• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen en waxen in wasbox

Akvol

Detailing rookie
9 jul 2020
11
15
Hoi Allemaal. Ik ben zelf geen detailler en ik kan niet polijsten en helaas geen tijd om het te leren. Echter wil ik wel graag mijn citrus witte CLA mooi schoon houden zonder een wasstraat/wasborstel.

Dus wat ik wil is eenvoudig mijn auto wassen in een wasbox via de volgende stappen. Ik zou graag jullie ervaring en expertise willen zodat ik weet of de volgorde en producten goed zijn, ik heb de zoekfunctiegoed gebruikt en ik kom uit op het volgende:

1. Auto spoelen met hogedruk in de wasbox
2. Auto wassen met washand "Incredimitt Wash Mitt" en shampoo "Dodo Juice BTBM" (2 emmers)
3. Auto spoelen met hogedruk in de wasbox
4. Auto drogen met "Dry Me Crazy Drying Towel"
5. Aanbrengenvan "Collinite 845 wax" met "Monello Rosso Foam applicator"
6. Drogen met "Monello peluche Verde" droogdoek

Heb ik dit allemaal zo goed voor een eenvoudige was en wax beurt? enige producten die ik beter kan vervangen voor beter resultaat?

Mijn dank is groot!
 
Niks mis mee, neem vooral wat doeken mee voor het uitpoetsen van de wax.
Extra washmitt voor de velgen? Sowieso niet dezelfde gebruiken als diegene voor de lak.
Mischien een kwastje voor de moeilijke hoekjes (grill enzo).
 
Klinkt niet slecht. De Peluche verde is een microvezeldoek en geen droogdoek.
Als je de wax ter plaatse aanbrengt, breng het dan zéér dun aan, als je rond bent met aanbrengen kun je direct beginnen met uitpoetsen. Eén doek zal niet genoeg zijn.
 
dankjulliewel. Dus ik moet 2 droogdoeken hebben zoals de dry me crazy? dus 1 na drogen van het wassen en 1 na drogen van het wax?
 
Ik zou een extra droogdoek meenemen. Het probleem met afspoelen in een wasbox is dat je dat alleen met zo'n hogedruk kan doen waardoor er best veel water achter blijft. Eén droogdoek is dan vaak een beetje krap.
 
oke dus ik droog de auto met de dry me crazy. daarna de wax aanbrengen met de applicator, en boenen met een microvezeldoek en dan ben ik klaar en kan ik verder rijden?
 
En evt een velgenreiniger (bij Monello Non-ferro). Kost nauwelijks tijd, maar maakt je velgen wel net even schoner. Je spuit je velgen er mee in, laat het even zijn werk doen en spuit de velgen daarna gewoon af. Doe de velgen dan als eerste stap.
 
  • Leuk
Reactions: Tim567
Gebruik voor deze keer ook het foam in de wasbox. Vuil kan dan los weken voordat je er met de hogedrukspuit overheen gaat.
Bij volgende bezoeken, dus nadat je de auto gewaxed hebt, liever niet dit sterke foam gebruiken. (Vind je wax niet zo leuk)

+1 voor de velgenreiniger. (Niet alleen opsprayen, laten intrekken en afspuiten, maar ook daadwerkelijk je velg boenen met een zachte kwast/velgenborstel/o.i.d)

Mocht er bij de wasboxen geen tijd/ruimte zijn om te waxen of als je de waxlaag een boost wilt geven, dan kan je ook een wetcoat-product gebruiken. (Gyeon - Wetcoat / Monello - Aquafobia)
 
  • Leuk
Reactions: DKBM