Meestal "dep" ik met een droogdoek de laatste dingen weg. Dus je legt de doek erop, wacht even en je haalt hem er weer af. Een goede doek zuigt het helemaal op
Haha, misschien heeft uw vrouw dezelfde tactiekIk kan de auto drogen wat ik wil met droogdoeken alles uitblazen met de maestro maar toch zijn er op bepaalde plekken van die smerige loopdruppeltjes te bekennen een paar uur later, deze haal ik dan gewoon met spray&wipe weg. Na enkele wasbeurten weet ik precies waar ze tevoorschijn komen dus is het met een minuutje opgelost.
Ik wil eigenlijk echt een waterontharder halen want wij hebben zoveel kalk in het water dat ik 3x per jaar de koffiemachine kan ontkalken. Jullie snappen natuurlijk al dat ik dat als argument bij de vrouw gebruik en niet benoem waarvoor ik hem eigenlijk wil
Bedankt!!!Kijk, dat is in ieder geval uitgebreid. Twee opmerkingen:
Ik zou de wielen eerst doen, dan pas de auto wassen.
De polish is meer een cleaner met glaze en wat bescherming maar zal dus iets helpen in het reinigen, de black hole is een zuiverdere glaze en zal meer maskeren. Ik heb alleen ervaring met de Black Hole en die bevalt mij goed, als je echt een polish wilt gebruiken, zoek je best iets met een korrel (abrasive).
Succes en laat vooral de resultaten zien
Dankjewel!Ziet er al heel goed uit. Je hebt je er duidelijk al aardig in verdiept.
Zoals al aangegeven: beter beginnen met de velgen.
Voor de ramen zou ik nog een tweede doek adviseren. De eerste met product en daarna nawrijven met een droge doek. Ook adviseer ik dan een andere doek, zodat je ze uit elkaar kan houden. Je zou naast de Mint Merkin bijvoorbeeld een Microfiber Madness Cloudbuster kunnen nemen.
Voor de glaze kan je gewoon een "waxpad" zoals een Monello Disco Rosso of Disco Nero gebruiken. Wat het verschil is tussen die twee? Alleen de kleur
Dat is zeker goed nieuws! Ik schrok wel toen ik die krassen zag nadat ik zorgvuldig mijn auto had gewassen. “Gelukkig” kan ik een ander de schuld geven, haha oIs dit een nieuwe auto?
EDIT: dit staat in je begin post zie ik net, maar heb het zo niet geïnterpreteerd.
Als je heel zeker bent dat niemand anders langs je auto heeft gelopen of de schade boven de klink heeft kunnen veroorzaken, dan kun je foto 1 en 2 ter discussie stellen bij de dealer. De waskrassen van foto 3 en 4 zijn gratis voor iedere autobezitter die het wassen laat doen door dealers/wasstraten. Die verhalen op de dealer is te ver gezocht.
Het goede nieuws is dat je die waskrassen ook wel weer weg kunt krijgen met eigen liefde en toewijding.
Ik hoop het zo! Bedankt. Het geeft mij hoop om aan de slag te gaan. Nu even wachter op vrijdagDit lijkt me een hele fijne kleur om te corrigeren! Dat moet enorm mooi gaan worden