• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasbox + onderkant auto

Ben pas in een wasbox geweest in duitsland die van karcher zelf was mooie luxe box(beter als in nl) en kon je ook kiezen om de auto aan de onder te spuiten. zat een rooster met 6 spuiten, bij die keuze stond dat je als je die had gekozen had je 20 sec had om in te stappen en dan gaat die aan en je moest een paar keer naar voor en achteren rijden over het rooster. vond zelf mooie oplossing.
 
Afspuiten van de onderkant heeft altijd zin naar mijn mening. Niet alleen tegen de pekel(resten) maar ook allerlei modder en zand wat in kieren en richels achterblijft.

Tijdens de de winter spuiten is wel zinvol Maar houd wel in gedachten dat na de laatste strooibeurt van de gemeente er nog tonnen zout op de nederlandse wegen ligt. Pas na een regenachtig voorjaar is alle pekel uit het milieu gespoeld en zijn de regenplassen niet meer "zout"

De onderkant spuiten blijft m.i actueel in maart april en ook nog wel begin juni
 
Gisteren door de carwash gegaan met de BMW, roest is een grotere vijand dan swirls voor me. Maar toch schrok ik weer van de hoeveelheid swirls wat 1 zo'n beurt veroorzaakt.8-o

Had ik die Brinkmann maar nooit ontdekt........:klap
 
Ik gebruik gewoon het haakse hulpstuk wat bij de machine werd bijgeleverd.

97aaf270.jpg


95262e49.jpg


fb72b841.jpg


Ook perfect voor de wielkasten
a2d04027.jpg


Of de bovenkant afspuiten :grinning:
17775f6b.jpg
 
Dat is een Nilfisk/Alto/Kew hogedruk reiniger, alleen weet ik het type (op dit moment) niet. Machine staat op de zaak.

Zal z.s.m. laten weten welk (oud) type het is. ;)
 
Ik ben toevallig aan eennieuwe HD reiniger toe, dus ben wat aan het oriënteren. Dit is wel een handige extra gadget!
 
Goede tip! Ik kon al geen nilfisk vinden waar dat hulpstuk bij word geleverd. Ik wil er wel graag zo'n oprolsysteem voor de slang bij hebben. Ik wordt namelijk gek van die losse slang in m'n schuurtje. Zal dus waarschijnlijk een Nilfisk pro serie worden of een Kärcher. Als ik met een Kranzle thuis kom, mag ik wel gelijk de echtscheidingspapieren meenemen denk ik :D