• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wanneer zijn de monello polijstmiddelen uitgewerkt

stoomjeauto

Detailing rookie
13 jan 2012
4
0
Ik ben net begonnen met de inizio, mezzo en finale. maar bij alle drie de producten vind ik het moeilijk inschatten wanneer de producten zijn uitgewerkt

Ik lees dat het een soort vaseline achtige substantie moet worden, maar geld dit voor alle 3 de producten?

Wie heeft er advies over wanneer de producten zijn uitgewerkt.

Ik hoor het graag

Mijn bevindingen :

Ik ga ermee door tot ze bijna droog zijn , maar dan ben ik waarschjnlijk al iets te lang bezig.....:|~*

Zolang ze nog vaselineachtig zijn , polijst ik gewoon door omdat het resultaat dan ook beter is door langer te polijsten....

De finale wordt dan weer wel gewoon in 3 "dambordjes" gedaan en dan veeg ik deze af. ( waarom : als het voorgaande resultaat (met bvb mezzo) goed is , dan zie ik het nut niet in om langer door te gaan dan met het dambordje )

Ook bij finale neem ik grotere stukken in 1 keer : omdat ik geen verschil zie als ik het in kleinere delen doe zoals bij de echte correctie voorafgaand op de finale .

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de anderen hun "techniek" :ja

Doorgaan tot het product een vaseline achtige kleur heeft inderdaad.

Verder gaan heeft geen zin omdat de schuurkorrels in het product zijn afgebroken en dus niet meer een polijstende werking heeft.

Ook niet helemaal waar, de pad blijft natuurlijk doorwerken.
Zolang het vettig is kan je door gaan, gaat het stoffen dan ben je te laat. Ergens tussen het afbreken en het stoffen moet je stoppen :)

Dibbuz zei:
Ook niet helemaal waar, de pad blijft natuurlijk doorwerken.
Zolang het vettig is kan je door gaan, gaat het stoffen dan ben je te laat. Ergens tussen het afbreken en het stoffen moet je stoppen :)

Is het nadelig voor je lak of pad als je toch te lang bent doorgegaan ? :weetniet

Jup, zeker voor de pad. Meer wrijving=meer slijtage=geen garantie op je pad...