• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chocoladevlek in mijn bekleding... hoe krijg ik die weg?

edwin25

Detailing rookie
19 okt 2011
6
0
Hallo,

Ik heb een korte vraag:

Afgelopen weekend, chocoladestukje laten vallen op mijn nieuwe "stoffen" bekleding. Lekker warm in de auto dus de chocola heeft een vlek veroorzaakt.

Gisteren met een "Vanish sopje"trachten te verwijderen.

Je raadt het al.. de vlek is erger geworden. :sob:

Weet iemand welk middel deze "vlek" zou kunnen verwijderen? Ik durf nu helemaal niets meer. omdat ik bang ben dat ik het erger maak dan het er nu uitziet.

Alvast bedankt!
Je ziet de chocola nog zitten in het midden en die grote kring is volgens mij van het Vanish sopje...

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
inderdaad een extractor is de enige mogelijkheid, enige ''nadeel'' is waarschijnlijk dat je beide stoelen moet doen omdat er natuurlijk ook 'onzichtbaar' vuil mee komt en de stoel lichter wordt zoals hij van de fabriek af kwam.

Mark
 
Je zou het ook kunnen proberen met APC puur er op te sprayen en na korte tijd intrekken met een doek afnemen.
Werkt bij mij vaak prima.
 
Dank !

Ik ga eerst APC verdund proberen. Wekt het niet, dan mag ik de extractor van Nicknamless lenen ( nogmaals dank!!):)^

Helaas ben ik zo onhandig:! :! als de p@est... dus ik hoop dat iemand mij wilt helpen...anders moet het ik zelf proberen.
Ik moet nog wel effe APC kopen.

Misschien iemand in de Regio Haaglanden die mij ( betaald) wilt helpen.

Alvast bedankt.


Edwin
 
De extractor vind ik een stap te ver en waarschijnlijk onnodig voor deze vlek.

De vlek wordt nu grotendeels veroorzaakt door water. Ik zou met een plantenspuit de bekleding (eigenlijk wel het hele zitvlak) lichtjes insprayen met water. Daarna geheel met APC insprayen, wat extra bij de vlek sprayen. Pak een borstel en wikkel daar een microfibre doek omheen (niet je mooiste doek nemen ;) ) en even de bekleding boenen. Dan weer met water insprayen en dan het vocht van de bekleding goed afnemen. Dan nog een keer met een droog stuk van je doek om alles zoveel mogelijk droog te maken en dan laten drogen. Dan zou het weer schoon moeten zijn.

Aangezien je het hele zitvlak gelijkmatig doet is alles gelijktijdig nat en zou het als geheel netjes op moeten drogen.

Succes! :)^
 
Als je gaat boenen beschadig je de vezels, ik zeg dus : Extractor.

Vandaar ook de microfibre doek om de borstel heen wikkelen zodat de borstelharen geen schade aan kunnen richten maar wel helpen om een beetje druk te zetten. Ik spreek uit ervaring en menig vlek op deze manier verwijderd zonder uiteraard de bekleding te beschadigen.

Als je aan een extractor begint kun je bijna niet meer stoppen aangezien er de mogelijkheid is dat je kleurverschillen gaat zien...

Wordt zo een beetje welles - nietes. Extractor kan altijd nog zoals Edwin al aangaf.
 
Ik wil iedereen nogmaals bedanken die zijn hulp aanbied om mijn te helpen met het verwijderen van de vlek!

Top!!:)^ :)^ :)^

Edwin
 
Vanavond de betreffende wagen met choco vlek binnen gehad hier.

Na wat werk met de axtractor en een beetje APC en borsteltje was de vlek zo weg:)^ .


En Edwin , geen choco meer eten in de wagen:D
 
Ivan,
Nogmaals dank! Lekker gekletst, je mooie spullen laten zien (jaloers jaloers) :) en uiteraard effe naar de voor en na-fotos gekeken van hetgeen wat je allemaal onderhande hebt gehad..

De volgende keer mag je mij Bimmer ook onderhande nemen.

Gr
Edwin
 
Uiteraard kan ik het niet laten, hoe daadwerkelijk schoon het is geworden
Nogmaals dank Iwan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker spul dan hè dat APC! Heb ook menig vlek verwijderd (overigens met de hand) en iedere keer weer verbaasd over het resultaat.

Nu niet meer zitten op de stoel ,^^