• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer welke fles

V60-stuurder

Detailing addict
16 okt 2019
38
55
Bij Utrecht
Beste allemaal,

ik heb een vraag betreffende de chemicaliën die je, al dan niet, verdund in een andere fles. Het volgende is het geval:
ik kocht een fles PoorBoysWorld APC ( https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-bio-degradable-all-purpose-cleaner-degreaser-946ml.html )en verdunde die 1:10 en deed die in een Monello flesje ( https://www.carclean.com/nl/monello-lege-fles-met-maatverdeling-en-sprayer-250ml.html ) kleine en handzaam. Maar kreeg direct van onze vrienden van CarClean het advies om minder sterke verdunningen niet een een PET te doen. Zou niet goed zijn voor het flesje (en dan ook niet voor de plek waar je het flesje bewaard neem ik aan).

Dus voor de minder sterke verdunning, die van 1:3, nam ik een fles van Kwazar ( https://www.carclean.com/nl/kwazar-mercury-super-proplus-500ml-4-pack.html ), minder klein maar beter geschikt was het advies. Lang intro maar dan nu de kwestie: Hoe weet ik wanneer ik welke vloeistof, en natuurlijk in welke verdunning, in welke fles kan?

Op het boodschappenlijstje staat vogelpoep verwijderaar (bijvoorbeeld deze https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-bird-sht-remover-946ml.html ) en ik heb al de bug remover ( https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-bug-squash-946ml.html ) Beide zonder sprayer en wat mij betreft in een te grote fles (maar wel economisch ;) ) ondanks dat ik in een stationwagen rijd. Vandaar liever in een kleinere fles.
 
Om die reden bestel ik altijd eerst de kleine verpakking van producten zoals bsr, spray & wipe etc.

Later de grote verpakking om dan de eerder bestelde kleine flessen te vullen.

Voor APC verhoudingen heb ik ooit een aantal 800ml tegen chemicaliën bestendige spray flessen gekocht (sorry niet bij cc)
 
voor sprayers die ik in de auto bewaar doe ik hetzelfde als @BZwart voor het overige deel heb ik speciale sprayers gekocht die hier mee om kunnen gaan.

Voor dressings op waterbasis gebruik ik altijd de flessen van HG, deze spoel ik goed om en vul ik dan met de gewenste dressing. Een prima oplossing, de flessen van HG hebben bovendien een mooie verneveling (Wat fijn is voor een dressing) plus dat je het etiket er eenvoudig af kan halen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik moet zeggen dat ik geen last heb van defecte Monello-flessen, ondanks allerlei verhoudingen APC+D (1:1 / 1:4 / 1:10 / etc), Nanolex Insectremover, Clearly Menthol en dergelijke die ik regelmatig lange tijd in de auto heb liggen. Ook bij heet weer. :p

Ik heb letterlijk elke vloeistof nog steeds in de 700ml Monelo-flessen zitten, van glasreinigers tot vrij dikke dressing en o.a. Tire.

Ik heb echter geen verstand van de materialen waarvan flessen gemaakt zijn, dus ik kan je alleen mijn eigen ervaringen meegeven en geen concrete info over het materiaal.
 
Ondertussen proefondervindelijk vast kunnen stellen dat de Nanolex Prewash concentrate niet in de fles kan blijven. Ik had deze onverdund in de monellofles van de spuitlans gedaan en dan bijregelen met de lans. Dat ging super (hoewel iets minder enthousiast over de Nanolex) en het restant in de fles laten zitten. Toen dus de complete schoonmaakkrat onder de nanolex, Monello was niet bestand tegen de prewash :-(.
En dus ook de 700ml fles verloren, Ben nog aan het zoeken wat er wel op past. In de verdunde vorm kon ik precies mijn auto pre-washen met 1 fles. Nu alleen nog een kleine fles dus in de refill om te zorgen dat de auto compleet onder het schuim zit
 
Best een goed idee toch, als je bijvoorbeeld toch al PIR aan het berekenen bent. Voel er ook wel wat voor. Alles om het laagdrempeliger te maken. Dat gezegd hebbende ben ik best benieuwd wat de PIR is als je iets puur ering doet en de stelknop naar de +.....ik voel zinnig tijdverdrijf in deze vrije week :innocent:
 
Naja, dan mag je de mengkraan wel goed vastzetten nadat je alles uitgerekend en ingesteld hebt.

PIR berekenen bij mengkraan simpelweg helemaal dicht ( - ) en er kan niets meer fout gaan. Puur product in de fles en dan gaan lopen ouwehoeren met de mengkraan én steeds nieuwe waardes in je berekeningen... Wat een gedoe. En dat allemaal om 13 seconden tijd te besparen door de foamfles niet te hoeven vullen. :p
 
Don't burst my bubble, party pooper.

Ik heb überhaupt nooit mijn PIR berekend met de huidige stand, dus voor de overstap naar BH moet ik het sowieso doen. Als ik dan toch bezig ben, ben ik na aanleiding van bovenstaande ook benieuwd wat de PIR is als ik helemaal +.

Daarbij zijn die 13 seconden wellicht in je hoogtijdagen ;)
200.gif
 
Ik heb ook die grote Kwazar flessen gehad voor o.a. de APC van Meguiars.. maar helaas was dat ook geen succes na verloop van tijd. De flessen zogen helemaal in elkaar, op zich werkt de sprayen dan nog wel, maar je krijgt de flessen gewoon niet meer goed