• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasbox + onderkant auto

Boelewapper

Detailing rookie
10 sep 2009
152
17
Hallo dan!

Even 2 vraagjes.

Zo nu en dan spuit ik mijn auto schoon in een wasbox. Vaak eerst met shampoo en daarna ´vlekvrij´ afspuiten. Tast het water of de shampoo van de wasbox nu wel of niet je waxlaag aan? Als dit het geval zou zijn, zou enkel vlekvrij afspuiten een idee zijn?:weetniet

En dan vraag 2:

Als binnenkort de onderkant van de auto vol zit met pekel, hoe krijg ik dit dan het beste verwijderd (als de vorstperiode voorbij is)? Is dit een kwestie van grondig met de slang/hogedruk onderop de auto spuiten? Of wie heeft hier een goede tip voor? Ik heb namelijk het idee dat je nooit alle pekel en dergelijke gemakkelijk kunt verwijderen.

Dank :)^

Groet,

Raoul
 
ik ga antwoorden tot zover mijn kennis reikt:
gewoon afspuiten met de hoge druk in de wasbox? dit is meestal met gedeminiralizeerd water dus tast je wax niet aan,

vlekvrij afspoelen is in mijn ogen identiek hetzelfde?

en de onderkant afspuiten? mja.... ik vind het onnodig, je onderkant heeft een tectyl laag ofzo dus dat moet ertegen kunnen,
eenigste dat ik dan af en toe doe als ik op een parking een MEGA plas zie staan hier eens traag doorrijden om hem te spoelen vanonder...... maar dat gaat hier uiteraard afgeraden worden :D
 
Ik spuit de onderkant van m'n wagens na de winter toch eens grondig af in zo'n wasbox.....zo is de laatste pekel in elk geval verwijderd voor de lente. "Baat het niet ,dan schaadt het niet" is m'n motto.
Ik denk wel dat de huidige wagens onderaan afdoende beschermd zijn hiertegen....zoveel roest zie je ook niet meer.

Bij oudere wagens (+15jaar) beveel ik het tenzeerste aan!
 
Onderandere daarvoor heb ik pas geleden de Autobrite Underbody Lance aangeschaft :)^

Zie ook dit topic: review-Autobrite-Under--upperbody-lance.

Groeten,
Erik
 
corsawim zei:
....zoveel roest zie je ook niet meer. ...

Als je niet kijkt niet :roll Ik ben voor "zeker weten"

Een foto van roest bij de ophanging (naden van zwarte delen) en een van de minimale "laklaag" achter de wielkastbekleding

Hans
 
Dat de auto goed beschermd is wil ik wel geloven, het gaat mij meer om wat er onder de auto hangt (uitlaat en dergelijke)

Bedankt!!
 
Shampoo van de wasbox, zou ik niet gebruiken, deze tast zeker je wax laag aan of stript deze in zijn geheel.

Spuit mijn auto alleen af en neem ook altijd de onderkant mee.
 
Ook ik spuit alleen maar af met water zonder shampoo in de stand Spoelen. Tevens onderkant maximaal afspuiten.
Daarna altijd nog even snel een rondje met Vlekvrij Naspoelen.
 
Als je wagen een goeie waxlaag heeft kan je met gewoon vlekvrij spoelen al heel wat "groot" vuil verwijderen zonder de waxlaag aan te tasten.
En de onderkant afspuiten kan nooit geen kwaad denk ik.
Ik hou het ook netjes onderaan:-"
Krijg ik op de technische controle altijd complimentjes mee:ja
 
Boelewapper zei:
Dat de auto goed beschermd is wil ik wel geloven, het gaat mij meer om wat er onder de auto hangt (uitlaat en dergelijke)

Bedankt voor de input mensen!

die wielkast is inderdaad (op z'n zachtst uitgedrukt) nogal dunnetjes gespoten.
Die delen van de ophanging tonen inderdaad dikwijls vliegroest....ze worden dikwijls gespoten zonder onderlaag.
Dit is zoals vele trekhaken....ze lijken wel gemaakt van (op z'n Belgisch gezegd) pisbakkenstaal :-"

OEPS, IK WOU EIGENLIJK REDCAT QUOTEN :s
 
Nu mss een onnodige opmerking maar zou je niet meer kwaad dan goed doen met hoge druk onder de auto? Die peklaag onderaan is wel heel zacht he, als je eraan krabt met je vingernagel dan kan je het er zo afkrijgen, ga het zoizo volgende keer ook doen want was een stukje dat ik altijd oversloeg ;) lekker spuiten onder de wagen. Hehehehehe(voor mensen met vieze gedachte GET OUT :p )
 
In de winter ga ik regelmatig naar de wasbox om mijn auto af te spuiten.
Wanneer de winter gedaan is,dan ga ik (oké de meeste mensen gaan het echt niet graag horen) naar de carwash (de krasstraat).
Dan neem ik het nummer 3. Dan wordt ook de onderkant schoongemaakt.
Dan krijgt mijn auto een volledige behandeling bij mij thuis.
 
@azibi: are you crazy in de coconut? De winter is juist begonnen, mss een idee om nu al te beginnen rondkijken en rondhoren naar een mede detailer hier met een under body lance dat je na de winter daar even kan passeren om je onderkant eens heel goed af te spuiten, ze zelf kopen vind ik een beetje verkwisting omdat het bij mij echt maar voor 1wagen is en het echt niet rendabel is dan. Dus hoor eens rond en ik heb al gemerkt dat als je het hier vriendelijk rondvraagt je zeker wel enkele andressen gaat krijgen waar je welkom gaat zijn om je wagen af te spuiten+ voordeel je leert andere detailers kennen die soms ook nog een tip of hint kunnen geven zodat je weer makkelijker/beter kan werken ;)
 
Boelewapper zei:
Hallo dan!

Even 2 vraagjes.

Zo nu en dan spuit ik mijn auto schoon in een wasbox. Vaak eerst met shampoo en daarna ´vlekvrij´ afspuiten. Tast het water of de shampoo van de wasbox nu wel of niet je waxlaag aan? Als dit het geval zou zijn, zou enkel vlekvrij afspuiten een idee zijn?:weetniet

En dan vraag 2:

Als binnenkort de onderkant van de auto vol zit met pekel, hoe krijg ik dit dan het beste verwijderd (als de vorstperiode voorbij is)? Is dit een kwestie van grondig met de slang/hogedruk onderop de auto spuiten? Of wie heeft hier een goede tip voor? Ik heb namelijk het idee dat je nooit alle pekel en dergelijke gemakkelijk kunt verwijderen.

Dank :)^

Groet,

Raoul

Een eenvoudige oplossing ?? Ikzelf gebruik een tuinsproeier, zo een ding dat een waaiervorm aanhoudt. Ik rol de tuinslang met sproeier af, en rijd erover, zodat de slang in de lengte van de wagen ligt (kan je volgen) ? Vervolgens zet ik de sproeier open, en na een minuutje trek ik deze wat verder vanonder de auto, op deze manier krijgt de hele onderkant een beurt !
 
turboke zei:
Een eenvoudige oplossing ?? Ikzelf gebruik een tuinsproeier, zo een ding dat een waaiervorm aanhoudt. Ik rol de tuinslang met sproeier af, en rijd erover, zodat de slang in de lengte van de wagen ligt (kan je volgen) ? Vervolgens zet ik de sproeier open, en na een minuutje trek ik deze wat verder vanonder de auto, op deze manier krijgt de hele onderkant een beurt !
Dat moet ik in het echt zien:D