• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waas / Vettigheid

rGz

Detailing rookie
9 aug 2012
9
0
Ik heb onder het poetsen vaak last van een soort "vettigheid" of "waas".

Dit komt bijvoorbeeld voor als ik PB's Black Hole gebruik, na het opbrengen van het product blijf ik poetsen tot het weer begint te glimmen (met de zwarte pad/spons van Monello). Bij het opbrengen van het product merk ik al dat ik iets fout doe; in de tutorial filmpjes lijkt het product zich netjes uit te smeren over het oppervlak, echter bij mij ontstaat er een (bij gebrek van beter omschrijven) soort van rand waar het lijkt of ik te weinig van het product gebruikt heb. Ik leg altijd 2 druppels ten grootte van 10ct op de pad.

Ditzelfde probleem heb ik ook wel eens gehad bij het waxen; na het opbrengen van bijv. NXT 2.0 leek hetzelfde voor te komen. Het probleem is nu eigenlijk; Na het uitpoetsen zie ik een soort wolk vorm, een soort van vettige waas. Als ik met mijn vinger er over strijk verandert de richting er van. (ik kan het ook omschrijven als "vettige vingers" op je telefoonscherm, dit komt in de buurt van hoe het er uit ziet.)

Wellicht dat de dosering van het product niet goed is?

dit kan ook komen door te vroeg afnemen van het produkt...langer laten curen kan hier zeker helpen...had dit vroeger ook met de NXT.

Ik heb hetzelfde probleem bij de Dodo Purple Haze Pro.. Beide waxen heb ik 2+ uur laten curen in de schaduw. En de luchtvochtigheid is niet eens zo hoog dacht ik? :)

2+ uur lijkt me nogal ERG lang... Meestal een 15-20 minuten max, doe de swipetest en je weet wanneer je kunt afnemen.....!

Heb je echt goed de fles geschud? Met die warmte scheiden volgens mij de stoffen ook wat sneller.

had er geen last van maar doe het wel machinaal dan, wordt een beetje "wazig" en dan met MF afnemen, prima spul!

ps: let op de tip die Ivo aanhaalde..

Excuses, ik moet mezelf even verbeteren; Om te kijken of de curetijd te lang/te kort is heb ik het volgende geprobeerd; 30min curen / 1 uur curen / 2 uur curen. Uiteraard met swipetest (vingertje zonder veel druk over de wax en kijken hoeveel residu er achter blijft).

Denders zei:
Heb je echt goed de fles geschud? Met die warmte scheiden volgens mij de stoffen ook wat sneller.

had er geen last van maar doe het wel machinaal dan, wordt een beetje "wazig" en dan met MF afnemen, prima spul!

ps: let op de tip die Ivo aanhaalde..

Purple Haze Pro is de vaste wax.. dus dat schudden wordt leuk :P

Een Peluche Verde van Monello. Opgebracht met Gele Meguiars applicator pad.
Black Hole opgebracht met Zwarte Spons van Monello en afgenomen met een goede microvezel doek.. ik durf even niet te zeggen welk merk die laatste doek precies is.

rGz zei:
Ik heb onder het poetsen vaak last van een soort "vettigheid" of "waas".

Dit komt bijvoorbeeld voor als ik PB's Black Hole gebruik, na het opbrengen ...etc.

Ging toch over Black Hole?

Oja en zorg dat je doeken gewassen zijn met zoiets als bijv. de micro restorer in de machine en verder niks anders.
(ik weet natuurlijk niet of je dat wellicht ook al hebt)

Als ik het zo lees, dan breng je sowieso met de wassen gewoonweg teveel op.
Doordat de laag te dik is, droogt voornamelijk het bovenste gedeelte en krijgt het deel er onder nauwelijk kans te curen.
Met uitwrijven wrijf je dan alleen het droge deel weg en het nog zachte deel smeer je uit over de auto.

Je moet een was zodanig dun opbrengen, dat je nauwelijk ziet dat je het op heb gebracht.
Kijk eens bij de show off topics, er zullen daar ongetwijfeld foto's te zien zijn van delen waar een was op de juiste manier is aangebracht.

Daar dacht ik zelf ook al aan. Ik zal de eerstkomende wasbeurt even foto's maken van wat ik precies bedoel, wellicht dat het probleem dan duidelijker wordt.
Alvast bedankt allemaal voor de reacties ;)