• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Was) Krassen op de motorkap

misterpd

Detailing rookie
22 aug 2010
17
0
Hallo luitjes.

Mijn broer is een tijd geleden met zijn auto door de wasstraat geweest.
Een paar dagen later zag hij dat op zijn motorkap een paar flinke krassen zaten.
Nu heeft hij mij gevraagd om hulp, en vandaar dat ik jullie weer inroep voor hulp.

Hoe krijg ik deze krassen weg..? Wat moet er gebeuren, hoe moet er gepolijst worden...?


Ik hoor het graag van jullie.:-"



Groeten,


Misterpd


Foto's:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan me niet voorstellen dat dit door een wasstraat is gebeurd.

Zal eerder met nóg meer grof geweld zijn gebeurd zoals een schuurspons :!

Ik vermoed ook dat dit een gevalletje "door de lak heen" is. 8o
 
Ja, hij dacht zelf dat het de oorzaak was, iets anders zou hij niet kunnen bedenken wat het veroorzaak kan hebben.
Het is inderdaad nogal heftig, ik schrok er ook van toen ik zijn motorkap zag.

Hoe denk jij dat ik dit nog kan redden..??
,^^

Groeten,

Misterpd
 
Dit lijkt inderdaad niet van een wasstraat af te komen. Een schuurspons zou ik ook zeggen, kijk maar eens naar de richting van die krassen.
Op de eerste foto is duidelijk te zien dat de krassen (vooral aan de onderkant van de motorkap) gebogen lopen.
 
Lijkt mij ook geen wasstraat probleem dit, maar eerder een probleem in/met de lak zelf wat tevoorschijn is gekomen door de wasstraat. Lastig te zeggen of er iets aan te doen is. Wil je het zeker weten, maak dan even een afspraak bij Carclean en laat Dennis of Johan er even een blik op werpen (figuurlijk natuurlijk ;) )e n je gaat naar huis met advies en misschien producten op maat om het probleem op te lossen
 
Bedankt voor jullie reacties tot zover!!.

Ik had net mijn broer nog even aan de lijn, en hij kan nog herinneren dat hij een keer onder een boom reed, en dat de takken van de boom tegen de motorkap kwamen.
Dit is wellicht wat aannemelijker dan dat de krassen door de wasstraat gebeurt is.

Hoe krijg ik dit 'Geval' weer goed..?
 
hmmm blijft vaag bomen of wasstraat ik laat het maar in het midden.

Persoonlijk denk ik dat je dit alleen maar weer mooi krijgt met en DAP of een rotary.
Met de hand lijkt me dit niet te doen.

Ik weet dus niet welke spullen je zoal hebt om dit aan te pakken

En zoals gemeld als dit door de lak heen is ,dan laten overspuiten
 
Sodeju wat een mega kras zeg. Gewoon één grijze baan. 8-())

Ik denk ook dat je misschien door de lak heen bent met die kras. Veel succes in ieder geval, ik hoop echt dat het een vertekend beeld is en dat alles mee valt.
 
richard b zei:
hmmm blijft vaag bomen of wasstraat ik laat het maar in het midden.

Persoonlijk denk ik dat je dit alleen maar weer mooi krijgt met en DAP of een rotary.
Met de hand lijkt me dit niet te doen.

Ik weet dus niet welke spullen je zoal hebt om dit aan te pakken

En zoals gemeld als dit door de lak heen is ,dan laten overspuiten

Ik weet het zelf ook niet.
Ik hoop dat ik met polieren het weer een beetje goed krijg.
Kheb zelf geen Dap of dergelijk, ga even kijken of ik die ergens kan lenen of dergelijk.
Maar hoe denk jij dan dat ik te werk moet gaan, welke poliermiddel/schuurmiddel..?
Heb jij iets van een stappenplan of dergelijk.

Overspuiten is geen optie, hij wil het goedkoop houden.
 
Op de laatste foto lijkt het wel brand/hitte schade, ziet er wat vreemd uit.
succes in ieder geval
 
PaulE zei:
Op de laatste foto lijkt het wel brand/hitte schade, ziet er wat vreemd uit.
succes in ieder geval

Het ziet er inderdaad nogal vreemd uit, het ziet er ook een beetje vettig uit, alsof de waslaag naar boven komt ofzo.

Ja dankjewel, zal het nodig hebben :confused:
 
Heeft iemand voor mij de oplossing hoe ik dit weer goed krijg...?
Of een stappenplan met de benodigde materialen en degelijk.

Alvast bedankt!
;)
 
Met de hand hoef je er denk ik niet aan te beginnen.. Zelf heb ik geen ervaring met een DAP500 / 900, maar ik denk dat je daar een heel einde mee kunt komen.
 
misterpd zei:
Heeft iemand voor mij de oplossing hoe ik dit weer goed krijg...?
Of een stappenplan met de benodigde materialen en degelijk.

Alvast bedankt!
;)

Je kan wel honderd+ euro's uitgeven aan allemaal polijstmiddelen, pads, doeken, polijstmachine, etc, maar afgaande van de reacties zijn er een hoop twijfels of dat wel gaat helpen.

Dus, zoals stimpy68 in één van de eerste reacties al zei: Bel even naar carclean en probeer een afspraak te maken. Ze zitten in Berkel en Rodenrijs, dat is helemaal niet ver van het Westland. :)^ Heb je daar geen zin in of tijd voor, dan kun je natuurlijk altijd op hoop van zegen de spullen aanschaffen.
 
hier sluit ik mij bij aan even een mail naar CC sturen.
Je mag hier ook wel komen maar dan moet je effe en stukkie rijden .:D

Stappen plan zeker doen met een DAP .

Maar als je geen dap hebt heeft het geen zin denk ik om het uit te leggen.
Mocht je het wel willen weten dan even via PB.

Groeten Richard
 
Hallo allemaal.

Ik ben er nog steeds niet over uit, hoe ik dit ga oplossen...?
Mischien ga ik inderdaad wel even langs bij carclean.
Mischien dat hun wel een oplossing weten, en mij kunnen helpen.

Maar al zou ik zelf een poging willen wagen, welke middelen moet ik gebruiken,
en welke voorbereidingen moet ik treffen..?


Ik hoor het graag!:)^
 
jerry306 zei:
Kan je nu al vertellen dat je dit niet weg krijgt,wil je dit mooi hebben dan wordt het spuiten.

Het moet toch in ieder geval, een beetje weg te krijgen zijn hoop ik..?

Kijk helemaal mooi krijgen zal moeilijk worden, maar ik wil wel graag een poging wagen.
 
weet je zeker dat je broer niet met een schuursponsje geprobeerd heeft de witte vlekken op de motorkap weg te poetsen?
Een tak en was straat zal dit nooit zo achterlaten.

Indien er toch met een schuurspons gewerkt is zal een dap wel verhullen maar niet verhelpen, wil je het goed hersteld hebben lijkt mij spuiten de enigste oplossing zo te zien op de foto's.

Wil je deskundig advies, neem dan contact op met de mannen van carclean en deze zullen je precies kunnen vertellen wat wel en niet haalbaar is.