• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Warm weer en zon: leder-tip!

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
De komende dagen wordt het warm en zonnig. Een mooie gelegenheid om het leder van je interieur te voeden. Want door warmte gaan de poriën van het leder verder openstaan.
Dus: de auto met de ramen dicht een uurtje in de zon, je leder voeden (met bijvoorbeeld Scholl Skin, Gliptone Liquid Leather o.i.d) en vervolgens weer met de ramen dicht een uurtje laten staan.
 
Gaat dat eigenlijk werken als er leather coat van gyeon op zit?
Lijkt me dat die het afsluit, waardoor het minder/geen effect heeft??
 
Als dat zo was, zou ik het niet gebruiken. Ik hoop toch dat Gyeon, of DDJ conditioner, de vezels afsluit, maar de ruimte tussen de vezels open laat, zodat de natuurlijke ventilatie van het leer niet verloren gaat. Anders zou je net zo goed plastic bekleding kunnen nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: PA27506
Ik wilde volgend weekend het leder van de 308 behandelen. Ik zat eraan te denken om Gyeon Leather Coat te gebruiken. Maar dit voedt natuurlijk niet..

Ik heb eerst Mothers gebruikt. Maar die is nu op / waterig...
Iemand suggesties voor een vervanger?
 
@BlackBarchetta: De CC-website meldt:
Gyeon Q² Leather Coat is geen bescherming op basis van oliën die vettig aan kunnen voelen maar er wordt een beschermend laagje op het leer aangebracht.

Als dat laagje beschermt tegen water etc., dan beschermt het volgens mij ook tegen een voedend ledermiddel. Ik neem gemakshalve aan dat de coat geen onderscheid maakt in water of voedende olie.


@RoyR: De Leather Balm die @m@rio noemt, is prima om te voeden, wel eerst (goed) schoonmaken. Maar ook de Gliptone van @Quantoxx doet z'n werk goed. Vindt alleen wel dat als je plekjes hebt die je niet lekker kunt afnemen, de Gliptone wat verkleuring gaat geven.
 
Ik ook niet, en daarom vermoed ik, dat er geen afsluitende coating over het leer aangebracht wordt. Gelukkig maar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt er ook aan wat voor leer je hebt natuurlijk, onze BMW 1 serie heeft zogenaamd dakota leer, dat heeft al een coating. Heeft weinig zin om dat te voeden, de gyeon coating daarentegen zou weer wel een laagje extra bescherming aanbrengen, maar ook daarvan twijfel ik of het wat toevoegt.

Maar daar weet @Emi natuurlijk niks vanaf met al z'n full-fat M wagens met (waarschijnlijk?) alleen maar heerlijk merino leer ;)
 
  • Leuk
Reactions: Emi