• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen binnenkant deuren en dergelijke

Arjan1979

Detailing rookie
19 okt 2009
22
0
Misschien een wat stomme vraag, maar ik vraag het me toch al een tijdje af. Hoe kunnen de binnenkant van de deuren gewassen en dergelijke worden? Ik doel dan op het deel zoals op onderstaande foto te zien is, maar ook de overige randen waar je pas goed bij kunt als de koffer, motorkap of deuren geopend zijn. Ik denk niet dat je daar zo maar even de hogedrukspuit op zet.
2vb0g29.jpg


Iemand die uit kan leggen hoe deze delen van een auto het beste schoon te maken is?
 
De delen waar je niet zo goed aan kan en erg vuil zijn doe ik met APC verdund 1/10 en een schilderskwast ( zachte verfborstel)
 
Inspuiten met APC, soppen met een washmitt en een kwast. Daarna afspuiten met een HD. Voor het kwasten gebruik ik de Meq´s Slide Lock Detail brush. Als sprayer voor de APC gebruik ik de Meq´s Foaming Sprayer.
 
Ik gebruik altijd Meguiars Last Touch onverdund in een sprayfles. Vervolgens neem ik het af met een microfiberdoek. Voor de plekken waar ik niet goed bij kan gebruik ik altijd een kwast.
 
Last Touch om te ontvetten/reinigen????? Is dat wel krachtig genoeg voor de vaak toch wel vieze deurposten en schanieren?
 
Schoonmaken met APC en een kwast voor de hoekjes e.d. daarna behandelen met een waxje of wat ik vaker doe, met QD+ of QW+, reinigt en laat meteen bescherming achter.
 
Tussen de deur en de carosserie maak ik meestal schoon met borstel (tandenborstel) mitt oid en Muscle of WS2500...
 
Als de randjes van de deuren niet overdreven vies zijn, maak ik deze randjes en dorpels gewoon schoon met de washmitt.
Deur open, een niet te natte washmitt pakken (anders worden je stoelen nat) en dat is het dan.
Bij vieze deuropeningen (met veel vettigheid) eerst even met APC + kwastje en dan afspoelen.
 
Ik ga even iemand plagen. Probeer Dasty eens.....................geintje niet doen hoor.
 
LB zei:
Last Touch om te ontvetten/reinigen????? Is dat wel krachtig genoeg voor de vaak toch wel vieze deurposten en schanieren?

Ik heb nooit last van zwaar vervuilde/vette dorpels, onderkant portieren etc. Om de een of andere reden hecht daar geen vuil. Er ligt wel vuil maar dat poets ik met 1 handbeweging weg. :party:
 
oke volgende vraag, hoe polijst ik daar met een rotary ?
met zon klein padje, is dat onder conrole te houden ?
 
Meestal volstaat een handpad icm een polijstmiddel. Lukt dat niet, dan kan een 4" pad op bijvoorbeeld een DAP500 gebruiken. De Lake Country 4 inch Light Green Spot Buff Light Polishing CCS Pad kan hiervoor een mooie pad zijn. Deze kun je gebruiken icm de Lake Country 3,5 inch Dual Action Flexible Backing Plate. Het hangt natuurlijk wel af van jouw dorpels of dit goed gaat werken. Er zijn modellen waarvan de dorpels niet geschikt zijn voor een machinale bewerking.

@Mark; bij mij zijn de dorpels en scharnieren ook nooit zo vettig, maar je komt ze wel tegen.
 
bij stevige vervuiling gebruik ik APC 1:10 en daarna even nabewerken met QD (Ik gebruik ook showtime van mothers)en microvezeldoek(niet mijn beste...).
 
Mijn oplossing is redelijk goedkoop ......

- Als het echt vettig en goor is, gebruik ik de eerste keer water met Dreft
- Daarna autoshampoo met water
- moeilijke plaatsen met een borsteltje ( zachte tandenborstel )
- Alles schoon, dan zet ik er meestal EXP op of F.K. Sealant .......

Greetz Leonneke en succes ....
 
Voor de deurstijlen gebruik ik, indien nodig, gewoon APC.

Ik ga geen speciale toeren uithalen of speciale produkten hiervoor gebruiken. Gewoon meewaxen met waar je de rest al mee in de wax zet.

Daarna is het een kwestie van bijhouden :ja

Mijn instaplijsten zijn brandschoon :-"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem ze tijdens het wassen altijd mee, en zijn eigenlijk nooit vies. Behalve als ik een auto net in bezit heb, dan maak ik gebruik van APC.
En s'avonds dan pak ik een krukje in de garage en ga ik rustig alles in de wax zetten.
 
Ik gebruik tussen die kieren meestal overschotten van wax die ik nog heb van vroeger...