• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Warm water

Bikkel

Detailing guru
23 okt 2014
1.635
173
53
Berkel en Rodenrijs
Hoe komen jullie aan warm water? tijdens het autowassen in de koudere periode van het jaar?
Voor de auto af te spoelen is het niet echt nodig, maar voor de was / spoel emmers is het toch wel heel erg fijn.

Lopen jullie met emmers door het huis heen?
Hebben jullie een warm water kraan gemaakt aan de buitenkant van het huis?
Of een kleine boiler.
of een dompelaar?
 
Ik gebruik de emmer waar de shampoo in zit met warm water. Dit doe ik gewoon in de keuken vullen.
Daarna heb ik geen warm water meer nodig.
 
Koppelstuk voor op de douchekraan (thermostaatkraan). 2 delen tuinslang, eerste deel gaat vanuit de douche het raam uit en naar de bgg en vanuit de schuur komt deel twee die weer naar de auto gaat. Warm water wast heel lekker kan ik je zeggen. :)
 
Op het dakterras heb ik wel een buiten kraan met warm en koud water, ooit gemaakt voor het zwembadje van de kleine te kunnen vullen.
Kan de slang van het dakterras wel met warm water naar beneden doen. maar waar de meeste hier toch een hekel aan hebben de spullen klaar maken en later weer opruimen.
Maar waar ik de auto was, nog alleen koud water. Wel een dompelaar van 2000 watt, dus grote emmer water is binnen 10 minuten goed warm.

Ben dus de opties aan het bekijken wat het handigste is.
 
Al eens gedacht aan een Gitguard emmer voorzien van een gamma seal

Gebruik deze zelf al 3-4 jaar en dat werkt perfect. Water blijft ruim een uur op temperatuur en met een gamma seal erop hoef je voor lekkage echt niet bang te zijn.
 
Net zoals juffer hierboven vermeldt, gebruik ik ook de emmers met een gamma seal. Deze zet ik zelfs gevuld in de wagen en rijdt ik ermee naar de wasbox tijdens de koude dagen. Zodoende hoef ik ook niet mn hogedrukspuit, afgetapte waterleiding, tuinslang etc te gebruiken.
 
Ik vul de emmers gewoon in de keuken met warm water. Gaat eigenlijk altijd wel goed. En mocht er een keer wat water over heen gaan, we hebben plavuizen.:-D
 
Ikzelf vul mijn emmers ook gewoonweg in de keuken met warm water ;) Een kleine moeite om over warm water te beschikken tijdens het wassen! :)^
 
Ik heb emmers met gamma seal deksel, dus dat is het probleem niet. Water uit de keuken halen vind ik zo'n goede. Ben ook bang dat er een keer een emmer door de keuken ligt. En dan is 15 liter water heel veel.

Ga wel eens verzinnen, hoe ik warm waterleiding uit de cv ketel, naast de koud water krijg onder de carport.
 
En hoe hebben de mensen met de warme kraan het dan?

2 aparte buiten kranen?
Een centrale thermostaat ertussen?
een normale mengkraan?

En grbuiken jullie het warme water ook voor de HD reiniger?