• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waskrassen (swirls?) wegpoetsen met de hand en MER, lukt dat?

audistefan

Detailing addict
1 feb 2011
19
60
Goedendag,

ik heb net een andere auto gekocht (audi a4 B6) en wil die met schoonmaken goed gaan bijhouden. Nu zag ik al in de zon dat er op het dak van die waskrasjes zitten heten die Swirls? In iedergeval die wil ik dus wegpolijsten (handmatig).
Nu heb ik nog bijna een volle fles MER autopoets, heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het fijn werken maar misschien denken jullie daar anders over...
Graag zou ik eerst de spullen die ik heb willen opmaken zo ook mijn turtle wax voordat ik nieuw goed spul ga halen.
Dan krijg ik tenminste wat ervaring voordat ik weer honderden euro's kwij ben haha
 
heb eens op de site van MER zitten kijken..

Ultimate Polish
Ultimate Polish cleans, shines and protects your car, bike, caravan, motorhome, boat and home from the rain, snow, frost, salt spray and the ultra-violet rays of the sun. Mer Ultimate Polish is also brilliant at bringing back the colour on older solid paint vehicles. Mer can be applied to a wet or dry vehicle. If applying to a dry vehicle use a damp cloth. If vehicle is dirty wash it first to remove any surface grit using Mer Super Advanced Shampoo. It is not necessary to dry the vehicle completely after shampooing.
Mer Ultimate Car Care offer some of the leading car polish products on the market.
Available in: 500ml, 1 Litre and 3 Litres
Directions

Shake bottle before use
Using a soft lint free cloth apply Mer Polish in a circular overlapping motion
Allow to dry to a haze for at least 10 minutes, you can leave it longer
Using a clean, soft dry cloth or a microfibre cloth, buff off to a high gloss finish
Apply several layers to produce a real deep shine and protection for new and aged paintwork
..

Het is polijstmiddel,
maar je moet meerdere lagen aanbrengen?!

heb m'n twijfels over dit produkt!

maar als jij het prettig vind, waarom niet?!
 
Die waskrasjes die je ziet als er bijvoorbeeld de zon op schijnt noem je idd swirls. dat spul(MER) zegt me niks en heb ik nog nooit van gehoord...

Ik zou zeggen, lees even goed alles door, er staat zoveel informatie, want met alleen polijsten(handmatig of machinaal), je zal voor het beste resultaat eerst moeten kleien. Dus mijn tip, lees vooral eerst veel en ga het dan uitproberen;)
 
Voor mijn carclean tijdperk :-b gebruikte ik ook mer. Vond het altijd verdomd lastig werken vanwege het uitpoetsen en de witte poeder die ontstaat. Mer verhuld voor een korte periode de swirls, maar als ik jou was zou ik het in de kliko gooien of op mp zetten.
 
Dat spul zit vol met fillers. Zoals hier boven staat beschreven: gauw in de kliko gooien! Aangezien je een Audi hebt, en dus harde lak zou ik gaan voor de Monello serie + hand pads. Mischien woont er een lid in buurt waar je woont? Die kan je op weg helpen!
 
Met de hand en audi lak is een ramp en een reis naar de chiropractor.
Dus als je perse met de hand wil werken is een product met fillers een alternatief, vervelende is dat de krassen niet echt weg zijn.
Maar dat is een keuze.
 
Heb ook jarenlang MER gebruikt. Vond het beter werken dat de groene Turtle. Voor swirls zou ik inderdaad eens kijken voor Monello in combinatie met de juiste (hand)pad. Misschien kun je de MER nog voor de velgen gebruiken of anders een buurman/kennis blij mee maken.
 
+1 met Rolf
Fillers zijn de oplossing als je dit met het handje wilt doen, vooral op een harde audi lak.
Eigenlijk denk ik niet eens dat je een keuze hebt, of je moet echt keihard urenlang willen boenen.

Anders iets meer spenderen en een rotary clinic volgen en een rotary+spulletjes kopen.
 
Swirls met de hand op zo'n harde (Audi) lak is theoretisch mogelijk, maar zo intensief dat, voor een hele auto, er rustig 40 manuren voor uitgetrokken kunnen worden. Met een machine kan je een detail terugbrengen naar een uur of 8 en dat lijkt me de investering van een DAP-pakket meer dan waard. Bovendien haal je in minder tijd ook nog eens een beter resultaat.
 
Ik zou ook aanraden om een DAP pakket aan te schaffen.
Wat Tim al aangaf: Het is mogelijk maar er gaat heel wat uurtjes inzitten.
 
MER is een All In One product. In dit geval een polijstmiddel en Sealant in 1 stap.

Een polijstmiddel hoef je nooit te laten drogen. Daarmee ga je de swirls te lijf en nadat het product uitgewerkt is, neem je het af.

Een Sealant of Wax breng je op en laat je in de regel drogen. (Er zijn ook waxen die niet drogen). Daarna afnemen.

MER ken ik wel. Is een redelijk product, maar is en blijft een All In One product. De ontwikkeling van zo een product betekent in de kern al dat er consessies gedaan worden.

Beter een goed polijstmiddel kopen en een goede beschermer. Daar zul je beter resultaat mee behalen.
 
Wat een enthousiasme hier op t forum! Bedankt voor al jullie antwoorden, ik wist niet dat de audi lak hard was dus weet ik al meer, ik ga goede spullen aanschaffen maar een rotary aanschaffen zal financieël nog even niet haalbaar zijn.
Bedankt voor jullie theoriën en uitleg hier kan ik veel mee!
 
Even een kleine rem op het geheel... Als je nog nooit machinaal gepoetst hebt dan is een rotary niet echt aan te raden. Een DAP900 is beter dan.
 
Ik heb naar die machines gekeken maar wat is het verschil tussen die 2? Draait de een sneller dan de andere waardoor je sneller door de lak heen gaat?
 
De ene maakt een primaire excentrische beweging, de ander puur roterend. Als beginner moet je kijken naar de DAP500 of de DAP900 (voorkeur voor jouw harde lak).
 
Rotary (Pro900) = een roterende machine, waarmee je snel lakdefecten kunt behandelen, gevaar van deze machine bij ondeskundig gebruik (lees: ervaring) dat je onherstelbare lakschade kunt aanbrengen, verbrande lak, teveel lak verwijderen etc. Niet geschikt voor de beginnende detailer zeker niet als je geen ervaring hebt met machinaal detailen

Dual Action Machine (DAP500/900) = Excentrische machine, maakt dus een excentrische beweging en de plate draait vrij om zijn as, dus niet geforceerd. Hierdoor minder warmteontwikkeling e.d. En daardoor geschikt voor iedereen. Kans op lakschade is minimaal.

Dat is het in het kort.
 
Ik zou zeker ook sparen voor de DAP in dit geval. Je kunt er werkelijk TOP resultaten mee behalen, dus wees wat dat betreft gerust!!

En wat zul je blij worde van het te behalen resultaat met een DAP. Je zult je auto vermoedelijk niet meer herkennen als de jouwe, maar aanzien voor die veel mooiere die je onderweg wel eens voorbij hebt zien rijden.....
 
haha ok thx mensen ik zie dat het beginnerspakket DAP 180euro is zijn die machientjes niet 2dehands te koop hier op t forum??
 
Al gekeken op het "Te Koop" gedeelte ?
De 500 versie komt nog wel eens voorbij ( veelal stapt men dan over op de duo-kit ( DAP900/Pro900 ))