• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash
Welkom bij de club! Er zijn er maar weinig die met detailogen geboren worden denk ik. Via dit forum gaan in ieder geval een hoop ogen open (net als de mijne iedere keer weer nadat ik een tip van hier toepas!).
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Welkom bij de club! Er zijn er maar weinig die met detailogen geboren worden denk ik. Via dit forum gaan in ieder geval een hoop ogen open (net als de mijne iedere keer weer nadat ik een tip van hier toepas!).
Bedankt!!
Echt een gave site. Zoveel ervaring en iedereen die dat wil delen zodat we van elkaar kunnen leren. Echt fijn dat dit forum bestaat:)
 
a556f91a-657c-43ec-9cec-f4b756bb4298-jpeg.jpg

Op foto 1 zie ik 2 soorten krassen: een drietal evenwijdige krassen die waarschijnlijk door een wasstraat veroorzaakt zijn, maar ook een andere kras die veroorzaakt is door iets anders (tak van een heg of iets dergelijks waar te kort langs gereden is, of iemand met iets scherps aan kleding/tas of iets dergelijks die langs de auto is gelopen.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Ben benieuwd of ik die drietal krassen zal kunnen maskeren met de black hole. Die zijn het diepst. Voor mij een uitdaging,haha. Mijn vorige auto 7 jaar gehad. Nog nooit zoveel aandacht aan besteedt als bij deze!
 
Mijn inschatting is dat de middelste kras een twijfelgeval is, en die andere kras daar een aantal cm's boven moet je zeker vrijwel onzichtbaar kunnen maken.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
inderdaad waskrassen/swirls. autodealers laten dit voor een paar tientjes maskeren door een poetser.
Waarom ook niet; 95% vd autokopers vind het prachtig genoeg.

Blackhole maskeert de lichte waskrassen iets, maar verwacht geen wonderen.
1 keer goed (laten) polijsten, en vervolgens zelf netjes bijhouden en wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Echt nooit bij stil gestaan dat dat gebeurt!

ik maak binnenkort een afspraak bij een autoschadebedrijf die ook old timers voor klanten restaureren. Hier heb ik mijn vorige auto meerdere keren naar toe gebracht voor krassen en schade.
Ik hoop dat zij de auto kunnen/willen polijsten voor mij. Maar dat zal wel een paar duiten kosten.
zij kunnen ook ceramic guard coating aanbrengen. Wat vinden jullie daarvan? Heeft iemand er ervaring mee?en is dat het geld waard?

In de tussentijd ga ik proberen het te maskeren.
 
De meeste mensen hier zullen je adviseren om het geld wat je nu aan dat schadebedrijf uit wil geven, beter aan nog wat extra detailspulletjes kan besteden en zelf te gaan polijsten en in een goede bescherming zetten (dit kan ook prima een wax zijn).
Helaas is het ook bij autoschadebedrijven zeer zeldzaam dat er goed gepolijst wordt. Bovendien heeft zo'n coating ook niet het eeuwige leven, dus blijf je ook steeds terug gaan...
 
Op zich zegt het helaas weinig welke klanten een bedrijf heeft, als je een keer met detailer ogen gaat kijken naar de auto's in het Louwman museum springen de tranen in je ogen, en begrijp waarom veel auto's in het half donker staan.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Oh shit!
Ik ben zo onzeker dat ik polijsten zelf niet ziet zitten. Ik denk dat ik deze winter de tijd neem om zoveel mogelijk te leren. Mogelijk “durf” ik in de toekomst het te proberen.

zit er bij carclean nou ook een garage aan vast? Of zeg ik nou iets raars?
 
Carclean heeft ook een detailbedrijf (naast de showroom van de winkel): Diventa Bella, maar dat kost je een paar dubbeltjes. Je kunt ook gewoon met handmatig polijsten beginnen, en dan eventueel met fijn polijstmiddel. Daar krijg je deze krassen niet direct mee weg, maar de witheid van de krassen kun je zelfs zonder glaze al fors verminderen. Dat witte in die krassen op jouw auto is de ruwheid van de afgebrokkelde lak in de kras: alles wat ruw is, is wit van kleur door de diffuse reflectie, door met polijsten die ruwheid te verminderen krijg je die kleur weer terug in de kras en valt ie veel minder op.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Als je een auto wilt laten polijsten en je wilt ook zekerheid dat het goed gebeurd, dan ben je bij hun aan het goede adres. Dit is echter ook niet goedkoop. Alle waar naar zijn geld in dat geval.

Gezien de beperkte "schade" aan je lak zul je zelf met een DAP voor een fractie van de prijs hetzelfde kunnen behalen. Of kijk eens in de showoffs en PM de frequente posters of ze je kunnen helpen. Wellicht woon je in de buurt en kun je het zelf eens ervaren.

Polijsten klinkt heel eng, maar met een DAP en gezond verstand kan er weinig mis gaan. Het is daarbij nog hartstikke leuk om te doen ook!
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Carclean gaf ook clinics voor het corona tijdperk, ik verwacht dat dit wel weer wordt opgepakt als het wat beter gaat. Als je aangeeft in welke regio je woont is er mss iemand bereid je te helpen met het polijsten van de 3 krassen en je op weg te helpen zoals RoCo aangeeft.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Bedankt iedereen voor jullie reactie en het meedenken. Ik woon in de buurt van Rotterdam. Ik ga kijken op de show pagina. Bedankt voor de tips, weer iedereen!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Teun