• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen in een doe-het-zelf wasbox

ladybug zei:
op zich is even afspuiten niet veel werk.

Ja, dat maak ik mezelf ook altijd wijs... elke keer weer. rofl

Maar... ik blijf het toch doen. :cool:

Dennis, de foamlans in zo'n box is op zich niet slecht, let er alleen even op dat de druk wat hoger kán zijn.

Ik zou de 'middelen' zo veel mogelijk beperken. De shampoo kan meestal nog nét, maar beter even wassen met je mitt en eigen shampoo. Daarna afspoelen met vlekvrij water.

Die vloeibare wax is meestal vette meuk, niet doen dus.

En die wasbezems zouden verboden moeten worden.
 
Zo smerig wastie, cabriodak ga ik morgen maar met de stofzuiger "ontharen", klotebomen hier.
Morgenmiddag ga ik z'n pyama ophalen die uit de USA komt, samen met nog iemand zoeen besteld. Dan is het probleem van de vieze kap opgelost.

IMG_0639.jpg


Ich bin ein bisschen schmutzig :confused:

Na de wasbox en kentekenplaten laten maken:

IMG_0650.jpg


Ich bin wieder sauber und Niederlander! Hipp, hipp, hurra!!! Ich bin sehr verehrt!!!
 
ladybug zei:
Zo smerig wastie, cabriodak ga ik morgen maar met de stofzuiger "ontharen", klotebomen hier.
Morgenmiddag ga ik z'n pyama ophalen die uit de USA komt, samen met nog iemand zoeen besteld. Dan is het probleem van de vieze kap opgelost.


Ich bin ein bisschen schmutzig :confused:

Na de wasbox en kentekenplaten laten maken:


Ich bin wieder sauber und Niederlander! Hipp, hipp, hurra!!! Ich bin sehr verehrt!!!

Die cabriokap schoonhouden met die bomen lijkt me echt 'n behoorlijke klus :sob:

Misschien kun je ooit 'n hardtoppie op de kop tikken :grinning:
 
Heb een pyama gekocht voor em:

Wil voor de winter wel een hardtop maar twijfel wel. Schijnt weer voor je kap heel slecht te zijn dat ie er maanden opgevouwen onderzit.
Ik vind het wel supermooi. Voor de kosten zou ik het zeker niet laten, zo'n 1500 euro voor een 2e hands HT maar vind wel dat je er een compleet nieuwe auto mee hebt voor de winter qua looks:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ladybug zei:
Wil voor de winter wel een hardtop maar twijfel wel. Schijnt weer voor je kap heel slecht te zijn dat ie er maanden opgevouwen onderzit.
Ik zou het zeker doen, je kap kan wel lijden onderin, maar hij heeft meer last van die pekel(substantie) die ze momenteel gebruiken. Mocht er maar dreiging zijn dat het gaat vriezen, dan pekelen ze van tevoren vanwege de zoab.

Ik denk dat voor de kap dezelfde regels gelden als een tent. Hij moet droog opgeborgen worden, en anders eens een keer luchten bij droog weer. Tenten liggen wel eens jaren op zolder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou je denken, dat pekel en dergelijke slecht is, was ook mijn idee. Maar een kap onder de 5 graden inklappen schijnt al sowieso slecht te zijn. (geen idee waarom)
En tegen pekel zijn ze gewoon geimpregneerd.
Misschien eens uitzoeken of tie er niet uitgehaald kan worden in de winter, hoe complex dat is.
Ander minpuntje. De winters zijn hier vaak niet zo streng, en op een zonnige dag kan je gewoon open rijden in de winter, het is niet snel te koud.
 
Strooizout: Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Het zout (vrijwel altijd natriumchloride, soms calciumchloride) mengt zich met het aanwezige water (ijs of sneeuw) en vormt zo pekel. Doordat pekel een lager smeltpunt heeft dan water, zal dit minder snel bevriezen zodat minder gladheid optreedt. Na het zoutstrooien moet er voldoende verkeer zijn om een goede menging te krijgen.

Tegenwoordig wordt veelal gebruik gemaakt van het zogenaamde natzoutstrooien. De strooimachine is in dat geval voorzien van vloeistoftanks (meestal aan de zijkant) waarin vooraf gemengd pekel is opgeslagen. Het droge zout wordt voordat het wordt uitgebracht met deze pekel vermengd, waarbij de zoutkorrels samenklonteren. Het voordeel hiervan is dat het mengsel homogener is dan droog zout waardoor het veel nauwkeuriger verstrooid kan worden. Bovendien ontstaat hierbij veel minder stof achter de strooier. Het is daardoor voor de strooier mogelijk om sneller te rijden, tot wel 70 km/h (tegen maximaal 40 km/h bij droog zout strooien).

