• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash
Ik kan de auto drogen wat ik wil met droogdoeken alles uitblazen met de maestro maar toch zijn er op bepaalde plekken van die smerige loopdruppeltjes te bekennen een paar uur later, deze haal ik dan gewoon met spray&wipe weg. Na enkele wasbeurten weet ik precies waar ze tevoorschijn komen dus is het met een minuutje opgelost.

Ik wil eigenlijk echt een waterontharder halen want wij hebben zoveel kalk in het water dat ik 3x per jaar de koffiemachine kan ontkalken. Jullie snappen natuurlijk al dat ik dat als argument bij de vrouw gebruik en niet benoem waarvoor ik hem eigenlijk wil :D
 
Ik kan de auto drogen wat ik wil met droogdoeken alles uitblazen met de maestro maar toch zijn er op bepaalde plekken van die smerige loopdruppeltjes te bekennen een paar uur later, deze haal ik dan gewoon met spray&wipe weg. Na enkele wasbeurten weet ik precies waar ze tevoorschijn komen dus is het met een minuutje opgelost.

Ik wil eigenlijk echt een waterontharder halen want wij hebben zoveel kalk in het water dat ik 3x per jaar de koffiemachine kan ontkalken. Jullie snappen natuurlijk al dat ik dat als argument bij de vrouw gebruik en niet benoem waarvoor ik hem eigenlijk wil :D
Haha, misschien heeft uw vrouw dezelfde tactiek
 
Na jullie tips heb ik een stappenplan gemaakt.
Stappenplan

  • Plekken die erg vies zijn inspuiten met meguiars all purpose cleaner zoals kenteken platen etc.
  • Auto afspuiten in een hoek van 45 graden.
  • wassen met meguiars wash & wax volgens de 2 emmer methode met dirt lock.
  • Velgen inspuiten met meguiars hot rims all wheel & tire cleaner en velgenborstel.
  • Auto afspuiten met vlekkeloos naspoelen
  • Auto afdrogen met van meguiars droogdoek.
  • Auto 5 minuten laten uitwasemen.
  • In de tussentijd de ramen schoonmaken met meguiars glasreiniger en een glas doek van mint merkin
  • Auto nadrogen met monello peluche verde in combinatie met poorboy spray and wipe
  • Poorboy polish carnauba blue of poorboy black hole( wat denken jullie?) met welke pad?? daarna direct uitpoetsen met een monello peluche verde per sectie werken
  • Daarna Natty’s Paste wax aanbrengen in kleine cirkels met overlap van 50procent en laten zitten totdat je je vinger er overheen kan halen en het een schone streep achterlaat.
  • Auto volledig opwrijven met monello peluche verde

Wat denken julliezijn dit de juiste stappen om de waskrassen te maskeren, zijn er nog dingen gemist?

Ik beschik niet van een foam gun en ga naar een wasbox en daar gebruik ik een HD met de optie vlekkeloos naspoelen. en waar ik mijn emmers kan vullen met kraanwater. Om het water van de emmer warm(er) te maken gebruik ik een thermoskan die ik van huis meeneem.

ik ben benieuwd naar jullie reacties.
 
Kijk, dat is in ieder geval uitgebreid. Twee opmerkingen:

Ik zou de wielen eerst doen, dan pas de auto wassen.

De polish is meer een cleaner met glaze en wat bescherming maar zal dus iets helpen in het reinigen, de black hole is een zuiverdere glaze en zal meer maskeren. Ik heb alleen ervaring met de Black Hole en die bevalt mij goed, als je echt een polish wilt gebruiken, zoek je best iets met een korrel (abrasive).

Succes en laat vooral de resultaten zien :)
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Kijk, dat is in ieder geval uitgebreid. Twee opmerkingen:

Ik zou de wielen eerst doen, dan pas de auto wassen.

De polish is meer een cleaner met glaze en wat bescherming maar zal dus iets helpen in het reinigen, de black hole is een zuiverdere glaze en zal meer maskeren. Ik heb alleen ervaring met de Black Hole en die bevalt mij goed, als je echt een polish wilt gebruiken, zoek je best iets met een korrel (abrasive).

Succes en laat vooral de resultaten zien :)
Bedankt!!!
Ben alleen bang om een abrasive te gebruiken. Ik heb nog niet zoveel ervaring en ben bang dat ik de krassen erger maak.
Black Hole lijkt mij inderdaad ook een goede optie.
 
Je zou ook een emmer kunnen kopen met een schroefdeksel die redelijk waterdicht afsluit. Kan je 15 tot 19 liter heet water meenemen naar de wasbox.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Ziet er al heel goed uit. Je hebt je er duidelijk al aardig in verdiept.
Zoals al aangegeven: beter beginnen met de velgen.

Voor de ramen zou ik nog een tweede doek adviseren. De eerste met product en daarna nawrijven met een droge doek. Ook adviseer ik dan een andere doek, zodat je ze uit elkaar kan houden. Je zou naast de Mint Merkin bijvoorbeeld een Microfiber Madness Cloudbuster kunnen nemen.

Voor de glaze kan je gewoon een "waxpad" zoals een Monello Disco Rosso of Disco Nero gebruiken. Wat het verschil is tussen die twee? Alleen de kleur ;)
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Ziet er al heel goed uit. Je hebt je er duidelijk al aardig in verdiept.
Zoals al aangegeven: beter beginnen met de velgen.

Voor de ramen zou ik nog een tweede doek adviseren. De eerste met product en daarna nawrijven met een droge doek. Ook adviseer ik dan een andere doek, zodat je ze uit elkaar kan houden. Je zou naast de Mint Merkin bijvoorbeeld een Microfiber Madness Cloudbuster kunnen nemen.

