• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Warm teer op een net gepoetste lak

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.036
193
45
Gisteren hebben we als club in Asten een meeting gehad.

Op de heenweg zijn er 3 bezoekers langs wegwerkzaamheden op de A2 gekomen waar net wegwerkzaamheden waren.
Bij aankomst zat er op de gehele zijkant smeer wat leek op blubber / modderwater.

De auto's zijn direct gewassen met warm water, shampoo en hoge druk maar de vlekken bleven.
Ook door te clayen gingen deze vlekken er niet af. Navraag bij iemand die uitvoerder is bij Heijmans leverde op dat dit vlekken zijn van warm asfalt icm regenwater.

1 bezoeker heeft direct met Kenotech polish & wax zijn auto nagelopen maar dat lijkt mij niet echt ideaal aangezien je dan over een verontreinigd vlak gaat poetsen (Vlekken gingen overigens wel weg) ?

Hoe zouden jullie dit aanpakken :weetniet
 
Meg's Body Solvent, Valma teerverwijderaar of een soortgelijk product gebruiken, dan is het zo weg, wel daarna waxen, want die verdwijnt als sneeuw voor de zon.
 
Is dat helemaal puur of moet (kan) je het nog aanlengen met water ?

Lijkt me zeker het proberen waard !
 
Wat foto's :

DSC01141.jpg


DSC01138.jpg



Op aanraden van een bekende is hij alvast met rode diesel aan de slag gegaan.
Werkte perfect. Auto is daarna 2x gewassen, helemaal geclayed en in 2 lagen NXT gezet
 
Volgens mij is het wel netjes geworden. Vanaf de foto's zie ik er weinig meer van iig.

DSC01145.jpg


DSC01146.jpg



Schijnt dat rode diesel wel vaker door transportbedrijven wordt gebruikt om dit soort plekken te verwijderen :weetniet
 
Schijnt dat rode diesel wel vaker door transportbedrijven wordt gebruikt om dit soort plekken te verwijderen :weetniet[/quote]

De kleur van de diesel is niet belangrijk, dit is slechts een accijns-kwestie.
Asfaltwagens nevelen de laadbak in met diesel zodat naderhand de geladen asfalt beter van de laadbak afgaat, zonder te blijven plakken.
Gr. Koos.
 
ik heb eens stage gelopen op een chemisch bedrijf...reinigen deed men daar met diesel!!

het is net als lak een olie produkt. wasbenzine kan mi ook
 
Ik heb die zooi ook een keer aan één kant van de auto gehad. Ze waren tijdens een regenbui aan één kant van de weg aan het asfalteren en het stuk waar de auto's over heen moesten was het laagste punt. Ik kwam er pas tijdens het wassen achter dat hij aan de zijkant van voor tot achter onder de bruine spikkels zat. Ik heb de hele zijkant gekleid maar dat hielp niet echt. Vervolgens heb ik de DAP gepakt en ben ik met een blauwe LC pad en de RaceGlaze Signature pre wax cleaner aan de slag gegaan. Alle bruine spikkels zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.