Het strooien van zout is echter niet zonder risico's. Zo moeten de carrosserieën van auto's goed worden beschermd tegen oxidatie, omdat de pekel sterk reageert met metalen.

Door het zout dat auto's opgooien komt die rommel ook op de kap, zeker met het nu toegepaste natzoutstrooien Mijn ervaring op de motor is dat het zout een smerig goedje is en overal komt, terwijl je vroeger echt stooizout had.
 
Ik zou voor de HT gaan.
Straalt zoveel meer luxe uit in de winter ;)

Als die ST niet tegen het opvouwen kan dan lijkt me dat het materiaal prut is.
Het word in de zomer goed onderhouden dus moet het toch wel een winter kunnen door staan.
 
Ladybug

weet jij hoe het met de foamlansen is gesteld in Z'meer? Ik was de auto altijd bij mijn ouders omdat ikzelf 3 hoog in R'dam centrum woon. Maar in die nieuwe vinexen van Berkel city waar m'n ouders wonen mag je officieel weer niet je auto wassen:s
Nu hebben m'n ouders opzich geen bezwaar tegen het wassen met de karcher en daarna de washmitt maar een foamlans komt er echt niet in. Nu zit m'n outo best behoorlijk onder het zand en wil ik eigelijk gewoon foamen. Maar in R'dam heb ik zo wasbox nog niet gevonden en Z'meer weet ik eigenlijk niet. Want das ook niet zo ver bij Berkel city vandaan.

Ik nl nog nooit van een locatie gehoord waar je je eigen foam er in mag gooien of je eigen foamlans mee kan nemen...
 
Timon zei:
Ladybug

weet jij hoe het met de foamlansen is gesteld in Z'meer? Ik was de auto altijd bij mijn ouders omdat ikzelf 3 hoog in R'dam centrum woon. Maar in die nieuwe vinexen van Berkel city waar m'n ouders wonen mag je officieel weer niet je auto wassen:s
Nu hebben m'n ouders opzich geen bezwaar tegen het wassen met de karcher en daarna de washmitt maar een foamlans komt er echt niet in. Nu zit m'n outo best behoorlijk onder het zand en wil ik eigelijk gewoon foamen. Maar in R'dam heb ik zo wasbox nog niet gevonden en Z'meer weet ik eigenlijk niet. Want das ook niet zo ver bij Berkel city vandaan.

Ik nl nog nooit van een locatie gehoord waar je je eigen foam er in mag gooien of je eigen foamlans mee kan nemen...
Hai Timon, ik heb geen idee maar zou me niets verbazen als je die er gewoon op kan zetten. Zal het anders wel even vragen als ik donderdag ga.
Ik vind ze hier in ieder geval niet moeilijk met het meebrengen van eigen spullen.
De foam van hun heb ik nog nooit gebruikt, weet eigenlijk niet of ze het hebben maar tis wel een aardig groot menu (ram zelf altijd gelijk op nrtje 3, gewoon water).

De shampoo enzo hebben ze van het merk Riwax trouwens.
 
Heb even gekeken op de site van Riwax (www.riwax.nl). Mooie site overigens. Ik weet niet hoe goed die shampoo van ze is want ze maken ook allerlei producten voor de kraswas. :|~*

Tim heb jij ooit van dit merk gehoord? Op hun site beweren ze al heel grot te zijn maar ik had nog nooit van ze gehoord :weetniet

ik heb geen idee maar zou me niets verbazen als je die er gewoon op kan zetten. Zal het anders wel even vragen als ik donderdag ga.

Das aardig :cool: Zou wel een uitkomst wezen als je wel wilt foamen maar je het niet voor de deur kan doen
 
Ben vanavond even langsgereden met m'n vriend langs de wasboxen. Hij is wat euh... technischer dan ik.
Maar ze hebben geen foamlansen, alleen actief schuimen wassen met de borster (2 lansen per box, 1 met en 1 zonder borstel). En op de lans zonder borstel kan je niets vastdraaien. (vriend heeft gekeken)
Dus jammer genoeg is er geen mogelijkheid tot foamen. Al zal ik het donderdag nog wel even vragen. Wellicht gaan ze er wat mee doen als ze de vraag vaker krijgen.
 
de optie "aktief schuim" is eigenlijk foam maar dan van hun.....

en ook niet van de kwaliteit die je van je karcher hebt
 
Ehm, maar als je al een foamlans hebt kun je 'm toch ook op de Kärcher zetten? Het schuim is PH neutraal, dus wie kan daar bezwaar tegen hebben?