• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer velgen waxen

Alainro

Detailing addict
18 mei 2011
13
50
Nu de winter gaat beginnen, ga ik mijn winterbanden + velgen laten terugplaatsen.
Alles was reeds proper gereinigd en heb ze zopas in de wax gezet (Poorboys Wheel Sealant.

Mijn vraag is : Nu mijn zomervelgen eraf gaan, ga ik die onmiddellijk reinigen voordat ik ze opberg. Mag ik die velgen nu reeds waxen of doe ik dat best (zoals ik nu doe) pas juist voor de montage.

Als ik ze nu reeds wax, blijft deze waxlaag dan behouden tot binnen 6 maanden wanneer de velgen niet gebruikt worden en dus niet onderhevig zijn aan het gebruik en weersinvloeden ?
Of verdwijnt zo'n waxlaag ook wanneer de velgen proper bewaard worden ?

• Leuk
Reacties: Jeroen
Wat houdt je tegen om dat allebei te doen?

Ik persoonlijk zou ze gelijk voor het opslaan al in de wax zetten. Als ze verder netjes worden opgeslagen en dus ook bijna geen vuil pakken, lijdt de waxlaag ook nauwelijks.
Vlak voor monteren een sopje en kijken of de waxlaag nog ok is en anders nog even een laagje erbij.

Idd gewoon nu reeds al in de wax zetten voor je ze wegzet, in het voorjaar zet je een 2e laag en monteren.

OK. Bedankt. Dan zet ik ze nu reeds in de wax en als we bij de volgende wielwissel tijd hebben, zetten we er een tweede laagje op.