Voor de glaze kan je gewoon een "waxpad" zoals een Monello Disco Rosso of Disco Nero gebruiken. Wat het verschil is tussen die twee? Alleen de kleur ;)
Dankjewel! :)
De microfiber madness cloud buster en de disco Nero en de Rosso( 1tje voor de black hol en de andere voor de wax) voeg ik hieraan toe. En ga mijn velgen eerst wassen en daarna pas mijn auto.

(ps de avatar is echt heel grappig!)
 
Zoals beloofd foto’s van de krassen.
De krassen met zwarte achtergrond zijn op mijn achterlichten!! Kan daar ook poorboy black hol goed gebruikt bij worden? Deze krassen waren mij niet opgevallen!
misschien een gekke vraag maar is het patroon herkenbaar bij krassen door een machine of door een de hand. Ben nog steeds benieuwd of ik dit heb veroorzaakt met wassen of ( zoals sommige aangeven als mogelijkheid) de dealer.
 

Bijlagen

  • A556F91A-657C-43EC-9CEC-F4B756BB4298.jpeg
    A556F91A-657C-43EC-9CEC-F4B756BB4298.jpeg
    200,4 KB · Weergaven: 243
  • D39A05B8-6EAA-4F22-B89A-15CC140B24E7.jpeg
    D39A05B8-6EAA-4F22-B89A-15CC140B24E7.jpeg
    233,6 KB · Weergaven: 252
  • 94D3B578-824D-40E4-8CC0-46192F0F27F0.jpeg
    94D3B578-824D-40E4-8CC0-46192F0F27F0.jpeg
    202,3 KB · Weergaven: 247
  • BA58121B-7C2C-4DA6-8D2F-BB6737CBDBDB.jpeg
    BA58121B-7C2C-4DA6-8D2F-BB6737CBDBDB.jpeg
    290,1 KB · Weergaven: 240
Laatste twee foto's zijn echt swirls, als in waskrassen. Meestal door ronddraaiende delen (borstels). De bovenste twee (die met rechte krassen) zijn 'schades'.

De eerste foto "zou kunnen komen" van zelf wassen als er iets van vervuiling is opgepikt, maar die kans acht ik klein aangezien de krassen te parallel aan elkaar lopen. Daarbij zit het op een uitstekende plek van de auto (wielbogen). Hier komt men makkelijk langs met een jas, tas of iets dergelijk.

De tweede foto met die doffe plek met krasjes zou enkel kunnen komen als je "geboend" hebt. Maar het is realistischer dat dit een schadeplek is waar iets langs is geschuurd/geschaafd. Kan ook zijn dat iemand iets hardnekkig heeft lopen kuizen met een schuurspons :poop:

Al met al vermoed ik dat je keurig hebt bloot gelegd wat er al in zat. Je hoeft geen schrik te hebben voor het zelf wassen. De black hole kun je op de lampen doen, maar gezien de hoeveelheid moet je er geen wonderen van verwachten. Leuker is om deze te herstellen met een renovatiesetje (perfect introductie projectje voor polijsten) en super dankbaar werk.
 
Het kunststof van bijvoorbeeld achterlichten is tamelijk gevoelig voor krassen. Deze zouden best wel door een wasstraat veroorzaakt kunnen zijn. De krasjes in de laatste foto ook.
De krassen en de veeg in de eerste twee foto's lijken me eerder veroorzaakt door iets wat langs de auto gegaan is, zoals bijvoorbeeld kleding van iemand die tegen de auto gestaan heeft.

Edit: ik zie dat @RoCo mij voor was. +1 voor zijn visie dat dit allemaal al gewoon aanwezig is geweest, maar gemaskeerd was
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Wederom bedankt voor jullie reacties.
Wat heftig om te realiseren dat jezelf nog zo voorzichtig kan zijn maar dat een ander het al heeft aangebracht maar heeft gemaskeerd. Echt heel erg jammer! :(
Als dealers nou zo goed waren in maskeren als wassen dan had het een hoop ellende gescheeld.
 
Is dit een nieuwe auto?

EDIT: dit staat in je begin post zie ik net, maar heb het zo niet geïnterpreteerd.

Als je heel zeker bent dat niemand anders langs je auto heeft gelopen of de schade boven de klink heeft kunnen veroorzaken, dan kun je foto 1 en 2 ter discussie stellen bij de dealer. De waskrassen van foto 3 en 4 zijn gratis voor iedere autobezitter die het wassen laat doen door dealers/wasstraten. Die verhalen op de dealer is te ver gezocht.

Het goede nieuws is dat je die waskrassen ook wel weer weg kunt krijgen met eigen liefde en toewijding.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Is dit een nieuwe auto?

EDIT: dit staat in je begin post zie ik net, maar heb het zo niet geïnterpreteerd.

Als je heel zeker bent dat niemand anders langs je auto heeft gelopen of de schade boven de klink heeft kunnen veroorzaken, dan kun je foto 1 en 2 ter discussie stellen bij de dealer. De waskrassen van foto 3 en 4 zijn gratis voor iedere autobezitter die het wassen laat doen door dealers/wasstraten. Die verhalen op de dealer is te ver gezocht.

Het goede nieuws is dat je die waskrassen ook wel weer weg kunt krijgen met eigen liefde en toewijding.
Dat is zeker goed nieuws! Ik schrok wel toen ik die krassen zag nadat ik zorgvuldig mijn auto had gewassen. “Gelukkig” kan ik een ander de schuld geven, haha o:)

Het gekke is dat ik bij het bestellen van de auto heb aangegeven dat ik geen extra poetsbeurt wilde. Waarschijnlijk is het daardoor sneller aan het licht gekomen. Heb wel spijt dat ik er niet meer bovenop heb gezeten toen. Als je alles van te voren weet.....