• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen..drogen...en wat dan met een auto voorzien van ProTech?

serge2609

Detailing addict
26 mei 2009
51
68
48
Poortugaal
G'avond....
Al geruime tijd ben ik met zeer veel interesse en enthousiasme jullie tips/trucs aan het lezen...het 5 stappenplan zit al aardig in mijn hoofd....alleen d'r is een maar....de auto is 1,5 jr geleden voorzien van een ProTech laag...ik weet het....het is als vloeken in de kerk }:)w

Wat is volgens jullie de beste manier om de auto in tip top shape te houden? De basis heb ik al in huis en dat is de Meguiars NXT Generation Car Wash Shampo en een wash-mitt :)^

Ik heb al gelezen dat het kleien uit den boze is, omdat ik dan de ProTech laag verwijder....maar kan ik dan wel bijvoorbeeld de PB World Professional Polish i.c.m. met de LC White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator gebruiken om bijvoorbeeld de teerspetters te verwijderen en alle andere oppervlakkige vuiligheid te verwijderen??? Ik zou zeggen van wel, omdat in het afleverpakket van de ProTech dealer ook een flesje Protech Lak Renovator zat....

Wat is dan de volgende stap? Zelf zat ik te denken aan de PB World EXP Pure Sealant, maar dan rijst bij mij de vraag of het dan niet dubbel is omdat de ProTech ook een sealant is...
Of moet ik gewoon na het wassen (en drogen) eea afwerken met met PB Natty's Paste Wax???

Alvast dank voor jullie adviezen!!!!

Gr
Serge
 
Ik zou zeggen dat je met een polish ook je laag weg gaat halen. Ik zou (mede omdat je laag er al 1,5 jaar op zit) gewoon lekker helemaal opnieuw beginnenen als de lak onder je pro tech laag nog goed is wassen, kleien, PP, Sealant en wax doen.
 
Die Protech laag stelt geen klap voor.

Als je besluit niet te kleien rij je met een minder resultaat rond dan wanneer je het wel zou doen. Is dat wat je wilt? Pro Polish haalt ook de Protech laag weg (het is niets meer dan een sealant) en meestal is het polijstwerk van de Protech centra ook niet 100%.

Die Lak Renovator haalt ook de sealant weg ;)

Meermalen is aangetoond dat Protech en andere 'lakpantsers' weggegooid geld is, tenminste voor de sealant. Je krijgt er ook een polijstbeurt voor terug en als die goed is uitgevoerd dan is dat tenminste iets.
 
Welkom Serge

Ik vraag me af of er na 1,5 jaar nog wel iets over is van de protech-behandeling. Wat dat betreft zou ik me niet inhouden met detailen en het dan maar gelijk goed doen: dus gewoon het hele stappen-plan afwerken en de protech laag (of wat daar nog van over is) gewoon vervangen door bijvoorbeeld de EX-P als sealant en/of de Natty's als wax.

Professional Polish is een (heel veelzijdige) chemische cleaner, dus ook daar verwijder je de Protech zeker mee.

Het feit dat je je hier aangemeld hebt en er serieus over producten aan het nadenken bent, kan maar één ding betekenen: je bent besmet met het detailing-virus en dit zijn de eerste verschijnselen. :D

Edit: 3 gelijke antwoorden binnen 10 minuten. Ik zou zeggen: trek je conclusies ;)
 
Tsjeempie, wat een vlotte reacties allemaal :)^

Ok...boodschap is duidelijk....dat betekent dat ik toch echt aan de bak moet :-b

Dus eerst wassen, kleien en vervolgens afwerken met PB Ex-P. Of moet ik tussen het kleien en het opbrengen van de PB-Ex-P ook nog eens de auto polishen? Nee toch?
Als slagroom op de PB Ex-P zou ik de PB Natty's kunnen gebruiken voor de diepere glans....

Hoe kan ik trouwens achterhalen of de Pro-Tech laag inderdaad is uitgewerkt?

