• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer een hele nieuwe wax bescherming.

rallimart

Detailing addict
6 aug 2012
455
50
58
Is er ook een tijdsduur, dat je alle oude wax en andere laagjes (blackhole,ex-p)weer moet verwijderen.
Was de auto's vaak om de twee weken, en breng dan ook meestal een laagje wax of reload aan.
En dan zien de auto's er weer netjes uit.
Nu snap ik als je weer wat swirls of ander onevenheden hebt,dat je weer gaat polijsten.
En zo je lagen weer verwijderd.
Maar zolang je nog geen of weinig reden hebt om te polijsten,wat dan?

Ahankelijk van het product wat je gebruikt hebt.
Natuurlijke wax is er om zich op te offeren
Dus bij elke wasbeurt gaat er wat vanaf

Daarnaast veroudert een natuurlijke wax (oxideert)
Dus is het zaak om periodiek van nul af aan te beginnen
Persoonlijk zou ik dat uiterlijk om het half jaar doen

ligt eraan welke wax gebruikt, de ene heeft een standtijd van 2 maanden, de andere van 5 maanden. Ik probeer een halve maand/maand voor de ''tijd op is'' een nieuwe waxlaag aan te brengen. Voordat de winter begint kan bescherming van de lak/wielkasten zeker geen kwaad.

rallimart;324000 zei:
Redcat als een wax oxideert, wat houd dat precies in?

Wax 'verhard' en verkleurd (in sommige gevallen).
Dat wil dus zeggen dat je juist minder glans krijgt door meerdere nieuwe lagen over een geoxideerde laag te smeren.
Mijn advies? Na maximaal 3x 'koud' waxen (zonder clean/polish oid) EERST een paintcleaner erover alvorens weer opnieuw waxen.
Sowieso een aandachtspuntje misschien, ik wax ook wel graag, maar echt niet elke 2 weken....

Even met Finale erover is ook ideaal. Ik noem het altijd de "bonusglans".

Dat hangt er vanaf welke finishing pad je neemt. De zwarte Monello CCS pads hebben geen cuttingfactor, daar kan het prima mee.

Nog even een vraagje hier.

Als jullie na enkele maanden opnieuw een waxlaag aanbrengen, doen jullie deze dan gewoon op de andere?
Of verwijderen jullie eerst de oude waxlaag?

Daar gaat het nu precies over. :-b In sommige gevallen wordt het wel aangeraden omdat was kan oxideren. Ik doe het zelf niet, maar gebruik dan ook maar de simpele Natty's blue.