• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash
Ik denk dat een DAP veiliger is omdat hij dual action is en een boor is dat niet. Daarbij laat je ook niet afschrikken door mijn voorbeeld hoor, de lak was zonder dat ik het zag waarschijnlijk al los aan het laten waardoor hij eraf vloog. Dat was zonder polijsten dus ook wel gebeurd. Het is inderdaad zo dat er met een dap eigenlijk niets mis kan gaan als je gewoon de instructies volgt
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
@Expje87 zit je wat te stangen, je moet wel ontzettend je best doen om je lak te beschadigen met een DAP. :joy:

Wellicht zit er iemand in je regio die je een keer (op weg) kan helpen. Ik zit eventueel op een half uurtje van Rotterdam. Ben maar een amateur in vergelijking tot de meeste hier, maar wel 1 met een DAP. En alle lak zit er nog steeds op bij me. ;)
 
Dit is wel een denkfoutje. Je kunt het best een droogdoek gebruiken om het overtollige water te verwijderen. Daarna kun je best een licht vochtige auto overhouden, dat is geen probleem.

Laat na het drogen je auto 5 minuten uitwasemen en pak daarna een goede detailerspray en een setje goede doeken. Met de detailerspray geef je de finishing touch en haal je zeemstrepen en watervlekken weg.

Pak de Monello Perfetto met een Peluche Verde bijvoorbeeld. Of de Poorboy's Spray & Wipe.
Spray and wipe! Die ruikt lekkerder!
 
Ik vind de Spray & Wipe ook lekker ruiken, maar Monello Perfetto ruikt wat mij betreft nog lekkerder ;)
(en tegenwoordig ook gewoon in grootverpakking verkrijgbaar)
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Spray & Wipe ruikt meer naar snoepjes. Perfetto heeft iets amandel(?)-achtigs.
Als ik de auto van mijn vriendin naloop met Perfetto, dan bedankt ze me later dat ik haar auto weer zo lekker heb laten ruiken. Dat heeft ze bij Spray & Wipe nog nooit gezegd en bij interieurproducten ook niet echt.
 
Hoi Linda,

Ikzelf was ook bang om te gaan polijsten, maar ik wilde het toch een keer proberen. Zelf heb ik alleen een rotary tot nu toe (deze is agressiever dan een DAP las ik) en daarmee heb ik het gewoon gewaagd.

Wel heb ik me aan alle tips gehouden zoals het recht houden enzo en niet te warm laten worden. Met een DAP zal je naar wat iedereen aangeeft minder mis kunnen laten gaan.

En 1 ding;

POLIJSTEN IS SUPER LEUK! En het resultaat wat je krijgt daar sta je echt versteld van.

Veel plezier en succes :)
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Wat betreft geur ben ik erg benieuwd naar de twee producten! Soms vind ik amandel namelijk helemaal niks en soms echt lekker(ligt eraan hoe chemisch het eraan is toegevoegd).
Zelf ben ik echt gek op kokos. Nou las ik dat de witte Natty wax van poorboy daar naar ruikt, maar aangezien dat ik een blauwe auto heb zal ik waarschijnlijk beter de natty blue kunnen gebruiken. Deze ruikt zoals ik las ook naar snoepjes. Ook niet verkeerd :)
Maakt het resultaat echt een groot verschil tussen die twee?? Anders ga ik sowieso voor de witte ;)

@Fireworkfanatic bedankt voor de pep talk. Wie weet heb ik in de lente voldoende moed (en geld) verzameld om het te gaan proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Als de geur belangrijk is dan zou ik gewoon voor de witte PB Natty wax gaan, ik denk niet dat je veel verschil zult zien tussen beide waxen.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Gewoon de witte nemen, verschil is er niet. Een goeie wax heeft geen voorkeur voor kleur. Waxen moet leuk zijn om te doen als hobby dus een lekker geurtje is nooit weg!
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda