ik op de bestuurderszetel al 2 vlekken, dit komt doordat als het regent, en ik mijn deur open, er een DIKKE druppel op men stoel waait....zeer irritant!

wie o wie kan me een productje aanraden dat ik op men zetels kan gebruiken om deze in echte nieuwstaat te brengen? ik beschik over een extractor, dus ze ontdoen van de factory beschermlaag is geen probleem!
en bestaan er producten die de kleur een boost geven zoals poorboys natural look voor interieur plastic? en eventueel ook beschermen?


heb me vandaag ook al gek gerekent..... het goedkoopste dat ik uitkom om leder te laten leggen in men wagen is 1400euro.... maar het gaat niet, ik kan dit bedrag momenteel echt niet zomaar missen :sob:


let wel even, ik ben een freak op men wagen, iedereen vind men wagen super proper, maar ik zie de vlekken, de kans is groot dat ik muggezift.. maar het stoort me mateloos aan men nieuwe nieuwe nieuwe(heb ik al gezegd dat het een nieuwe is?) wagen

[mod]Woorden als HELP in de titel zorgen er niet voor dat mensen eerder reageren en dekt ook niet de lading van je topic, graag wat meer aandacht voor een goede topic titel de volgende keer.[/mod]
 
Weet je zeker dat de waas er niet was toen je de wagen kocht?

Reinigen met oranje APC in de extractor en dan beschermen met fabric guard
 
als na het reinigen van je bril of lenzen geen verbetering zichtbaar is, dan is het de oplossing van Ralf die je moet gebruiken :-"
 
Ik spray altijd wat verdunde Meguiars APC op de bekleding met een spray fles. Werk dat dan in met een paardenharenborstel en latex handschoenen voor de lastig bereikbare plekjes.
Daarna paar maal spoelen met de Extractor, gevolgd door enkele malen droog zuigen met de Extractor.

Beschermen zou ik ook met Fabric Guard.

Succes Acc_Fiesta, ehu, ik bedoel Acc_Focus
 
ik draag geen bril of lenzen :-b
mss zijn men oogbollen wel wazig van alle weerspiegelingen op men wagen :grinning:

het blijkt "slijtage" te zijn.... heb het vandaag even onder een collega haar vergrootglas bekeken en het zijn allemaal kleine haartjes die rechtop staan....


dus....hier moet ik mee leren leven :s


bedankt voor de inbreng, de extractor gaat er even door een van de weken gevolgd door een 303 productje

en ja die 1:150.... men nemen een emmer van 10liter, doet er een scheutje apc in.... ongeveer 1:150? ONGEVEER he :ja
 
Op die manier 1:150 verdund. Je weet al wat er is, anders zou ik zeggen 1:10 in een sprayfles en nevelen over de bekleding.
 
Je kunt het nog proberen weg te krijgen met een pluizendief, tenminste, zo heet het in Nederland. Dit is een soort tondeuze/scheerapparaat waar je ook pluizen van kleding ed. af kan krijgen. Kost iets van € 6,- bij de Blokker, Marskramer etc.. Is het proberen waard, lijkt mij, zeker als je je er zo aan ergert.
 
Bedoel je zoiets marike ?
remington-pluizendief-rcs2.jpg
 
Dat er al zichtbare slijtage is na zo weinig km's, valt me een beetje tegen.

Doorsparen en leder laten zetten dus.
 
Als de auto echt helemaal nieuw is en je hebt hem bij de Ford garage gekocht
dan zou ik toch eens langs de Ford garage rijden om het te laten zien, je hebt toch
fabrieksgarantie...?