Wederom dank voor de reactie(s)
 
ik heb deze volgorde gedaan, ik hoop dat ie goed is (ben ook een beginner), zoja dan zou je deze stappen ook kunnen doen serge

-wassen
-kleien
-PB SSR2 (als je veel krassen/swirls heb, of PB professional polish als je lak nog in goede staat is (weinig krasjes)
-PB black hole (in jouw geval denk ik de PB white diamond vanwege de lichte kleur)
-PB EX-P sealant
-PB natty`s paste wax blue

dit zijn de stappen die ik op mijn opel heb gedaan....
 
tnks dappere DoDo!

De auto is gelukkig nog gevrijwaard van veel krasjes ......maar wel voorzien van wat steenslag (en ik ben echt geen bumperklever :-" )

Ik zal morgen op m'n gemakje kijken welke kleisetje ik zal gaan aanschaffen....zit te twijfelen tussen Meguiars Quik Clay Detailing System of ook gewoon de klei van PB...want ik heb de Spray&Wipe al in huis....

Nu naar m'n mandje...het is al laat...morgen weer een nieuwe (poets)dag :p
 
DAPpere DoDo zei:
ik heb deze volgorde gedaan, ik hoop dat ie goed is (ben ook een beginner), zoja dan zou je deze stappen ook kunnen doen serge

-wassen
-kleien
-PB SSR2 (als je veel krassen/swirls heb, of PB professional polish als je lak nog in goede staat is (weinig krasjes)
-PB black hole (in jouw geval denk ik de PB white diamond vanwege de lichte kleur)
-PB EX-P sealant
-PB natty`s paste wax blue

dit zijn de stappen die ik op mijn opel heb gedaan....

Goed stappenplan idd, alleen zou ik de PB SSR2 vervangen door een testspot :D
Elke autolak (zelfs tussen twee willekeurige astra's) reageert anders, en elke kras/swirl vraagt om een plan van aanpak. Zomaar zeggen dat iemand SSR2 nodig heeft is heel knap, ik zou dus adviseren om een ritje Berschenhoek te doen indien je swirls wilt gaan aanpakken en daar je pakket samen te stellen.
 
graag gedaan serge, met de meg quick clay detailing system heb ik wel goeie ervaringen mee gehad, de klei van PB lees en hoor ik dat die ook heel goed is en is goed te gebruiken met de spray & wipe.
De spay & wipe is 1:1 te verdunnen om bijvoorbeeld te gaan kleien of je ramen ermee schoon te maken (ff een kleine tip)

@276159, daar moet ik je gelijk in geven maar ik liet alleen maar zien wat ik heb gebruikt, het is niet echt als advies bedoelt, er zal zeker verschil in opel lakken zitten, ik weet niet of de lak van serge zijn vectra hard of zacht is namelijk..
 
Ook om op je vraag terug te komen of de pro-tech laag er nog op zit of niet... misschien door te kijken of je nog beading/sheeting hebt!? Maar ik vermoed dat er na 1,5 jaar weinig meer van over is!
De betere sealants/waxen zitten er ca. 4 maanden op... dus ik denk dat de pro-tech er na 1,5 jaar wel vanaf is. Oftewel nu gewoon het 5 stappenplan doorlopen.
Oftewel je ondergrond voorbereiden door te kleien, polijsten/cleanen, voeden en opnieuw beschermene.

Succes
 
Ok, tnks voor de tip....alleen ehhh hoe doe ik dat?

Gewoon de eerste beste regenbui ff afwachten en kijken of het water er "mooi" op ligt? (of gewoon de tuinslang pakken)...
 
Ok...helder :)^

Toen ik gisteren de auto had afgespoeld (na deze schoongemaakt te hebben met NXT shampoo), was het sheeting/beading effect duidelijk aanwezig....maar ik had op dit forum ook al gelezen dat dit veroorzaakt wordt door de gebruikte shampoo. :ja

Ik zal volgende week weer een poging wagen :grinning: