• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waneer kan ik kleien? Wat is het beste?

Prietos

Detailing rookie
9 mrt 2011
8
0
Beste mede forum detailers.

Afgelopen zaterdag auto gewassen en in de nxt 2.0 techwax gezet.
Nadat ik klaar was zag ik nog een paar vlekken.
Dat wil ik nu proberen weg te kleien.
Nu is mij vraag waneer kan ik nu het beste kleien ?
Kan dat al na week omdat de nxt laag erover zit? Zou dit kwaad kunnen. Oftewel wordt het dan wel goed gereinigd of beter langer wachten dat de wax laag uitgewerkt is?
Het gaat om meguiars smooth surface clay kit.
Alvast bedankt.

Met kleien zul je de waxlaag weer verwijderen, dus dan moet je na het kleien een nieuw laagje wax aanbrengen.

ik zou ook eerst de lak voelen, is die heel koud kleit dit niet fijn. je klei wordt dan heel snel heel hard en niet meer flexibel. Als de lak in de zon heeft gestaan 's zomers is hij zo heet dat je klei bijna wegsmelt. Tenslotte strip je alles eraf met klei. Opnieuw waxen is dus noodzakelijk!

Ja oké bedankt. waarschijnlijk zaterdag proberen voor eerste keer kleien.
En hopen dat de plekjes weg gaan.
Nog meer advies is altijd welkom!

Goed lezen op dit prachtige forum; staat zeer veel over kleien.
Ik denk dat de vlekken die je bedoelt niet de vlekken zijn waarom je normaal zou gaan kleien. Waarschijnlijk heb je de wax te dik aangebracht waardoor er na het curen en uitpoetsen nog waxresten op de lak zitten. De auto na het waxen nalopen met een detailerspray zal dit makkelijker verhelpen(het voorkomen an waxresten die uitslaan als vlekken) Naarmate je meer ervaring hebt weet je hoe je het beste goed, doch dun kunt waxen;)

Nee niet van de wax, want daar is het meeste mee weg gegaan.
Het is net als het opgedroogde water druppels zijn.
Met wassen ging het niet weg . 2 x geprobeerd.
Daarna de wax is het meeste verdwenen, maar niet alles .
Vandaar wil ik gaan kleien.

Je kunt eventueel na het kleien nog een polish gebruiken, bijv. Professional Polish van Poor Boys World; dit is een spulletje dat de lak chemisch reinigt. Er zitten geen korrels in dus je haalt niets van de laklaag af. Erg effectief tegen vlekken en je maakt er je lak superschoon mee. Is een mooie voorbereiding voor sealen/waxen. Ik zou ook zeker een Sealent aanbevelen, sluit de lak mooi af en geeft een flink stuk extra bescherming. Eventueel aftoppen met een pure wax; hoeft niet, maar geeft wel een mooi resultaat dat langer houdt.

Succes ermee.